Šéf Linetu koupil podíl v českém startupu, který pomáhá nemocnicím s daty a lepší péčí
Technologická firma Datlowe pomáhá monitorovat výskyt nemocničních infekcí a zlepšovat zdravotní péči. Investuje do ní Tomáš Kolář.
Životopis Tomáše Koláře není složité si zapamatovat. V roce 1994 nastoupil jako marketingový ředitel do společnosti Linet Zbyňka Frolíka a působí v ní dodnes. Postupně se vypracoval až do role výkonného ředitele celé skupiny, která patří k největším výrobcům nemocničních lůžek na světě. Teď chce své zkušenosti ze světa zdravotnictví zužitkovat také jinde, a proto se rozhodl investovat do českého startupu Datlowe. Jeho technologie pomáhá monitorovat výskyt nemocničních infekcí, zlepšovat zdravotní péči a rozšiřuje se v nemocnicích v Česku i v zahraničí.
Naposledy se firma, kterou v roce 2014 založil Jakub Kozák, pochlubila některými údaji o sobě na začátku letošního roku. Tehdy uvedla, že její technologii si doposud pořídilo celkem 23 českých nemocnic a je nasazena u téměř osmi tisíc lůžek akutní i následné péče. Využívají ji například Krajská zdravotní (holding nemocnic v Ústeckém kraji), Nemocnice Havířov či Nemocnice Jihlava, která technologii implementovala jako vůbec první v České republice. Datlowe má mít první zákazníky také v Rakousku a na Slovensku.
Nástroj, který Datlowe vyvinul pro nemocniční personál, se jmenuje Haidi a shromažďuje data z veškeré zdravotnické dokumentace a následně je interpretuje do podoby přehledu možných rizik způsobených infekcemi. Například takzvané nozokomiální nákazy jsou obvykle spojeny s častými rezistencemi vůči klinicky používaným antibiotikům, a tedy s náročnější a nákladnější léčbou. Haidi odhalování těchto rizik automatizuje a má podle svých tvůrců šetřit při detekci nemocničních infekcí až 60 procent času a o 80 procent zlepšuje přehled o jejich výskytu.