Škoda zmodernizovala Kamiq i Scalu. Přichází větší dynamika a nově i virtuální pedál
Kamiq i Scala byly hlediska prodejů minulý rok úspěšnější než Superb a Kodiaq. Nyní se oba vozy dočkaly optického updatu, který přináší několik změn.
Modely Kamiq a Scala patří mezi oblíbená auta tuzemské automobilky. S pátým a šestým místem v žebříčku nejprodávanějších vozů v Česku za loňský rok předběhly dokonce i Suberb a Kodiaq. Nyní se oba vozy dočkaly designového updatu, který jim dodává dynamiku i dospělost a také proměněné interiéry.
Když v roce 2018 Škoda představila svého zástupce automobilu nižší střední třídy jménem Scala, vůbec poprvé s ním ukázala také nový designový směr, kterým se vydává. Tyto rysy si nyní prošly jemnou proměnou, díky které si Scala nadále uchovává svůj vzhled, přidává k němu ale větší dynamiku.
Světlomety byly ještě více zúženy a s matrixovou technologií, která je k dostání vůbec poprvé, získaly také pozměněnou grafiku LED implementací s krystalickým efektem. Na světlomety navazuje dynamičtěji tvarovaný přední nárazník, který si bere inspiraci z konceptu Vision RS. Získal nově dělený centrální otvor a spodní mřížka sání vzduchu je vybavena segmenty s 3D efektem.
To stejné platí i o zadním nárazníku, který taktéž autu dodává více sportovního charakteru. Jeho difuzor je lemován novými designovými prvky a oku diváka neunikne ani klasické prodloužené sklo pátých dveří, které se opírá o zadní světlomety. Celkově jsou však estetické změny spíše dílčí.
Co se modelu Kamiq týče i zde nemůžeme mluvit o modernizaci, která by ho změnila k nepoznání. Nejvýraznější předělávkou si opět prošla příď, která z něj dělá o něco dospělejší SUV připravené postavit se kdejakým výzvám. Maska chladiče je vzpřímenější a větší a dostala výraznější dvojité lamely. Přepracovaný byl také nárazník s širokým otvorem pro přívod vzduchu, trojrozměrnou mřížkou a kovovým difuzorem zajišťujícím ochranu na rozbitých cestách.
Nechybí ani standardně dodávané LED mlhovky, které byly zapuštěny do vzduchových clon. Nový tvar dostaly i světlomety, kdy je horní světlo užší a pro denní svícení využívá krystalické elementy. I zde je k dispozici také příplatková Matrix-LED technologie.
Přepracovány byly také křivky zádě, která má nyní pozměněná zadní dělená světla. Nárazník se může pochlubit velkými lakovanými plochami umocňujícími šířku vozu. Jak u Scaly, tak i Kamiqu jsou k dispozici i vrcholné verze Monte Carlo, které přinášejí celou řadu dalších sportovních detailů.
Oba vozy se mohou pochlubit i novou podobu interiérů ve čtyřech variantách a třech výbavových stupních. Škoda se u jejich návrhů měla inspirovat ve světě moderního bydlení, který dokonale kombinuje materiály a jejich barvy. Interiéry tak mají nové potahy sedadel, přístrojové desky a výplně dveří. Využívají přitom materiálů jako je konopí, recyklované látky a kenaf, tedy rostlinné vlákno získávané ze stonků speciálního druhu ibišku.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPřístrojová deska je nově vybavena buď 8,25“, či 9,2“ displejem infotainmentu, které doplňuje 8“ či 10,25“ virtuální kokpit. Oba vozy také mohou jako první ve své třídě nabídnout takzvaný virtuální pedál, tedy elektricky ovládané páté dveře, které lze otevřít pohybem nohy. Jedná se o prvek dostupný v rámci Simply Clever paketů, jejichž součástí jsou i prvky, jako je vyjímatelná odkládací přihrádka na středovém tunelu určená pro cestující na zadních sedadlech.
Oba modely jsou vyráběny v Mladé Boleslavi a jsou vybavovány třemi pohonnými jednotkami TSI generace evo.2. Základem je tříválec 1,0 TSI o výkonu 70 kW párovaný s manuální pětistupňovou převodovkou. Šestistupňový manuál či sedmistupňový automat DSG je dodáván spolu s motorem 1,0 TSI o výkonu 85 kW či čtyřválcem 1,5 TSI o výkonu 110 kW, který dokáže odpojovat dva z válců, pokud nejsou zapotřebí.