Rozjetou kariéru vyměnila za šití cyklistických dresů. Holokolo sází na design a velikosti pro všechny
Andrea Podstrelencová přináší originální designy, které pro ni navrhují známí umělci. Cyklodresům tak dává šmrnc a příjemnou estetiku místo uniformity.
Andrea Podstrelencová, zakladatelka e-shopu Holokolo
Letošní Tour de France, tedy vůbec nejslavnější cyklistický závod světa, nedávno skončila. A byla to parádní podívána. Kdo se chce cítit jako borci, kteří v etapách předváděli svou neuvěřitelnou fyzickou výkonnost, nemá problém si zakoupit stejné dresy, jaké obléká Wout van Aert, Jonas Vingegaard či Tadej Pogačar. Právě prodejem těchto dresů odstartoval příběh obchodu Holokolo. Jenže nosit dres jako profík a sotva vyjet kopec za domem, to nepůsobí zrovna důstojně. Andrea Podstrelencová se proto rozhodla vzdát dobře rozjeté kariéry v korporátu a dostat na trh podobně líbivé cyklodresy s originálními designy, jaké nosí profíci, ve kterých by se ovšem měl cítit příjemně úplně každý, ať už zdolává Alpy či cyklostezky za městem.
Když ve třiatřiceti letech člověk zastává pozici HR ředitele velké pojišťovny, a dokonce sedí v jejím představenstvu, je jasné, že svou práci umí dělat opravdu skvěle a čeká ho zářná kariéra. Jenže v případě Andrey Podstrelencové se tato očekávání zcela nenaplnila. Pojišťovnu, ve které obě tyto funkce zastávala, totiž v roce 2018 opustila. Důvodem bylo ono tradiční vyhoření a přeskládání životních priorit.
„Změna ve mně zrála delší čas a ten pomyslný krok vpřed jsem udělala po narození dcery. Tehdy jsem začala svou novou pracovní, ale i životní etapu, protože podnikání změní úplně všechno, a to od základů. A musím říct, že v mém případě k lepšímu,“ vysvětluje Podstrelencová, která v té době rozjela slovenský projekt Holokolo.
Jak přitom sama říká, její vztah k cyklistice byl v té době spíše vlažný. „Byla jsem ráda, když jsem kondičně ujela pár kilometrů na e-biku,“ přiznává. Když ovšem na kolo přeci jen usedla, mohla si na sebe obléct špičkové dresy s logy největších cyklistických stájí, které se objevují i na Tour de France.
Její manžel, původní profesí bankéř, totiž již několik let takové dresy prodával na internetu a obchod šel tak dobře, že se z koníčku stal byznys. Svému muži Podstrelencová občas vypomáhala, vzít si na sebe takový dres přímo na švih, jak cyklisté vyjížďkám říkají, jí ovšem nebylo příliš po chutí. „Neměla jsem sebevědomí si něco z toho vzít na sebe. Věděla jsem, že takový dres reálně naplno nevyužiju. Tím jsem si ale také uvědomila, že mi v naší nabídce chybí cenově dostupná, ale přitom fashion produktová linie,“ vysvětluje.
Podobně jako u jiných sportů, i cyklisté chtějí během vyjížďky nejen podávat dobré výkony, ale také vypadat k světu. Mnozí tak například nevyjedou bez bílých ponožek vytažených až k lýtkům a obléknou pouze takový trikot, který jim padne a sluší. To byl také případ Podstrelencové, která i přes spíš nižší výkonnost a rekreační jízdu chtěla vypadat chic.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs