Samsung kupuje za rekordních 8 miliard dolarů audio firmu Harman a útočí na samoříditelná auta

Filip HouskaFilip Houska

samsung
0Zobrazit komentáře

Jihokorejský technologický gigant Samsung se po boku svých konkurentů začíná znatelněji angažovat ve sféře automobilů. Za svoji historicky rekordní vynaloženou částku kupuje americkou audio společnost Harman, se kterou chce do budoucna spolupracovat na vývoji vlastních autonomních technologiích, a pod kterou mimo jiné patří především Harman Kardon.

Dle tiskové zprávy Samsung za firmu zaplatil na 8 miliard dolarů, v přepočtu zhruba 200 miliard korun. Harman se dlouhodobě specializuje na produkci multimediálních, navigačních, hudebních a bezpečnostních systémů, především pro automobily. Jejich zařízení používají přední automobilky, včetně BMW, Mercedes-Benz nebo Volva.

fundlift

Přečtěte si takéCarsharingový startup AJO.cz získal na investicích nakonec přes 7 milionů korunCarsharingový startup AJO.cz získal na investicích nakonec přes 7 milionů korun

Podle vedení Samsungu se jedná o přirozený krok kupředu samořídící technologii, která se má do několika let stát důležitou součástí jeho portfolia. Harman má bezesporu bohaté zkušenosti s automobilovým odvětvím, respektive s technologiemi, které do aut dodává, a Samsung cítí příležitost toho využít.

„Harman perfektně splňuje požadavky Samsungu v rámci technologií, produktů a dalších řešení. Spojení sil je přirozené rozšíření naší samořídící iniciativy, kterou se snažíme čas od času prosazovat. Tato akvizice buduje pevné základy pro růst naší autonomní platformy,“ řekl Oh-Hyun Kwon, CEO Samsungu, v tiskové zprávě.

harman

Produkty od Harmanu by mohly do budoucna korespondovat s displeji, softwary a procesory, na které je firma z Jižní Korei expertem. To vše po tom, co Apple evidentně začal postupně ustupovat od svých smělých plánů na vývoj vlastních samoříditelných vozidel.

Harman navíc očekává, že by se díky tomu jeho příjmy mohly v průběhu 5 let až zdvojnásobit. Po akvizici zároveň vyhoupla cena akcií celé skupiny o více než 22 %.

Foto: BMW, Samsung Presskit

Carsharingový startup AJO.cz získal na investicích nakonec přes 7 milionů korun

Filip HouskaFilip Houska

0Zobrazit komentáře

AJO.cz, český automobilový startup, který chce uspět se svým konceptem carsharingu, vzal před necelým měsícem útokem investiční platformu Fundlift, kde chtěl vybrat tři miliony korun. Investoři viděli v tomto projektu jistý potenciál, a proto se tento nadějný startup může těšit nejen ze tří poskytnutých milionů, ale rovnou sedmi.

Přes portál Fundlift získal tento český carsharingový startup celkem 5 milionů korun od 201 investorů. S touto sumou se pochopitelně zvýšilo i procento podílu na základním kapitálu firmy, které nyní činí 16,36 % oproti 10,5 %. Fundlift však nebyl jedinou platformou, odkud jej investoři podpořili. Svou zásluhu, díky které se AJO.cz podařilo vybrat 7 milionů korun, na tom má i Jihomoravské inovační centrum (JIC).

vespa

Přečtěte si takéTakto vypadá vůbec první elektrický skútr od legendární VespyTakto vypadá vůbec první elektrický skútr od legendární Vespy

Společnost JIC Ventures, spadající pod Jihomoravské inovační centrum, již na samotném počátku slíbila, že dodá požadované dva miliony, pokud se vydaří kampaň na Fundliftu. A tomu se také tak stalo.

„Úspěch kampaně pro AJO.cz ukazuje, že čeští investoři vnímají jako smysluplný a funkční model carsharingu ve velkých městech stejně, jako investoři na jiných trzích, kde tento business model funguje již déle. Jsme rovněž velmi potěšeni, že se podařilo úspěšně uzavřít kampaň, kde se ko-investorem vedle investorů platformy Fundlift stává JIC Ventures jako jeden z předních českých technologických akcelerátorů,“ říká Andrea Lauren, šéfka Fundliftu.

carsharing-ajo-kombi-1

Vybrané peníze použije AJO.cz na rozšíření flotily aut, posílení týmu a expanzi služby krátkého pronajímání aut do dalších měst republiky. O carsharingu se obecně hovoří jako o efektivní a výhodné možnosti pro dopravu ve velkých městech. Česko se v této sféře začíná teprve ohřívat, ale boom, který již zasáhl Spojené státy a západní Evropu, se zdá nevyhnutelný.