Slovenský Luigi’s Box vyvíjí našeptávač pro e-shopy a rychle roste. Příští rok chce v tržbách atakovat 70 milionů korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

luigis-box

Foto: Luigi’s Box

Michal Barla, Gejza Nagy, Tomáš Kramár, spoluzakladatelé startupu Luigi’s Box

0Zobrazit komentáře

Lidé běžně brouzdají po internetu a e-shopech, v mnoha případech však jde – podobně jako v kamenných obchodech – o pouhé dívání se bez výsledku, tedy nákupu zboží. E-shopy proto stále častěji využívají inteligentní vyhledávače fungující jako „našeptávače“, které při správném nastavení dokážou návštěvníky zaujmout a přimět k nákupu.

Právě na vývoj takového našeptávače, který předpovídá a doplňuje to, co návštěvník e-shopu s největší pravděpodobností hledá, se zaměřuje slovenský startup Luigi’s Box. A poptávka po jeho službě rychle roste, podle dat firmy v posledních dvou letech dokonce sedminásobně.

V prosinci předloňského roku Luigi’s Box, do něhož v minulosti investovala česká skupina Leverage, zaznamenal opakující se měsíční tržby (MMR) ve výši 15 tisíc eur, tedy přibližně 400 tisíc korun. V letošním prosinci přitom cílí na úroveň 100 tisíc eur, respektive 2,7 milionu korun, čímž by se roční tržby startupu měly dostat na 25 milionů korun.

leverage2

Foto: Leverage

Lumír Kunz, Jan Boruta, Václav Liška, Matěj Boruta z investiční skupiny Leverage

Ani do budoucna ale neplánuje příliš zpomalovat – vzhledem k aktuálnímu růstu e-commerce jen za poslední měsíc vzrostla poptávka o 70 procent a do dalšího prosince by se měly měsíční tržby dostat na 250 tisíc eur, což je přibližně 6,6 milionu korun. Během příštího roku tak Luigi’s Box očekává tržby na úrovni 70 milionů korun.

Nástroj startupu využívá aktuálně více než 900 e-shopů, většina z nich s tržbami od desítek milionů po jednotky miliard korun. Podle vyjádření se však hodí jakémukoliv internetovému obchodníkovi. „Umělá inteligence a strojové učení se neustále zdokonalují na základě aktivity návštěvníků. Tím pádem se průběžně učí, který produkt je vhodný pro konkrétního návštěvníka na konkrétním e-shopu,“ říká Gejza Nagy, šéf Luigi’s Box.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Nagy firmu založil už v roce 2014, a to společně s trojicí Radoslav Balajka, Tomáš Kramár a Michal Barla. V průběhu let dokázali zaujmout také investory – kromě českých Leverage, kteří mají v portfoliu mimo jiné Aukro, i slovenské Neulogy Ventures.

Vyjma domovského slovenského trhu využívají Luigi’s Box e-shopy například v Polsku, Rakousku, Německu a více než stovka i v Česku. Právě na tuzemském trhu chce startup ještě více rozšířit své aktivity a nově tady buduje i vlastní tým. „Český trh skýtá obrovský potenciál k dalšímu růstu a nyní hledáme někoho, kdo by rád jeho realizaci na místním trhu pomáhal,“ doplňuje Nagy.

Rohlík začíná prodávat krájené šunky a sýry. Nabídne recyklovatelné balení a zbavuje se i papírových účtenek

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

cupr-rohlik

Foto: Rohlik.cz

Zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr

0Zobrazit komentáře

Čerstvě nakrájené šunky, salámy a sýry. I to si nově mohou objednat zákazníci v největším tuzemském online supermarketu, který otevírá vlastní nářezové centrum. Rohlik.cz začíná prodávat téměř čtyři desítky delikates, na které jsou zákazníci zvyklí z kamenných obchodů a teď je lze snadno pořídit i online.

„Obešli jsme od supermarketů po všechny specialisty v Praze, ochutnali jejich dobroty z pultů, než jsme vybrali a následně získali dodavatele s ještě kvalitnějším sortimentem pro zákazníky Rohlíku. A to v době, kdy právě řetězce tuto službu, vzhledem k její náročnosti, pomalu opouštějí,“ podotýká Olin Novák, komerční ředitel Rohlík Group.

Díky pražskému nářezovému centru chce Rohlík podle svého vyjádření nabídnout kvalitní uzeniny a sýry za cenu srovnatelnou, nebo dokonce nižší s běžnou nabídkou na trhu. Šunka nejvyšší jakosti na Rohlíku vyjde na zhruba 27 korun za 100 gramů, slanina stojí 17 korun a deset deka plátků holandského Edamu 37 korun.

rohlik-delikatesy

Foto: Rohlik.cz

Rohlík u delikates dbá i na recyklovatelnost obalů

Jedna věc je samotná nabídka, druhá pak její doručení. Rohlík bude čerstvé delikatesy pochopitelně balit za nejpřísnějších hygienických podmínek a při doručení je klíčové to, že při dovozu až domů nedojde u uzenin a sýrů k porušení teplotního řetězce. Kurýr je totiž poveze v chlazené části dodávky, což si sám zákazník při nákupu v kamenném obchodu obvykle nedokáže zajistit.

V Rohlíku pak dbají také na to, jak jsou krájené sýry a uzeniny balené. Papír má být jednoduše oddělitelný od fólie, takže by ho mělo jít snadno recyklovat. Aktuálně si tímto způsobem mohou zákazníci objednat zhruba třicet uzenin a desítku sýrů, ale nabídka čerstvých delikates by se měla postupně rozrůstat.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Hledáme dodavatele, kteří nedělají kompromisy při výrobě, za kvalitu dávají naši nákupčí hlavu na špalek. Když Edam, tak holandský, když Emmentaler, tak ze Švýcarska. Parma, Crudo a Bresaola jsou italské a chorizo samozřejmě jen španělské. Kromě toho bude v nabídce i pár výrobků, které budou zaměřené na cenově citlivější zákazníky,“ představuje nabídku Novák.

pavlik-rohlik

Foto: Rohlik.cz

Petr Pavlík, CEO českého Rohlik.cz

macaly-founders2

Přečtěte si takéStartup prodali za stovky milionů, teď možná narazili na zlatou žíluPrvní startup prodali za stovky milionů, se druhým se rok plácali. Teď možná narazili na zlatou žílu

Při rozjezdu nářezového centra počítá Rohlík s objednáváním až tří tisíců balíčků denně, přičemž prozatím nabídka platí pouze pro pražské zákazníky. Naopak pro všechny připravil tuzemský supermarket, jemuž v Česku nově šéfuje Petr Pavlík, zatímco zakladatel Tomáš Čupr se přesunul do role šéfa celé skupiny a řídí zahraniční expanzi, jinou novinku.

Od pondělí v Rohlíku zrušili papírové účtenky. Zákazníkům je tak už k nákupům netiskne, ale posílá je online. „Díky tomuto opatření ušetříme 6,6 tuny papíru ročně,“ oznamuje hlavní přínos opatření Petr Pavlík, CEO Rohlik.cz. Automaticky budou papírové účtenky dál chodit jen seniorům definovaným Klubem ZTP, případně každému, kdo si o ně při platbě zažádá.