Snímky dvou českých fotografů pro 33 milionů diváků. Apple ukázal krásu skla na svém Instagramu

Čeští fotografové Jakub Fišer a Matúš Tóth aktuálně vystavují svá díla na instagramovém účtu Applu, který zaujala hra s barvou a strukturou skla.

apple-2

Foto: CzechCrunch

Jedna z fotek českých fotografů

0Zobrazit komentáře

Českou republiku ve světě nejvíce proslavily dvě komodity – pivo a sklo. Zatímco pivu dělal v minulém roce světovou reklamu hollywoodský herec Orlando Bloom, sklu od českých mistrů sklářů nyní dělá reklamu společnost Apple. Na jejím instagramovém účtu se totiž objevila série snímků fotografů z České republiky, kteří zachytili optikou iPhonu krásu skleněných produktů a procesu výroby skla. Fotografové radí, jak takové snímky zachytit.

I kdyby fotografové Jakub Fišer a Matúš Tóth vystavovali své fotografie v sebelepší světové galerii, jen těžko by se jim podařilo přilákat pozornost 33 milionů diváků. Právě tolik sledujících má instagramový účet Applu, na kterém se fotografie těchto dvou umělců objevily.

Jejich snímky zachycují krásu uměleckých předmětů vyrobených českými skláři. Jedná se o makro snímky a širokoúhlé záběry děl pražské sklářské dílny Pragl, zaměřující se na barevnost a struktury skleněných děl a také na postupy během procesu výroby.

„Při focení skla mě zaujaly detaily a abstraktní obrazce, které se dají ve skle najít. Během fotografování na iPhone jsem zvolil hlavní objektiv, který má podle mého názoru nejlepší světelnost, a moje doporučení je ještě manuálně nastavit expozici, kterou většinou lehce ztmavuji. Jsem nadšený a poctěný, že se moje fotografie uveřejnily na Instagramu společnosti Apple,“ řekl fotograf Jakub Fišer.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený apple (@apple)

Jeden ze snímků zachycuje například skleněného koně vyrobeného Jiřím Pačinkem, který se řadí mezi absolutní špičku ve sklářském oboru, jehož kořeny u nás sahají do 13. století. „Sklo v kombinaci se zajímavými tvary krásně vede světlo, takže už samotné makrosnímky byly krásné a fascinující. Fascinovalo mě, jak Jiří Pačinek vyráběl skleněného koně, aniž bych do poslední chvíle věděl, jaký bude výsledný produkt,“ řekl druhý z fotografů Matúš Tóth.

Na instagramovém účtu Applu nasbíraly jejich snímky za posledních 18 hodin 45 tisíc lajků a přes 150 sdílení. Apple přidává do své instagramové galerie fotografie a videa pořízená na iPhone pravidelně. Mezi nejoblíbenější snímky poslední doby patří nejen záběry spojené s cestováním, přírodou a lidmi, ale také detailní záběry hlavy slepice.