Servis dělá pro Alzu i Decathlon. V dobývání Evropy teď Opravárně pomůžou miliony od investorů
Přes 20 milionů korun do projektu vkládají fondy Purple Ventures, Tilia Impact Ventures, Nation 1 a trust Martina Ducháčka.
Původně se projekt Opravárna věnoval především pozáručnímu servisu pro koncové zákazníky. Zakladatel Jan Charvát ale časem zjistil, že záruční servis má mnohem větší obchodní potenciál a svůj byznys tak zaměřil na firmy. Aktuálně jej provádí pro přibližně dvacet společností včetně privátních značek Alzy, Mallu, Decathlonu nebo Bauhausu. Z výrobců jde o Berlin Brands Group, Vivax a nově získal autorizaci pro malé domácí elektro Bosch.
Startup Opravárna teď v takzvaném seed kole od investorů získal téměř milion eur, tedy asi přes dvacet milionů korun. Podpořili jej fondy Purple Ventures, Tilia Impact Ventures, Nation 1 a rodinný trust Martina Ducháčka s názvem duchaczech, jehož cílem je pomáhat projektům s pozitivním společenským dopadem. Nynější kolo startup uzavřel zhruba rok a půl poté, kdy do něj vložili andělští investoři asi 3,5 milionu korun.
„Sami tíhneme k tomu věci opravovat, než je vyhazovat. Když se k tomu navíc přidá fungující byznys model, super tým a v čele zakladatel srdcař s velkým zápalem, tak se nám potkalo všechno, co od dobré investiční příležitosti chceme. Rozhodli jsme se, že Repairsys bude další investice, kterou povedeme jako lead investor. Věříme, že Repairsys bude skvělá ukázka toho, jak se dá dělat byznys, ale nezapomínat u toho i na impakt,“ komentuje partner Purple Ventures Jan Staněk.
V současnosti je hodnota firmy podle vyjádření ve vyšších desítkách milionů korun, majoritní podíl si stále drží její zakladatel Charvát. Letos plánuje tržby v nižších desítkách milionů korun, aktuálně roste kolem pěti až deseti procent měsíčně a v zisku se kvůli velkým investicím zejména do IT plánuje přehoupnout nejdřív za dva roky.