S umělou inteligencí firmám radí, jak se rozhodovat. Accenture teď startupu pomohlo k zajímavým partnerům
Společnost UltimateSuite zaujala způsobem na sbírání a využití dat, která pak pomáhají zaměstnancům i firmám pracovat efektivněji.
Nemohlo to ani být jinak: Robert Šamánek je matematik a statistik, a tak se společnost, kterou vede, zabývá daty. Ve firmách je nasbírá a rovnou je pro ně umí přeměnit na peníze. Šamánkova společnost UltimateSuite už pracovala pro firmy jako Société Générale, Nielsen, Generali nebo Erste. A teď zaujala v akcelerátoru Accenture Startup Network. Výhrou se jí otevřel prostor k partnerům a klientům této nadnárodní poradenské společnosti.
„Už máme společně rozjednané příležitosti, na kterých pracujeme. Některé vycházejí z Accenture, kdy identifikovali potenciál našeho nástroje, některé vycházejí od nás, kde naopak uvítáme jejich konzultantský přesah, a tedy vyšší přidanou hodnotu pro klienta,“ popisuje Robert Šamánek, spoluzakladatel a CEO UltimateSuite.
Firma vznikla ve společnosti StringData jako takzvaný spin-off, tedy projekt, který se z ní vyčlenil. Pohybuje se v oboru takzvaného task miningu. Zjednodušeně řečeno pomáhá manažerům sledovat, co dělají zaměstnanci efektivně, kde mají rezervy a jak se s tím vypořádat.
Data a automatizace jsou výraznými trendy mezi startupy a projevilo se to už na konzultacích s odborníky i zástupci možných klientů v akcelerátoru Accenture Startup Network. „Při diskuzích se ukázalo, že startupy jsou technologicky pokročilé,“ říká Lenka Madliaková, generální ředitelka českého Accenture.
„Je to skvělá příležitost. Lidé z Accenture jsou velmi zkušení – nejen co do profilu kompetencí, které umí nabídnout, ale mají za sebou reálné projekty, a tak umí dobře a rychle vyhodnotit, čemu se má smysl věnovat a co je třeba nyní spíše odložit,“ popisuje své zkušenosti Šamánek.
Do projektu se přihlásilo několik desítek startupů. Celkem osm z nich postoupilo do mentoringové fáze, ve které se setkaly s 15 odborníky, převážně manažery z Accenture, z divizí Strategy & Consulting a Technology.
Ti pak s představiteli startupů společně pracovali na identifikaci vhodného odvětví a případného klienta, následně se už konzultovalo i s vybraným klientem, rozebíraly se jeho potřeby, způsoby, jak je naplnit, i konkrétní příklady užití, aplikace daného projektu a technické řešení.
Tři projekty pak postoupily do finále, kde prezentovaly svůj pitch. Kromě UltimateSuite se těmi nejúspěšnějšími staly Apify a Born Digital.
Hodnota pro všechny
Apify o sobě říká, že má za cíl umožnit lidem automatizovat všední úkoly na webu a trávit čas věcmi, na kterých záleží. Je to datová firma, využívá umělou inteligenci. Její nástroje pravidelně procházejí web a dívají se na stránky – a když uvidí změnu, data stáhnou a nabídnou k další analýze.
Born Digital přivádí umělou inteligenci z digitálního prostoru do komunikace s lidmi. Pomáhá automatizovat zákaznické linky mobilních operátorů, bank či třeba hasičů, ale taky firmám porozumět tomu, proč je jejich zákazníci vlastně kontaktují. Kombinuje generativní AI, řečové technologie, vizuální AI, konverzační AI a analytiku umělé inteligence. Vytváří tak digitální osobnosti s nejnovějšími technologiemi a kompletní sadou analytických nástrojů.
„Myslím si, že iniciativa Accenture Startup Network má velký smysl, neboť vytváří hodnotu pro obě strany,“ říká Madliaková. „Startupům se nabízí možnost vylepšit své produkty a získat přístup k potenciálním zákazníkům, přičemž Accenture a její zákazníci zase získají přístup k dalšímu zdroji inovativních řešení, která dokážou velice rychle generovat výsledky,“ vysvětluje.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsAktuální kolo Accenture Startup Network bylo v Česku vůbec prvním. Firma hodlá s takovými akcemi dál pokračovat, další kolo má začít na jaře a během několika týdnů jej společnost začne plánovat.
Propojení se startupy a jejich produkty je pro Accenture zajímavé, protože firmě pomáhají s cílem, který si vytyčila. „Silnou stránkou Accenture je schopnost předvídat a reagovat na to, co bude důležité pro úspěch našich klientů v budoucnu,“ vysvětlovala Madliaková už dříve v rozhovoru pro CzechCrunch.
Síť Accenture je na poli podpory inovací dlouhodobě aktivní. V Londýně má globální inovační a výzkumné centrum The Dock, v jehož rámci tamní týmy pomáhají klientům hledat nové příležitosti, kde inovovat, vyvíjet a designovat prototypy produktů. K dispozici jsou i týmy analytiků, datových inženýrů nebo třeba laboratoře. Další taková centra jsou například v italském Miláně, nizozemském Eindhovenu a rumunském Cluj, ale i v mnoha jiných městech na několika kontinentech.
Podobné iniciativy jako lokální Accenture Startup Network se už uskutečnily v Itálii. Vedle toho nedávno společnost oznámila, že vytvoří nové centrum excelence zaměřené na generativní umělou inteligenci a velké jazykové modely. V rámci něj má pracovat zhruba 1 600 lidí. K tématu vydala i report, který se zabývá mimo jiné tím, jak technologie založená na ChatGPT změní práci či celé podnikatelské prostředí.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.