Specializace na IT se vyplatila. Česká náborová agentura Nymble v pandemii vyrostla na 30 milionů
Ačkoliv se na začátku minulého roku mohl leckterý IT odborník bát o práci a někteří z nich o ni skutečně přišli, ukázalo se, že právě tento pracovní trh pandemií bit nebude. Pracovní síly se přeskupily v rámci jednotlivých podnikatelských sektorů, přeživší firmy začaly ve velkém digitalizovat a poptávka po odbornících s technologickými znalostmi a dovednostmi naopak ještě vzrostla.
Pokud jsme před pandemií mluvili o tom, že nabrat do firmy schopného „ajťáka“ je fuška, teď by snad někteří recruiteři přirovnali celý proces k heroickému výkonu. Nezřídka kdy pak firmy sáhnou po externí pomoci agentur. Náboru IT profesionálů se dlouhodobě věnuje i česká společnost Nymble, která dokázala i během nepředvídatelného pandemického roku významně narůst.
Zatímco v roce 2019 dosahoval obrat Nymblu výše 11,5 milionu korun, v loňském roce se firmě podařilo utržit 30 milionů, což představuje téměř trojnásobný růst. „Navzdory všemu považujeme rok 2020 za jeden z nejúspěšnějších v historii firmy,“ neskrývá spokojenost Miroslav Vaško, spoluzakladatel Nymblu.
„Covidová krize nám všem nastavila zrcadlo v profesní i osobní sféře. Mnohem více jsme se snažili soustředit na podstatu toho, co, pro koho a jak kvalitně děláme,“ popisuje loňskou situaci Vaško, který minulé léto komentoval pro CzechCrunch aspekty hledání talentů v zahraničí.
Přestože loni přišla agentura v důsledku krize o šedesát procent zákazníků, nenechala se odradit a šlápla ještě víc do pedálů. Budoucnost viděl Vaško v komplexitě služby, kterou svým klientům Nymble poskytuje. V roce 2020 se tak se spoluzakladatelem Václavem Myšákem zaměřili na nábor seniorních odborníků a poskytování ucelených služeb na míru a tento krok se jim vyplatil.
Za nejzdařilejší úspěch v loňském roce považují šéfové Nymblu spolupráci s nově vzniklou pražskou pobočkou amerického startupu Outreach, jehož hodnota po loňské investici přesahuje miliardu dolarů. Jeho cílem bylo získat 20 lokálních špiček v oboru pro vývoj svých obchodních nástrojů a i díky Nymblu tento plán překonal o více než dvojnásobek.
Klíčovými aspekty loňského úspěchu se v případě tuzemské IT náborové agentury zdá být především to, že se mohla více soustředit na oba proudy svých klientů – firmy poptávající IT profesionály i potenciální kandidáty, v jejichž vodách loví.