Soitron dál posiluje v Česku a loni utržil 3,5 miliardy. Roky zkušeností s prací z domova pro nás byly výhodou, říká Novák
Relativně nenápadná IT firma Soitron za sebou skrývá zajímavý příběh, který začal před více než třiceti lety na Slovensku. Čtyři mladíci se rozhodli založit společnost Tronet a jeden z nich, Ondrej Smolár, zůstává v jejím aktivním vedení dodnes. V roce 2003 pak Tronet vytvořil společný podnik se španělskou firmou Soitsa, jež se věnovala outsourcingu pro velké IT společnosti, a tak vznikl dnešní Soitron.
Skupina se soustředí na IT infrastrukturu, kybernetickou bezpečnost, robotizaci či automatizaci textové i hlasové komunikace a významná část jejího byznysu plyne z České republiky. Celkově Soitron za loňský rok dosáhl obratu na úrovni 3,5 miliardy korun se ziskem před úroky a zdaněním (EBIT) přesahujícím 200 milionů korun. Meziročně přitom svoje obraty dokázal navýšit o přibližně deset procent, stejně jako několik let v řadě předtím.
„Hlavních důvodů růstu je několik – rozšiřování našeho technologického záběru o nové a moderní oblasti, rozšiřování množství trhů, na kterých působíme, a také prorůstová opatření směřovaná především na český trh,“ vyjmenovává pro CzechCrunch technologický ředitel Michal Novák s tím, že právě Česko je z hlediska aktuálního cíle Soitronu, jímž je posilování pozic na stávajících trzích, stěžejní.
Ještě v roce 2005, kdy Novák do Soitronu nastupoval jako druhý zaměstnanec v České republice, byla situace jiná. Tehdy měl za sebou zkušenosti z několika technických a obchodních pozic, ale oslovila jej vize majitelů firmy i jejich přístup, v rámci něhož chtějí zákazníkům dodávat také IT projekty, které je dokážou posouvat dál.
„V realitě to znamená, že pracujeme s nejnovějšími technologiemi vendorů, kteří jsou považováni za lídry globálního trhu, a často hledáme neprošlapané cesty. Samozřejmě, že obsah, tedy konkrétní technologie, se posouvají a mění a také hledáme nové oblasti. Nicméně vize, která je vložena do firemního sloganu – inspirovat k náročnosti – zůstává stále stejná,“ popisuje Novák.
Po jeho nástupu do firmy před patnácti lety začala postupně růst také česká pobočka, přibývali zákazníci i zaměstnanci. V té době se Soitron orientoval především na dodávku datových sítí a kontaktních center na platformě Cisco, výraznými milníky v historii pak byly akvizice realizované v letech 2008 a 2009. První z nich byla společnost Caiacom, jež do firmy přinesla znalost technologie Avaya, a podle současného technologického ředitele dopadla velmi dobře.
Novák ale rovnou přiznává, že druhá akvizice společnosti Clarionet, u níž byla ambice rozšířit portfolio Soitronu i mimo oblast infrastruktury, už tak slavně nedopadla. „Bohužel tato aktivita byla úspěšná pouze z části a nepodařilo se nám využít veškerý potenciál,“ přiznává s odstupem času.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.