Seznam.cz už nebude jen zdarma. Za 79 korun měsíčně vás přestane sledovat, reklama ale zůstane

Česká technologická firma v příštích týdnech zavede webové stránky bez cílené inzerce. Jejím dlouhodobým cílem je předplatné bez jakýchkoliv reklam.

Jiří BlatnýJiří Blatný

seznam-placene1

Foto: Seznam.cz

Seznam nabízí služby bez cílené reklamy za 79 korun měsíčně

0Zobrazit komentáře

„Souhlasíte se zpracováním dat?“ to je otázka, která člověka na internetu v různých variantách vítá při otevření v podstatě jakékoliv webové stránky. Údaje o uživatelích se používají třeba na personalizaci obsahu. Česká internetová jednička Seznam.cz díky nim například nabízí individualizovanou hlavní stránku, lokální zpravodajství podle polohy uživatele nebo také cílenou reklamu. Firma teď testuje placenou variantu svých služeb bez cílené reklamy nebo sběru údajů o poloze, kterou nabídne za 79 korun měsíčně.

„Služby Seznamu jsou dlouhodobě zdarma. Jejich vývoj, kvalitu a neustálý rozvoj platí každý, kdo je používá, zobrazováním reklamy a svými daty, konkrétně cílenou reklamou,“ říká Jiří Udatný, ředitel divize Identity a uživatelského profilu Seznamu. O sběr dat na internetových stránkách se starají takzvané cookies, malé textové soubory, které weby také používají k analýze chování uživatelů a případným úpravám svého fungování.

Právě vypnutí jejich aktivity Seznam zpoplatní. Firma začne placenou verzi tento týden testovat na desetitisících uživatelích a postupně ji v nadcházejících týdnech spustí pro všechny. Třeba pro 5,8 milionu uživatelů internetového vyhledávače Seznamu, kteří měsíčně podle firmy tuto službu použijí. Udatný uvádí, že ve zpoplatněné verzi budou mít lidé stránky od Seznamu bez cílené reklamy, nebudou s firmou sdílet polohu a data o navštívených webech.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Nadále si ale podle Udatného budou moct přizpůsobovat obsah na webech Seznamu. Svůj výběr mohou kdykoliv změnit pomocí odkazu Nastavení personalizace, který je v patičce všech webů Seznamu nebo v uživatelském profilu. Dlouhodobým cílem firmy v tomto ohledu je podle Udatného placená varianta Seznamu úplně bez reklam.

„Majorita výnosů Seznamu pochází z reklamy. A v případě, že máme od uživatele stabilní identitu spojenou s jeho souhlasem se zpracováním osobních údajů, můžeme na něj vydávat cílenou reklamu. Naprosto však respektujeme uživatele, kteří o tento typ cílené inzerce na našich službách nemají zájem a aktivně vyjadřují nesouhlas se zpracováním dat,“ uvedl Udatný pro Seznam Zprávy.

Filip Dřímalka prodal část firmy Martinu Cíglerovi. Jeho Seyfor šlape do umělé inteligence pro firmy

Technologická skupina Seyfor oznamuje další akvizici. Tentokrát díky ní posílí v oboru využití umělé inteligence ve firemním prostředí.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

drimalka-cigler

Foto: CzechCrunch

Filip Dřímalka, zakladatel Digitasku, a Martin Cígler, zakladatel Seyforu

0Zobrazit komentáře

Umělá inteligence hýbe světem, firemní procesy nevyjímaje. Na všechno, co se týká právě vnitrofiremních provozů, ať už jde o personální systémy, účetní software, nebo jakoukoliv další rutinní agendu, se specializuje původem brněnská technologická skupina Seyfor. A její zakladatel a výkonný ředitel Martin Cígler si uvědomuje, že i jeho svět bude umělá inteligence měnit. Proto se rozhodl koupit pětatřicetiprocentní podíl ve společnosti Digitask, za kterou stojí Filip Dřímalka a jež se specializuje na digitální transformaci firem s využitím prvků umělé inteligence. Právě v této oblasti chce Seyfor posílit.

„Umělou inteligenci vnímáme jako gamechanger byznysu současné doby a součástí naší vize je využít její potenciál, a to nejen v interních procesech našich společností. Chceme se stát lídrem a prostřednictvím Digitasku i našich firemních systémů pomáhat adoptovat umělou inteligenci našim zákazníkům. Vstup do Digitasku je dalším logickým krokem, který nám umožní tuto vizi naplňovat,“ komentuje akvizici Martin Cígler, zakladatel Seyforu, který skupinu začal budovat už v 90. letech a z nuly postupně vyrostl až na čtyři miliardy.

Proběhlá akvizice Seyforu ohodnocuje společnost Digitask na nižší desítky milionů korun, což by mělo znamenat, že za 35procentní podíl zaplatila Cíglerova technologická skupina zhruba do deseti milionů korun. Přesnou částku ale ani jedna ze stran nezveřejnila. Zbylých 65 procent nadále patří zakladateli Digitasku Filipu Dřímalkovi, který se bude podílet na strategickém směřování společnosti a bude pokračovat v evangelizaci nových trendů, jimž se dlouhodobě věnuje. Digitask bude působit dál jako samostatná firma, přičemž její know-how bude využito i ve vývoji produktů a služeb od Seyforu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Účetní, ERP, mzdové, personální, bezpečnostní či datové systémy a aplikace dnes dodává Seyfor klientům do osmatřiceti zemí po celém světě. Působí přitom převážně v Evropě a na obrat převyšující čtyři miliardy korun vyrostl i díky četným akvizicím, kterých provedl několik desítek. Spolu s Martinem Cíglerem je ovládajícím vlastníkem ještě slovenská investiční skupina Sandberg Capital. Umělou inteligenci chce nyní Seyfor využít jak pro lepší optimalizaci procesů, zvyšování produktivity, tak pro inovace dalších služeb, které firmám pro jejich vnitropodnikové procesy nabízí.

„Věřím, že umělá inteligence je aktuálně největší příležitostí, která před námi stojí. Díky ní mají nejen české firmy obrovský potenciál skokově zvýšit produktivitu a zvýšit svoji konkurenceschopnost. A to nejen u nás, ale i v globálním měřítku. Díky spojení se Seyforem budeme moci dostat na trh produkt, který nám umožní pomoci tisícům firem a stovkám tisíc pracovníků, aby tuto příležitost dokázali využít na maximum,“ dodává Filip Dřímalka, zakladatel společnosti Digitask. Ten stojí také za platformou Digiskills pro rozvoj digitálních dovedností a napsal knihy Budoucnost nepráce a HOT: Jak uspět v digitálním světě.