Snapchat se 100 miliony aktivních uživatelů spouští reklamní platformu a začíná vydělávat

15021193310_b805665f98_k
0Zobrazit komentáře

Podle některých se jeden z nejvíce nafouknutých startupů, Snapchat, rozhodl odsunout zábavu stranou a začít tvrdě vydělávat. Spouští reklamní síť s názvem 3V Advertising (Vertical Video Views), která nabídne prostor k propagaci až 100 milionům aktivních uživatelů denně, kteří zaznamenají na 2 miliardy zhlédnutí videí.

Mezi přední výhody reklamy patří nativní formát, který zobrazuje nezvykle video pouze na výšku a přes celou obrazovku. Jak už jsme zmínili kdysi v článku, nejde o jakékoliv reklamy, protože obsah je pečlivě vybírán z úzkého kruhu partnerů a video musí splňovat určitá kritéria, aby bylo pro cílovou skupinu vhodné. Na síti pak u uživatelů vydrží standardně 24 hodin.

15021193310_b805665f98_k

Přečtěte si takéReklama na Snapchatu vás může stát zhruba 750 tisíc dolarů za denReklama na Snapchatu vás může stát zhruba 750 tisíc dolarů za den

Cena reklamních formátů není známá, ale podle odhadů by se mohla vyšplhat až k 1 milionu dolarů za den, tedy v přepočtu asi 23,9 milionů korun. Pilotním projektem byla reklama na film Rychle a zběsile 7, kde se podle statistik na film podívalo 3x více lidí, kteří zhlédli reklamu, než naopak. Snapchat souběžně s propagací zveřejnil i hodně zajímavá čísla.

Například nejsilnější věková skupina je v USA mezi 13 a 34 lety, kde přibližně 60% uživatelů smartphonů v tomto věku používá i Snapchat. Ve vertikální poloze telefonu tráví uživatelé zhruba 3 hodiny denně a Snapchat sledují až 8x více, než televizi.

Kromě standardní cesty propagace s reklamou třetích stran bude Snapchat umožňovat i propagaci samotných příspěvků na síti u vlivných osobností. Tam je jeho největším soupeřem Vine, který odkoupil za bezmála 30 milionů dolarů Twitter a který používá většina nejznámějších celebrit.

formaty

Náhled formátů

Foto: Maurizio Pesce / Flickr

Nová služba Nákupní účet od Twisto podstatně vylepšila tržby e-shopů

Screen Shot 2015-05-27 at 16.02.06
0Zobrazit komentáře

Před zhruba 2 týdny jsme informovali o tom, že český startup Twisto spouští novou službu Nákupní účet, která dovolí zákazníkům zboží v e-shopech zaplatit až do jednoho měsíce po nákupu na základě faktury. A to až do výše 20 tisíc korun. Služba je primárně určená pro využití v přehledné mobilní aplikaci s platbou 1 kliknutím z mobilu v e-shopech. 

Twisto úspěšně obdrželo licenci od ČNB. Podle informací používá aktuálně službu zhruba 35% zákazníků a získává rychle na popularitě. Možnost jednorázového zaplacení všech nákupů pouze jednou za měsíc přimělo nakupovat online stále více zákazníků. Dokonce se podařilo navýšit průměrnou hodnotu objednávky u partnerských e-shopů o 25%.

Screen Shot 2015-05-27 at 16.02.06

Přečtěte si takéPlatební startup Twisto.cz spouští mobilní nákupní účet s limitem až 20 tisíc KčPlatební startup Twisto.cz spouští mobilní nákupní účet s limitem až 20 tisíc Kč

Momentálně lze využít Nákupního účtu ve větších e-shopech jako Mironet, Datart, SportObchod, Bonami nebo Feedo. Pozadu nezůstávají ale ani služby typu DameJidlo.cz, Ordr.cz nebo Rohlik.cz, který zavedl službu jen několik týdnů po svém vypuštění na trh.

Podle Twisto je letošním cílem obrat pro zákazníky s Nákupním účtem ve vyšších desítkách milionů korun. Víceméně se jim daří tvořit nový segment, který je u zákazníků stejně nezvyklý, jako třeba rozvoz potravin. Ale zvykají si rychle.