Silný rok pro Munipolis. Městský rozhlas do kapsy z Česka hlásí 600 tisíc uživatelů a expanzi do zemí, se kterými nepočítal
Nejnovější informace ze světa se k nám díky televizi, rádiu či internetu dostávají během okamžiku. V případě čerstvých novinek přímo z obce, ve které žijeme, to ale většinou tak rychlé není. Změnit se to snaží česká mobilní aplikace Munipolis, která dokáže servírovat důležité lokální informace přímo do telefonu či na webové rozhraní.
Nejen díky pandemii se unikátní nápad Ondřeje Švrčka těší stále větší oblibě a pružný způsob komunikace s občany používá čím dál tím víc tuzemských starostů. Původní tisícovka registrovaných municipalit se postupem letošního roku rozrostla na 1 960, což je číslo, které výrazně předčilo očekávání.
„Říkali jsem si, že jestli se letos dostaneme přes 1 600 samospráv, bude to fajn, pokud přes 1 800, bude to pecka. A do toho se nám daří otevírat nové trhy,“ chlubí se Ondřej Švrček, který letos očekává, že v obratu překročí hranici 30 milionů korun, což je meziroční růst minimálně o šest milionů.
V Německu, kam aplikace Munipolis podporovaná fondem Pale Fire Capital vstoupil v dubnu, má aktuálně 15 samospráv. „Snad se brzy dostaneme přes první dvě desítky měst, která Munipolis aktivně využívají. Hodně jsme se už naučili, což nám pak pomůže na dalších trzích,“ vysvětluje Švrček. Podle něj se Munipolis, dříve známé jako Mobilní rozhlas, daří i na Slovensku, kde aplikaci využívají již desítky samospráv.
Kromě Německa a Slovenska se firmě daří navazovat partnerství i v celé řadě dalších států. Švrček hovoří o Francii a Gruzii, Španělsku, Itálii, Nizozemsku, Bosně a Hercegovině, a dokonce i státech, které ani nebyly původně v plánu, tedy Kanadě a Izraeli. „Takže úspěšně naplňujeme naši vizi dostat se s Munipolis už v příštích letech do celého světa,“ říká Švrček, který by chtěl do konce roku 2022 nabídnout své řešení v dalších deseti zemích.
Ze zmiňovaného Španělska, které je pro Švrčka jedním z prioritních trhů, chce Munipolis přinést první výsledky již v lednu příštího roku. Pro zakladatele platformy je však velmi zajímavá i Kanada, potažmo celá Severní Amerika či Izrael. „Oba tyto trhy jsou specifické a na obou se můžeme mnoho naučit. Zatímco Izrael chce být jednička v informování veřejnosti v bezpečnostně vypjatých situacích, Kanada se svým řídkým osídlením zase oceňuje komunitní rozměr Munipolis,“ říká Švrček.
Jak moc užitečný nástrojem může Munipolis být napříč celou Evropskou unií, naznačuje i nejnovější propojení s anonymním oznamovacím kanálem Nenech to být. Jeho prostřednictvím mohou vybrané obce vyřešit požadavky, které na ně od 17. prosince klade evropská směrnice o ochraně oznamovatelů, tzv. whistleblowerů.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs