Šikovné triky Uberu, kterými válcuje konkurenci ve světě

supercar
0Zobrazit komentáře

Prapůvodní myšlenka Uberu spočívala v jednoduchosti. Snažila se co nejefektivnějším způsobem konkurovat zavedeným taxislužbám a nabídnout přidanou hodnotu. To se Uberu bezpochyby povedlo hned ze začátku a tak z centra San Francisca vyrazil na dlouhou štaci do světa. Někde byl zakázán, někde glorifikován, někde omezen.

Nejsložitější trh po tom americkém, je bezesporu Asie v čele s Indií a Singapurem. Na druhou stranu je ale taková alternativa v těchto místech natolik populární, že se Uber rozhodl tamní konkurenci rozdrtit zajímavým vylepšením.

Via-1

Přečtěte si takéKonkurent Uberu, o kterém jste nikdy neslyšeli, právě získal 675 milionů KčKonkurent Uberu, o kterém jste nikdy neslyšeli, právě získal 675 milionů Kč

Indie

uber_new-delhi_rickshaw-launch_blog_700x300_r1

Indický trh je velmi specifický. V Indii žije přes 1,2 miliardy lidí, ale jen zhruba 1% vlastní svoje vozidlo. Na zbytek připadá veřejná doprava, rikši, sdílení jízdy nebo alternativní prostředky. Stejně tak vláda značně omezuje platby prostřednictvím kreditních karet. Toho si je Uber bezpochyby vědom a tak na začátku dubna oznámil novou službu UberAUTO, která jednoduše přivolá vozítko s rikšou, jako na obrázku výše, a následně umožní po dokončení jízdy zaplatit hotovostí!

Stejně tak je v Indii k dispozici služba UberGO, která funguje už od konce minulého roku. Jde o možnost objednání menšího vozu (hatchbacku) za zhruba o 30% nižší cenu, než je klasický UberX. Ideální pro ty, kteří jezdí sami nebo ve dvou.

V Indii konkuruje Uberu především služba Ola, která využívá pro objednávání podobných vozidel obrovské call centrum, ale oproti Uberu si z objednané služby navíc bere 20% poplatek.

Bogotá

Screen Shot 2015-04-26 at 23.42.38

Modrý Anděl, českou službu, která odveze vás i vaše auto v případě, že jste pili, určitě všichni znáte. Přesně na stejném principu funguje UberAngel v kolumbijské Bogotě. Co je na tom nejlepší? Služba je zcela zdarma a jako placená by bezpochyby fungovala na takřka všech trzích.

K dispozici je ale pouze v Bogotě. Uber se tak rozhodl proto, že je v Kolumbii vzrůstajícím problémem řízení pod vlivem alkoholu a hrozí za něj pokuta do výše 15 000 dolarů a zákazu řízení na 25 let. Samozřejmě to Uber nenapadlo jen tak náhodou. Podobnou službu totiž chvilku předtím začal nabízet tamní startup Tappsi.

Hlavní rozdíl mezi Tappsi a Uberem je v tom, že konkurence Uberu si nechává od řidičů platit měsíční paušál a za jednotlivé jízdy už nechce ani korunu – vzhledem k tomu, že se platí převážně hotově. Navíc si lze objednat taxi přes jednoduchou sms zprávu a není nutné využívat internet – ideální pro spoustu turistů.

Mimochodem, v jednom jediném kolumbijském městě, jakým je Bogotá, se denně uskuteční přes 800 000 jízd! A problémem Uberu pro ukrojení větší části trhu je fakt, že je zhruba o 30% dražší. Proto začal nabízet dva druhy přepravy dočasně zcela zdarma.

Singapur

supercar

Poslední třešničkou na dortu je mimo jiné asijský Singapur. Na tamním trhu není nutné chodit s cenou výrazně dolů, ale naopak nabídnout něco extra. Něco co donutí bohatší vrstvu vyzkoušet služby Uberu a nechat je patřičně zaplatit. Většina lidí stejně v tomto malém městském státě využívá pokročilé městské infrastruktury.

V Singapuru je celkově kolem půl milionu privátních vozidel, připadajících na 5 milionů obyvatel. Na rozloze 716 km2 se prohání na 30 tisíc taxíků, které zápasí s více než 130 stanicemi metra! Tak proč nezkusit novou službu Uberu s názvem UberSUPERCAR?

Zavolat si můžete jednoduše Maserati GranTurismo nebo Lamborghini Gallardo. Při spuštění byla 15 minutová jízda zdarma, teď si za ní v případě Lamborghini zaplatíte $165 a $5 za každou další minutu. U Maserati je cenovka stanovena na $125 a $5 za minutu.

11093075_433523980144535_828713744_n

Uber se pro tuto novou službu spřáhl s autopůjčovnou luxusních vozidel Dream Drive, k dispozici pak bude až do konce dubna s nejistým prodloužením. Zajímavé je, že Uberu tento test dobře vyšel a celkově se stal SUPERCAR profitabilní službou. Pokud by ho ale chtěl replikovat na další asijské trhy, nikdy samozřejmě neuspěje.