Slovenské Expandeco pomáhá e-shopům s expanzí do zahraničí. Využívá ho už přes 120 obchodů

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tomasvrtik

Česká republika má největší počet e-shopů na hlavu na světě. Nakoupit online dnes lze už ve více než 43 tisících internetových obchodů a konkurence je tak vysoká. Pro mnoho e-shopů je proto logickým dalším krokem po otevření tuzemské pobočky také možná expanze do zahraničí, ale v případě menších hráčů může jít o velmi náročnou a také nákladnou záležitost.

Pomáhat internetovým prodejcům s expanzí na další trhy v rámci Evropské unie se proto rozhodla slovenská služba Expandeco, která za poslední čtyři roky pomohla s rozšířením do zahraničí již několika desítkám firem, mezi kterými jsou například Notino, 4Home, Footshop nebo Eyerim. „V roce 2015 jsme expanzi do zahraničí vnímali jako nastupující trend a v podstatě přirozený vývoj každého ambiciózního e-shopu, který chce dlouhodobě růst,“ popisuje myšlenku za vznikem Expandeca jeho spoluzakladatel a CEO Tomáš Vrtík.

Zároveň si Vrtík se svými kolegy v té době všímal mnoha bariér, které museli e-shopisté při expanzi do zahraničí překonávat. Ať už je to založení účtu v zahraničí, překlady svého webu, lokalizovaná zákaznická podpora nebo řešení reverzní logistiky v cizí zemi – bylo toho zkrátka hodně a Vrtíkovi dávalo smysl právě s tím e-shopům pomoct. „V poskytování specializovaných služeb určených pro expandující e-shopy jsme viděli zajímavý byznys model,“ doplňuje Vrtík, který se svým týmem rozmístěným v několika evropských zemích loni udělal obrat přesahující 15 milionů korun a meziročně vyrostl o zhruba 200 procent.

expandecocz

Podle šéfa Expandeco je ostatně outsourcing služeb pro mnoho menších e-shopů jediným řešením, jak efektivně expandovat: „Majitelé e-shopů často platí zbytečně moc peněz za lidskou sílu a skladové prostory a přitom to není efektivní. Myslím si, že využití specializovaných externích firem a outsourcingu obecně je v případě internetových obchodů nejjednodušší a nejrychlejší cesta k optimalizaci.“

Expandeco má dnes kolem 50 zaměstnanců a celkem šest poboček, dvě na Slovensku a po jedné v Polsku, Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku. Samotným e-shopům pak slovenská služba nabízí komplexní řešení v oblasti zákaznického servisu a logistiky, což zkráceně řečeno znamená, že e-shopy v zahraničí prakticky vůbec nemusí řešit najímání vlastních zaměstnanců a pokud nepotřebují, tak zpočátku ani zakládání lokální firmy.

Prostor pro rozvíjení vlastního byznysu

„Přenechání skladování, balení a expedice na externím partnerovi je výhodné zejména pro malé a střední e-shopy, které si nemohou dovolit vysoké investice do technologií a vybavení. Na západě e-shopy outsourcují téměř všechno a ve výsledku jsou efektivnější,“ popisuje Vrtík. Jeho vizí je, že malé a střední e-shopy budou fungovat podobně jako prodejci na Amazonu – tedy sdílet společný externí sklad, přičemž objednávky v tomto skladě za ně bude řešit externí firma a zákaznický servis zase specializované call centrum.

Majitelé e-shopů by se pak věnovali především rozvíjení samotného obchodů a marketingu, což je právě to, kam je dostává svými službami Expandeco. Za e-shop dokáže řešit zákaznické telefonáty, e-maily i komunikaci na sociálních sítích a také reklamace, které jsou zcela zásadní. Pro ně má Expandeco zřízená sběrná místa v 11 zemích Evropy, jež si může e-shop pronajmout a následně v nich řešit přijímání a reklamaci zásilek.

expandecotym

Tým stojící za Expandeco

Expandeco aktuálně nabízí sběrná místa na Slovensku, v České republice, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Polsku, Francii, Dánsku, Německu, Rakousku a Itálii a e-shopy pak v těchto zemích nemusí řešit vlastní sklady ani pracovní sílu, která by vratky a reklamace řešila. Například český e-shop nemusí řešit v zahraničí, kde fyzicky nepůsobí, posílání balíků přes hranice, ale vše předá ke správě právě do Expandeca. „Šetříme díky tomu e-shopům i zákazníkovi čas, ale především peníze,“ dodává Vrtík.

Zákaznickou podporu pro e-shopy zatím Expandeco poskytuje v 10 jazycích, přičemž dokáže nabídnout také tvorbu obsahu a překladů v případě, že se je rozhodnou internetové obchody pro expanzi využít. V nových zemí pomáhá e-shopům také s marketingem, pokud o to mají zájem, a dokáže se postarat o SEO, PPC i e-mailový a content marketing a sociální sítě.

Podívejte se na nejdražší pozemek v Los Angeles v historii. Stojí miliardu dolarů a už má první zájemce

themountain
0Zobrazit komentáře

Přezdívá se mu „The Mountain“, v překladu hora, a nachází se na nenápadné adrese 1652 Tower Drive v kalifornském Beverly Hills, které je součástí známého města Los Angeles. Řeč je o jednom z nejdražších pozemků na světě a o historicky nejdražším pozemku v Los Angeles vůbec, jež patří společnosti Secure Capital Partners a který je k dispozici za ohromnou 1 miliardu dolarů, tedy 22,4 miliardy korun.

A že nejde o vůbec obyčejný pozemek, dokazuje už samotné umístění, které zaručuje absolutní soukromí a exkluzivní polohu na vrcholu klikaté cesty a největšího kopce v Beverly Hills, místa notoricky známého pro své poštovní směrovací číslo 90210. Za téměř pětimetrovou bezpečnostní bránou se nachází vybudovaná kamenná cesta, na míru řešené osvětlení a přes 500 vysazených stromů, které vás dovedou až na pozemek o rozloze 157 akrů, tedy přes 635 tisíc metrů čtverečních.

To nejlepší? Na celém pozemku není jediná nemovitost, vše tak bude na novém majiteli. Samozřejmostí je i speciální protipovodňový systém v případě silné bouře nebo záložní elektrický generátor, který zvládne v případě výpadku elektřiny v celém městě udržet v chodu nemovitost či nemovitosti o celkové ploše téměř 28 tisíc metrů čtverečních.

themountain7

Z pozemku lze vidět ve 360 stupních vše od panorama centra Los Angeles přes plážové oblasti Santa Monica či Venice Beach až po Catalina Island a Orange County. Nejbližší sousedství je vzdáleno téměř kilometr od pozemku, což jen dále umocňuje pocit soukromí. Miliardová cenovka ovšem vyvolává dohady o tom, zda má vůbec pozemek bez nějaké nemovitosti reálně takovou hodnotu – mnozí realitní experti odhadují hodnotu spíše k 300 milionům dolarů, čemuž odpovídá i jedna z mála nabídek, která se před několika dny projednávala.

Mezi zájemci byl kalifornský realitní magnát Scott Gillen, který za pozemek nabízel 400 milionů dolarů. Vlastník pozemku, společnost Secure Capital Partners, ovšem s nabídkou nesouhlasila a poslala protinabídku ve výši 600 milionů dolarů. Nutno uznat, že jde stále o 40% slevu oproti původní nabízené ceně, ale nakonec kvůli tomu z prodeje sešlo. Pro realitní agenty je prodej miliardového pozemku obrovské sousto, za kterým je spousta práce, a proto od něj většina z nich dává ruce pryč.

anyonego-pes

Přečtěte si takéČeské AnyoneGo představilo nový vozík pro menší handicapované psy. Vyrábí ho na 3D tiskárněČeské AnyoneGo představilo nový vozík pro menší handicapované psy. Vyrábí ho na 3D tiskárně

Nyní je pozemek zvaný The Mountain v nabídce realitní kanceláře Aaron Kirman, která za svoji historii prodala nemovitosti za více než 3 miliardy dolarů. Gillen, který prodal poslední nabídku, chtěl na pozemku vystavět celkem šest nemovitostí, které by kompletně vybavil a dále prodával. Podobným způsobem nedávno zahájil výstavbu na 24akrovém pozemku v plážové oblasti Malibu, kde staví celkem pět domů. Cena pozemku dosáhla 50 milionů dolarů.

themountain3

Mezi dřívějšími zájemci o The Mountain byli například i herci Brad Pitt či Tom Cruise, kteří chtějí pozemek spolufinancovat a postavit tam více nemovitostí. Je tedy otázkou jak dlouho může prodej miliardové nemovitosti, u které jsou podle všeho kupující schopni jít s cenou až na polovinu, trvat. Jde nicméně o exkluzivitu, která s přibývajícími lety bude jen a pouze získávat na ceně. Poptávka po podobně umístěných pozemcích je totiž obrovská, ale nabídka je malá, což vystřeluje ceny do astronomických výšin.

themountain6
themountain5
themountain4
themountain2

Foto: Matthew Momberger / Aaron Kirman Partners