Snídaně snů. Food truck nám v začátcích pomohl přitáhnout pozornost, říkají majitelé Eggo bistra
Začínali s food truckem, který se jim finančně sice příliš nevyplatil, ale marketingově šlo o dobrý tah. Dnes se v jejich bistru dveře netrhnou.
V roce 2018 začali dělat snídaně, které podávali z okénka bílého citroënu ze sedmdesátých let. Od té doby ušli Ronald Winkler a Vítězslav Kunc kus cesty, která je z dlažebních kostek brněnských náměstí dovedla přes Tržnici na Zelňáku až do kamenné provozovny v Dvořákově ulici, kde svoje snídaňové počiny tvoří již dva roky. A i když food truck z ekonomického hlediska zpětně hodnotí jako ne úplně dobrý nápad, historii svého podniku Eggo by neměnili.
S oběma snídaňovými mistry se potkáváme na zahrádce, která je rozestavěna na ulici přímo před „Eggáčem“, jak oblíbený brněnský podnik většina lidí zná. Přicházíme po ranní špičce kolem jedenácté hodiny, kdy se shon v podniku zklidnil a Winkler s Kuncem mají do rána dalšího dne klid. Právě s vidinou volných odpoledních hodin se před lety rozhodli, že otevřou snídaňový provoz.
„Chtěli jsem mít normální pracovní dobu a nechtěli jsme dělat obědy, protože food trucků, které se zaměřovaly na obědovou nabídku, bylo v Brně před lety už dost. Přes večery jsme také pracovat nechtěli a Víťa není ranní ptáče, takže jsme udělali kompromis a řekli si, že začneme dělat snídaně,“ směje se Winkler.
Vidina restaurace na kolečkách se jim zamlouvala a inspirovali se jí v zahraničí. Nápad, který měli nějakou dobu v hlavě, tak začali proměňovat ve skutečnost. „Idea byla taková, že s food truckem vykryjeme dobu od rána do oběda. Chtěli jsme rychle odbavit lidi teplou snídaní, kterou si vezmou s sebou. V Brně totiž nic takového v době, kdy jsme začínali, nebylo. Když nepočítáme nějaké větší řetězce,“ doplňuje Kunc.
Dle Winklerových slov nebyl nápad sám o sobě úplně špatný, jenže realita byla jiná. Začali shánět auto, o němž měli jasnou představu. Vyhlédli si starého citroëna a britskou firmu, která se zaměřovala právě na konverzi dodávek ve food trucky. Jenže už samotná komunikace s onou firmou byla složitá, realizace se protahovala a s tím i zahájení provozu.
„Za auto jsme dali nesmyslnou částku a firma navíc v mezičase zkrachovala. Auto jsme z nich nakonec dostali, ale z plánovaného otevření na jaře jsme mohli otevřít až v prosinci na vánoční trhy. V průběhu jsme narazili ještě na spoustu byrokratických komplikací. Dokonce jsme museli řešit s památkáři, jestli food truck zapadá do historického rázu Moravského trhu, kde jsme chtěli parkovat,“ říká Winkler.
Majitelé podniku dodávají, že později už pro podnikatele nebylo tak složité potřebná povolení pro provoz na brněnských náměstích získat. Je samotné ale celý proces společně s komplikacemi souvisejícími s pořízením vozítka výrazně zbrzdil. „Kvůli půlročnímu zpoždění jsme byli hned na začátku 200 tisíc korun v minusu, takže na start jsme moc financí neměli,“ dodává Winkler.
Auťák jako magnet na pozornost
I přes počáteční kostrbatý start se do svého snídaňového byznysu oba majitelé vrhli s velkým nadšením. A začali lidi učit, že i vajíčka, která všichni dobře známe, mohou s trochou kreativity získat úplně nový rozměr. Třeba když je doplní o holandskou omáčku, lanýže nebo kaviár.
Takže i když se někteří brněnští podivovali, jak si mohou za knedlíky s vajíčkem říkat 130 korun, když si takové prosté jídlo lze rychle udělat ze zbytků z nedělního oběda doma, dostali se díky svému náklaďáku a hravě pojatým jídlům rychle do povědomí nejen jihomoravských strávníků.