Skupina Smarty loni utržila přes tři miliardy. Po nákupu JRC chce šlápnout do esportu a rozšířit síť kamenných prodejen
E-shop s elektronikou Smarty.cz, prodejce zařízení Apple iWant nebo síť herních obchodů JRC. To vše tvoří základ skupiny Smarty Brands, která v loňském roce zaznamenala růst tržeb na 3,2 miliardy korun. Letošek chce společnost pojmout ve jménu expanze a produkty z e-shopu Smarty nabízet zákazníkům v kamenných prodejnách, hned vedle her JRC. A ještě více se pustit do esportu.
Za meziroční růst o 41 procent, tedy celou jednu miliardu, vděčí skupina Petra Syrůčka především akvizici sítě herních obchodů JRC, ke které došlo loni v létě, i rekordnímu čtvrtému kvartálu. „Loni byl trh mimo jiné poznamenán nedostatkem čipů a dalších komponentů pro výrobu elektroniky,“ uvádí pro ČTK obchodní ředitel Smarty Rudolf Konečný.
„I přesto se nám jen za listopad a prosinec podařilo utržit více než miliardu korun, což je zatím náš nejlepší výsledek ve vánoční sezóně za historii skupiny. Strategické produkty jsme se začali nakupovat již v létě, a tak jsme na Vánoce měli zboží relativně dostatek,“ doplňuje.
Podle jeho slov se jen tržby samotného JRC za prosinec vyšplhaly na více než 100 milionů korun, a to i přes výpadky v dodavatelském řetězci, které způsobil především nedostatek herních konzolí. JRC však těžilo z nově spuštěného e-shopu, který byl vybudován na know-how ostatních webů skupiny – ten má herních konzolí ve své nabídce více než dost.