Slovenský Luigi’s Box vyvíjí našeptávač pro e-shopy a rychle roste. Příští rok chce v tržbách atakovat 70 milionů korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

luigis-box

Foto: Luigi’s Box

Michal Barla, Gejza Nagy, Tomáš Kramár, spoluzakladatelé startupu Luigi’s Box

0Zobrazit komentáře

Lidé běžně brouzdají po internetu a e-shopech, v mnoha případech však jde – podobně jako v kamenných obchodech – o pouhé dívání se bez výsledku, tedy nákupu zboží. E-shopy proto stále častěji využívají inteligentní vyhledávače fungující jako „našeptávače“, které při správném nastavení dokážou návštěvníky zaujmout a přimět k nákupu.

Právě na vývoj takového našeptávače, který předpovídá a doplňuje to, co návštěvník e-shopu s největší pravděpodobností hledá, se zaměřuje slovenský startup Luigi’s Box. A poptávka po jeho službě rychle roste, podle dat firmy v posledních dvou letech dokonce sedminásobně.

V prosinci předloňského roku Luigi’s Box, do něhož v minulosti investovala česká skupina Leverage, zaznamenal opakující se měsíční tržby (MMR) ve výši 15 tisíc eur, tedy přibližně 400 tisíc korun. V letošním prosinci přitom cílí na úroveň 100 tisíc eur, respektive 2,7 milionu korun, čímž by se roční tržby startupu měly dostat na 25 milionů korun.

leverage2

Foto: Leverage

Lumír Kunz, Jan Boruta, Václav Liška, Matěj Boruta z investiční skupiny Leverage

Ani do budoucna ale neplánuje příliš zpomalovat – vzhledem k aktuálnímu růstu e-commerce jen za poslední měsíc vzrostla poptávka o 70 procent a do dalšího prosince by se měly měsíční tržby dostat na 250 tisíc eur, což je přibližně 6,6 milionu korun. Během příštího roku tak Luigi’s Box očekává tržby na úrovni 70 milionů korun.

Nástroj startupu využívá aktuálně více než 900 e-shopů, většina z nich s tržbami od desítek milionů po jednotky miliard korun. Podle vyjádření se však hodí jakémukoliv internetovému obchodníkovi. „Umělá inteligence a strojové učení se neustále zdokonalují na základě aktivity návštěvníků. Tím pádem se průběžně učí, který produkt je vhodný pro konkrétního návštěvníka na konkrétním e-shopu,“ říká Gejza Nagy, šéf Luigi’s Box.

Nagy firmu založil už v roce 2014, a to společně s trojicí Radoslav Balajka, Tomáš Kramár a Michal Barla. V průběhu let dokázali zaujmout také investory – kromě českých Leverage, kteří mají v portfoliu mimo jiné Aukro, i slovenské Neulogy Ventures.

Vyjma domovského slovenského trhu využívají Luigi’s Box e-shopy například v Polsku, Rakousku, Německu a více než stovka i v Česku. Právě na tuzemském trhu chce startup ještě více rozšířit své aktivity a nově tady buduje i vlastní tým. „Český trh skýtá obrovský potenciál k dalšímu růstu a nyní hledáme někoho, kdo by rád jeho realizaci na místním trhu pomáhal,“ doplňuje Nagy.