S produktem neuspěli a rozloučili se s celým týmem. Startup Study Hub ale našel novou díru na trhu
Jde o ukázku startupového nadšení. I když napoprvé se svým startupem úplně neuspěli, v krizi dokázali najít novou příležitost.
Zakladatelé Study Hub Štěpán Calta a Patrik Kruntorád
Uspěli v podnikatelské soutěži, rychle získali důvěru investora a pustili se do vývoje tržiště. Zakladatelé startupu Study Hub na něm propojovali lektory se zájemci o doučování, po osmi měsících jim ale došly prostředky na další rozvoj. Rozloučili se proto s celým týmem o sedmi lidech, na trhu ale našli novou díru – a teď po transformaci svého startupu chtějí změnit způsob, jak lektoři přistupují ke své práci.
„Obecně je problémem lektorů to, že učí příliš mnoho hodin za příliš málo peněz. To je problém hlavně studentů vysokých škol, kteří pak nemají dostatek času na přípravu doučování, materiálů a své vlastní studium,“ vysvětluje v rozhovoru pro CzechCrunch Patrik Kruntorád, jeden ze zakladatelů Study Hubu.
Startup se lektorům snaží pomáhat v tom, aby měli dostatek času právě na podstatné činnosti a zlepšování svého byznysu, ať už jde o profesionální lektory nebo studenty, kteří si takovým způsobem přivydělávají. Obecně doteď doučovatelé tráví hodně času administrativou – v organizaci své práce, kterou dělají na papíře nebo v Excelu, řeší hodně věcí naráz. Od fakturace a sledování toho, jestli mají zaplaceno, přes vymáhání peněz a komunikaci skrze e-mail, telefon, Messenger a další platformy až po rezervaci a ladění termínů či hledání platformy na spojení. To vše ručně.
„Podle našich interních dat, která jsme naměřili za několik tisíc odučených hodin lektorů, jim tato administrativa zabere až dvacet hodin měsíčně. To je šíleně moc,“ popisuje Kruntorád. Study Hub má právě s těmito procesy lektorům pomoct. Na jednom místě by tak měli umět vyřešit všechno od administrace přes samotné videohovory (na platformě fungují pomocí API propojení na Zoom a další) až rezervaci termínů.
„Study Hub je takzvaně all-in-one workflow řešení pro začáteční, poloprofesionální i profesionální lektory, kteří si v této oblasti budují vlastní byznys. Obecně totiž na organizaci své práce využívají nějaké generické systémy, jež nejsou přizpůsobené jejich potřebám. Profíci proto běžné používají pět až osm různých aplikací a nástrojů, aby pokryli své workflow,“ přibližuje Kruntorád.
Aby zakladatelé startupu lektorům nabídli co nejrelevantnější nástroj, spojili síly také s komunitou Digitální lektoři a díky jejich zpětné vazbě svůj produkt dále ladí. A aby byli lépe připraveni na dobývání trhu, Study Hub se zapojil do již ukončeného druhého kola naší Startup Academy, která má aktuálně otevřené přihlášky do třetího běhu, který odstartuje v září.
Z tržiště nástroj pro lektory
Začátek tohoto podnikatelského příkladu se ale nachází jinde. Patrik Kruntorád jako student vysoké školy hledal doučování španělštiny. S výsledky, které našel na internetu, ale spokojen nebyl. Většina takto zaměřených portálů totiž funguje na inzertní bázi, kde student zadá svoji poptávku a čeká, až se lektor sám ozve. Takový model způsobuje, že na samotné učitele je nedostatek referencí, jestli jsou opravdu dobří, hledání zabere hodně času, protože uživatel musí pořád jen čekat, a navíc ani dopředu neví, kolik takové doučování bude stát.
Díra na trhu tak byla zjevná. Kruntorád spojil síly se Štěpánem Caltou, Jiřím Brychtou a Jakubem Podrábským a společně se pustili do vývoje platformy, která by zmiňované problémy vyřešila. Se Study Hubem se přihlásili do soutěže organizované Podnikohospodářskou fakultou pražské Vysoké škole ekonomické, kde s nápadem obsadili druhé místo. Přímo mezi zástupci poroty našli i andělského investora – podnikatel Kamil Vacek do firmy vložil 140 tisíc eur, asi 3,5 milionu korun.