Rozeznáte virtuální realitu od skutečnosti? Lexus vyfotil svá auta v legendární hře Gran Turismo a v ulicích Londýna
Kdo by neznal ono slavné hledání pěti rozdílů na dvou zdánlivě totožných obrázcích. Této hříčce jsme byli vystavováni již od dětství a jen málokdo dokázal přestat s hledáním, dokud skutečně nenašel všechny rozdíly. Pokud jste i vy rádi podrobovali této zkoušce svou všímavost, určitě se vám bude líbit dílko Lexusu, který si pohrál se schopností rozeznávat od sebe skutečnou a virtuální realitu.
To mu umožnila špičková herní grafika digitálního titulu Gran Turismu Sport, tedy velice oblíbené hry s dlouhou tradicí, která pravidelně vychází pro PayStation již od roku 1997. První díl veleúspěšné závodní série byl vydán pro první generaci konzolí PlayStation, na které se stal vůbec nejhranějším titulem.
Po něm následovalo dalších šest plnohodnotných titulů, přičemž ten poslední s dodatkem Sport nabízí extrémně realistické ztvárnění skutečných sériově produkovaných modelů i konceptů nejrůznější světových automobilek. Hráč se s vozy může prohánět po řadě známých lokací od závodních okruhů až po ulice některých měst.
Jednou z novinek ve hře je režim Scapes, ve kterém hráč může pořizovat snímek svého vozu na vybraném místě. K tomuto režimu může hráč přistoupit jako skutečný automobilový fotograf – kvalitu výsledného snímku lze totiž ovlivňovat expoziční dobou, mírou otevření clony virtuálního fotoaparátu, nastavovat lze proporce i orientaci výsledného snímku.
Ze značek, do jejichž virtuálních vozů může hráč usednout, jmenujme například Aston Martin, BMW, Ferrari, McLaren nebo Lexus. A právě poslední jmenovaný výrobce luxusních vozů, tedy jeho britská pobočka, se rozhodl zaexperimentovat a připravil si pro své fanoušky výzvu, která zaměstná jejich smyslové vnímání. Virtuální model svého vozu nafotil na virtuálních lokacích a následně vše zopakoval s reálným vozem v reálném prostředí.
Hlavním hrdinou experimentu se stal model LC 500, tedy luxusní kupé automobilky, která k jeho focení přizvala motoristického fotografa Jaysona Fonga. Prvním úkolem projektu bylo vybrat ty správné lokace, samozřejmě situované ve Velké Británii. Zvolená místa musela od doby vývoje hry změnit svou podobu co nejméně a zároveň musela být alespoň trochu zajímavá. Není příliš velkým překvapením, že všechny lokace byly nakonec vybrány přímo v Londýně.
Fong nejprve usedl ke konzoli a pustil hru, aby v ní mohl pořídit první sérii snímků vozu ve virtuálním prostředí. Vytvořené snímky Lexusu LC 500 si následně uložil a přesunul se na stejné lokace v Londýně, aby zde pořídil totožné snímky i v reálném světě.