Skvělá Toyota RAV4. Nejprodávanější SUV v plug-in hybridní verzi si říká o místo u rodinného stolu
Toyota RAV4 je zábavný stroj, se kterým se rádi vydáte mimo zpevněné cesty. My jsme vyjeli k Lipnu, kde jsme jej napájeli energií ze slunce.
Autotest Vojtěcha Sedláčka: Pokud se podíváme na celosvětové prodeje v segmentu SUV, zjistíme, že jim již několik let vládne model RAV4 automobilky Toyota. V čem spočívá kouzlo tohoto vozu, jsme se rozhodli ověřit na vlastní kůži. Do rukou se nám dostala plug-in hybridní verze poslední, tedy páté generace, se kterou jsme se vydali na jih Čech do domu, který je podobně výjimečný jako samotný vůz.
Tento dům stojí nedaleko Lipna, na konci rozbité cesty uprostřed luk, kde je široko daleko jediným stavením. Kdo by si na takovém místě chtěl postavit dům, musel by primárně vyřešit napojení na vzdálenou elektrickou síť. Do Českého soběstačného domu však nevede ani metr kabelu, přesto jsme si zde mohli díky síle slunce baterii naší „ravky“ nabít naplno. To ale trochu předbíhám.
Až příště vyrazíte vstříc krásám naší země, zkuste se zaměřit na to, kolik těchto aut během své cesty potkáte. Vsadím se, že jich pár bude. Tohle auto je oblíbené i u nás – a není se čemu divit. Již na první pohled se jedná o model, který do puntíku splňuje charakteristiku sportovně užitkových automobilů (SUV).
Ostře řezané a dynamické linie se zde mísí se schopností poradit si i se zhoršeným terénem pod koly. Na rozdíl od jiných zástupců segmentu SUV si RAV4 dokáže hravě poradit s rozbitými polňačkami a lesními cestami, aniž by posádka proklínala řidiče, kam je to zase vyvezl. To jsme si ostatně mohli vyzkoušet i při příjezdu k soběstačnému domu, ke kterému se dá dostat jen po traktory rozbombardované cestě, která na některých místech připomínala off-roadový polygon.
Stačilo aktivovat režim Trail, ve kterém si vůz automaticky řídí samosvorný diferenciál pro ideální záběr na málo přilnavých površích. Na pocitu, že s tímto vozem projedete vším, se podílí skvěle naladěný podvozek s náležitou ochranou podběhů, ale i sebejistota, kterou řidič získává v momentě, kdy se posadí za volant. Díky výšce vozu má skvělý přehled o dění kolem a vůz na slovo poslouchá veškeré příkazy, které jsou mu zadány.
V tomto ohledu mi RAV4 připomínalo Hilux, tedy model stvořený právě pro terén, se kterým jsme začátkem roku zjišťovali, zda může pick-up sloužit jako rodinný vůz i v českých podmínkách. Hilux v testu relativně obstál, kdo by ale hledal u Toyoty vůz dokonale vycházející vstříc potřebám rodiny, RAV4 by pro něj byla určitě vhodnější volba.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs