Slovenský Eset loni v Česku utržil 433 milionů korun. Mírný meziroční pokles měl dodavatel antivirů v plánu

Peter BrejčákPeter Brejčák

eset_navratil_2021-30

Foto: Eset

Filip Navrátil, obchodní ředitel české pobočky Esetu

0Zobrazit komentáře

Slovenský Eset, který vyvíjí bezpečnostní software pro domácí i firemní IT, na tuzemském trhu předloni pomalu atakoval hranici půl miliardy korun, když v obratech dosáhl na 460 milionů. Loni však společnost v růstu nepokračovala – její obrat se zastavil na hranici 433 milionů korun a dosáhl tak druhé nejvyšší úrovně v historii své české pobočky.

Lepší výsledek Eset zaznamenal právě v roce 2019, kdy probíhala mimořádná marketingová podpora produktů napříč celým portfoliem. Tím společnost vysvětluje, proč byl v loňském roce pokles obratu očekávaný a plánovaný. „I to je důvod, proč meziroční rozdíl šest procent nelze vnímat negativně,“ říká Filip Navrátil, obchodní ředitel české pobočky Esetu.

„Počítali jsme s ním i v plánu nastaveným před prvními zmínkami o koronaviru. Zároveň se jedná o druhý nejlepší výsledek za poslední dekádu,“ komentuje Navrátil a dodává, že společnost navzdory celkovému poklesu obratu i tak překonala původně nastavené obchodní cíle.

Podle svého vyjádření je Eset se svými finančními výsledky jedničkou na tuzemském trhu v segmentu kyberbezpečnostních produktů a řešení. Svou prezenci v Česku doplňuje třemi vývojovými centry v Praze, Brně a Jablonci nad Nisou. Z celosvětové centrály v Bratislavě pak pečuje o více než 110 milionů uživatelů, přičemž obchodní síť partnerů je zastoupená ve 200 zemích světa. Globální výsledek hospodaření za loňský rok Eset zatím nemá uzavřený a publikuje jej v řádu měsíců.

richard-marko-eset-min

Foto: Eset

Richard Marko, generální ředitel Esetu

Z obchodního pohledu patřily loni na tuzemském trhu mezi nejúspěšnější produkty pro ochranu koncových počítačů a dalších zařízení ve firemním sektoru, který tvoří 30 procent celého obratu Esetu. S ohledem na pandemii koronaviru rostla poptávka po produktech umožňujících vícefázové ověření uživatelů nebo také zájem domácích zákazníků.

„Celospolečenské změny jen mírně pozměnily skladbu našich nejúspěšnějších produktů z pohledu tržeb. Přestože většina zaměstnanců, kterým to charakter práce umožňoval, začala alespoň po nějakou dobu pracovat z domova, mluvíme stále jen přibližně o deseti procentech pracujících, kteří se přemístili do domácích kanceláří,“ vysvětluje Navrátil s odvoláním na výsledky loňského průzkumu Esetu.

Do letošního roku slovenský antivirový gigant vstoupil se zjednodušenou a konsolidovanou nabídkou zejména pro firemní zákazníky. Další prioritou pak má být edukace zákazníků v používaní pokročilých technologií ochrany koncových zařízení či zabezpečení přístupů k firemním prostředkům.

„Pro letošní rok máme cíl i nadále pokračovat v dlouhodobém růstu, vyšší plány jsou nastaveny především v prodeji nových licencí. Ten hodláme podpořit představením dalších verzí produktů pro firemní i domácí uživatele. Velký růst očekáváme i od produktů pro ochranu cloudové infrastruktury,“ doplňuje Navrátil.