Snapchat se 100 miliony aktivních uživatelů spouští reklamní platformu a začíná vydělávat
Podle některých se jeden z nejvíce nafouknutých startupů, Snapchat, rozhodl odsunout zábavu stranou a začít tvrdě vydělávat. Spouští reklamní síť s názvem 3V Advertising (Vertical Video Views), která nabídne prostor k propagaci až 100 milionům aktivních uživatelů denně, kteří zaznamenají na 2 miliardy zhlédnutí videí.
Mezi přední výhody reklamy patří nativní formát, který zobrazuje nezvykle video pouze na výšku a přes celou obrazovku. Jak už jsme zmínili kdysi v článku, nejde o jakékoliv reklamy, protože obsah je pečlivě vybírán z úzkého kruhu partnerů a video musí splňovat určitá kritéria, aby bylo pro cílovou skupinu vhodné. Na síti pak u uživatelů vydrží standardně 24 hodin.
Cena reklamních formátů není známá, ale podle odhadů by se mohla vyšplhat až k 1 milionu dolarů za den, tedy v přepočtu asi 23,9 milionů korun. Pilotním projektem byla reklama na film Rychle a zběsile 7, kde se podle statistik na film podívalo 3x více lidí, kteří zhlédli reklamu, než naopak. Snapchat souběžně s propagací zveřejnil i hodně zajímavá čísla.
Například nejsilnější věková skupina je v USA mezi 13 a 34 lety, kde přibližně 60% uživatelů smartphonů v tomto věku používá i Snapchat. Ve vertikální poloze telefonu tráví uživatelé zhruba 3 hodiny denně a Snapchat sledují až 8x více, než televizi.
Kromě standardní cesty propagace s reklamou třetích stran bude Snapchat umožňovat i propagaci samotných příspěvků na síti u vlivných osobností. Tam je jeho největším soupeřem Vine, který odkoupil za bezmála 30 milionů dolarů Twitter a který používá většina nejznámějších celebrit.
Foto: Maurizio Pesce / Flickr