Škoda zmodernizovala Kamiq i Scalu. Přichází větší dynamika a nově i virtuální pedál
Kamiq i Scala byly hlediska prodejů minulý rok úspěšnější než Superb a Kodiaq. Nyní se oba vozy dočkaly optického updatu, který přináší několik změn.
Modely Kamiq a Scala patří mezi oblíbená auta tuzemské automobilky. S pátým a šestým místem v žebříčku nejprodávanějších vozů v Česku za loňský rok předběhly dokonce i Suberb a Kodiaq. Nyní se oba vozy dočkaly designového updatu, který jim dodává dynamiku i dospělost a také proměněné interiéry.
Když v roce 2018 Škoda představila svého zástupce automobilu nižší střední třídy jménem Scala, vůbec poprvé s ním ukázala také nový designový směr, kterým se vydává. Tyto rysy si nyní prošly jemnou proměnou, díky které si Scala nadále uchovává svůj vzhled, přidává k němu ale větší dynamiku.
Světlomety byly ještě více zúženy a s matrixovou technologií, která je k dostání vůbec poprvé, získaly také pozměněnou grafiku LED implementací s krystalickým efektem. Na světlomety navazuje dynamičtěji tvarovaný přední nárazník, který si bere inspiraci z konceptu Vision RS. Získal nově dělený centrální otvor a spodní mřížka sání vzduchu je vybavena segmenty s 3D efektem.
To stejné platí i o zadním nárazníku, který taktéž autu dodává více sportovního charakteru. Jeho difuzor je lemován novými designovými prvky a oku diváka neunikne ani klasické prodloužené sklo pátých dveří, které se opírá o zadní světlomety. Celkově jsou však estetické změny spíše dílčí.
Co se modelu Kamiq týče i zde nemůžeme mluvit o modernizaci, která by ho změnila k nepoznání. Nejvýraznější předělávkou si opět prošla příď, která z něj dělá o něco dospělejší SUV připravené postavit se kdejakým výzvám. Maska chladiče je vzpřímenější a větší a dostala výraznější dvojité lamely. Přepracovaný byl také nárazník s širokým otvorem pro přívod vzduchu, trojrozměrnou mřížkou a kovovým difuzorem zajišťujícím ochranu na rozbitých cestách.
Nechybí ani standardně dodávané LED mlhovky, které byly zapuštěny do vzduchových clon. Nový tvar dostaly i světlomety, kdy je horní světlo užší a pro denní svícení využívá krystalické elementy. I zde je k dispozici také příplatková Matrix-LED technologie.
Přepracovány byly také křivky zádě, která má nyní pozměněná zadní dělená světla. Nárazník se může pochlubit velkými lakovanými plochami umocňujícími šířku vozu. Jak u Scaly, tak i Kamiqu jsou k dispozici i vrcholné verze Monte Carlo, které přinášejí celou řadu dalších sportovních detailů.
Oba vozy se mohou pochlubit i novou podobu interiérů ve čtyřech variantách a třech výbavových stupních. Škoda se u jejich návrhů měla inspirovat ve světě moderního bydlení, který dokonale kombinuje materiály a jejich barvy. Interiéry tak mají nové potahy sedadel, přístrojové desky a výplně dveří. Využívají přitom materiálů jako je konopí, recyklované látky a kenaf, tedy rostlinné vlákno získávané ze stonků speciálního druhu ibišku.