Seznam.cz na svých webech umožní vypnout reklamy. Jejich zákaz bude stát 179 korun měsíčně
Ivo Lukačovič hledá nové způsoby, jak Seznam monetizovat. Zisky z cílené reklamy, na které dosud Seznam stál, mají být totiž neudržitelné.
Česká internetová jednička Seznam.cz si pro své uživatele připravila funkci, díky které bude možné konzumovat její obsah bez reklam. Představuje proto nový produkt, jehož předplatné vyjde na 179 korun měsíčně. Důvodem změn je neudržitelnost monetizačního modelu postaveného právě na cílených reklamách, který tvoří primární zdroj příjmů Seznamu.
Seznam.cz, který v roce 1996 založil a dodnes vlastní Ivo Lukačovič, platí s návštěvností téměř čtyř milionů uživatelů denně za nejnavštěvovanější portál v Česku. A jeho zisk, který loni před zdaněním činil 1,36 miliardy korun, plyne primárně z cílené reklamy. Tu se Seznam podle slov Jiřího Udatného, ředitele divize Identity a uživatelského profilu, snaží na stránkách dávkovat šetrně a tak, aby uživatele co nejméně rušila.
„I přesto ale vnímáme, že existuje skupina lidí, kteří dávají přednost prohlížení webů bez inzerce. A právě pro ně jsme připravili možnost zakoupení produktu Seznam bez reklam,“ říká Udatný a uvádí novou službu, která uživatelům umožní konzumovat obsah Seznamu bez bannerové inzerce, videoreklam a reklamních sdělení v podcastech.
Vypnutí reklamy by se mělo týkat všech webů, které pod Seznam spadají, tedy domovské stránky, zpravodajských webů, ale i služeb, jako jsou Email.cz, Médium.cz, Sreality.cz a další.