S umělou inteligencí firmám radí, jak se rozhodovat. Accenture teď startupu pomohlo k zajímavým partnerům
Společnost UltimateSuite zaujala způsobem na sbírání a využití dat, která pak pomáhají zaměstnancům i firmám pracovat efektivněji.
Nemohlo to ani být jinak: Robert Šamánek je matematik a statistik, a tak se společnost, kterou vede, zabývá daty. Ve firmách je nasbírá a rovnou je pro ně umí přeměnit na peníze. Šamánkova společnost UltimateSuite už pracovala pro firmy jako Société Générale, Nielsen, Generali nebo Erste. A teď zaujala v akcelerátoru Accenture Startup Network. Výhrou se jí otevřel prostor k partnerům a klientům této nadnárodní poradenské společnosti.
„Už máme společně rozjednané příležitosti, na kterých pracujeme. Některé vycházejí z Accenture, kdy identifikovali potenciál našeho nástroje, některé vycházejí od nás, kde naopak uvítáme jejich konzultantský přesah, a tedy vyšší přidanou hodnotu pro klienta,“ popisuje Robert Šamánek, spoluzakladatel a CEO UltimateSuite.
Firma vznikla ve společnosti StringData jako takzvaný spin-off, tedy projekt, který se z ní vyčlenil. Pohybuje se v oboru takzvaného task miningu. Zjednodušeně řečeno pomáhá manažerům sledovat, co dělají zaměstnanci efektivně, kde mají rezervy a jak se s tím vypořádat.
Data a automatizace jsou výraznými trendy mezi startupy a projevilo se to už na konzultacích s odborníky i zástupci možných klientů v akcelerátoru Accenture Startup Network. „Při diskuzích se ukázalo, že startupy jsou technologicky pokročilé,“ říká Lenka Madliaková, generální ředitelka českého Accenture.
„Je to skvělá příležitost. Lidé z Accenture jsou velmi zkušení – nejen co do profilu kompetencí, které umí nabídnout, ale mají za sebou reálné projekty, a tak umí dobře a rychle vyhodnotit, čemu se má smysl věnovat a co je třeba nyní spíše odložit,“ popisuje své zkušenosti Šamánek.
Do projektu se přihlásilo několik desítek startupů. Celkem osm z nich postoupilo do mentoringové fáze, ve které se setkaly s 15 odborníky, převážně manažery z Accenture, z divizí Strategy & Consulting a Technology.
Ti pak s představiteli startupů společně pracovali na identifikaci vhodného odvětví a případného klienta, následně se už konzultovalo i s vybraným klientem, rozebíraly se jeho potřeby, způsoby, jak je naplnit, i konkrétní příklady užití, aplikace daného projektu a technické řešení.
Tři projekty pak postoupily do finále, kde prezentovaly svůj pitch. Kromě UltimateSuite se těmi nejúspěšnějšími staly Apify a Born Digital.
Hodnota pro všechny
Apify o sobě říká, že má za cíl umožnit lidem automatizovat všední úkoly na webu a trávit čas věcmi, na kterých záleží. Je to datová firma, využívá umělou inteligenci. Její nástroje pravidelně procházejí web a dívají se na stránky – a když uvidí změnu, data stáhnou a nabídnou k další analýze.
Born Digital přivádí umělou inteligenci z digitálního prostoru do komunikace s lidmi. Pomáhá automatizovat zákaznické linky mobilních operátorů, bank či třeba hasičů, ale taky firmám porozumět tomu, proč je jejich zákazníci vlastně kontaktují. Kombinuje generativní AI, řečové technologie, vizuální AI, konverzační AI a analytiku umělé inteligence. Vytváří tak digitální osobnosti s nejnovějšími technologiemi a kompletní sadou analytických nástrojů.
„Myslím si, že iniciativa Accenture Startup Network má velký smysl, neboť vytváří hodnotu pro obě strany,“ říká Madliaková. „Startupům se nabízí možnost vylepšit své produkty a získat přístup k potenciálním zákazníkům, přičemž Accenture a její zákazníci zase získají přístup k dalšímu zdroji inovativních řešení, která dokážou velice rychle generovat výsledky,“ vysvětluje.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.