Sportisimo zažilo rekordní rok, kdy utržilo 11 miliard, a teď má nového šéfa. Přichází z Tchiba

Do čela největší tuzemského řetězce se sportovním vybavením přichází Richard Hodul. Nahrazuje Pavla Vajskebra, který zůstává akcionářem.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

hodul-sportisimo1

Foto: Sportisimo

Richard Hodul, nový šéf tuzemského řetězce Sportisimo

0Zobrazit komentáře

Pod vedením Pavla Vajskebra se stal ze Sportisima velký byznys, který v loňském roce vygeneroval v tržbách 11 miliard korun. Největší tuzemský řetězec se sportovním a outdoor vybavením už ale od října vede nový šéf. Do Sportisima nastoupil Richard Hodul, který působil přes dvacet let v jiné velké firmě, která však neprodávala sportovní potřeby, ale kávu a také řadu dalších produktů. Působil v Tchibu, kde šéfoval několika zemím, což se mu bude hodit také ve Sportisimu.

Odcházející Pavel Vajskebr opouští exekutivní pozice ve Sportisimu po šesti letech a také s vizitkou, že v posledním fiskálním roce končícím letos v březnu firma pod jeho vedením dosáhla na zmíněné rekordní tržby. Vedoucí post opouští z osobních důvodů, nicméně i nadále zůstane pětiprocentním akcionářem a bude také působit v dozorčí radě. Většinovým majitelem Sportisima zůstává slovenský miliardář a bývalý partner Penty Martin Kúšik, pětina pak patří původním vietnamským spoluzakladatelům, kteří v Česku základy Sportisima položili už v roce 2000.

Dnes je ze Sportisima sportovní jednička na trhu. Jen v Česku má 110 prodejen, celkově 211, protože působí také na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku. Navíc stále více šlape také do prodejů na internetu a e-shop provozuje rovněž v Polsku, Německu, Rakousku nebo Chorvatsku. Pavel Vasjkebr přitom v loňském rozhovoru pro CzechCrunch popisoval, že ambice firmy je dobývat i další trhy směrem na jihovýchod od České republiky.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

S byznysem v zahraničí má zkušenosti také nový šéf Sportisima. Richard Hodul působil ve společnosti Tchibo, která začínala jako prodejce kávy, ale dnes už nabízí také módu, nábytek nebo různou techniku, na různých pozicích dvaadvacet let. Naposledy z pozice generálního ředitele regionu střední a východní Evropy dohlížel na aktivity Tchiba v Česku, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a Pobaltí. Sportisimo na něj ukázalo po půlročním hledání.

„Prostředí, ve kterém jsem pracoval a profesně rostl, bylo autentickou a silnou omnichannel kulturou, kde se úspěšně spojila důsledná orientace na zákazníka napříč celou firmou, vysoká výkonnost a velmi příjemná a přátelská atmosféra, místo, kde lidé denně rádi vyhrávají. Proto jsem opravdu poctěn a potěšen, že mi byla svěřena důvěra, abych ve Sportisimu realizoval podobnou vizi a zároveň přispěl k jeho dalšímu ziskovému růstu,“ říká k nové misi Richard Hodul.

Jak budovat osobní značku a skloubit práci s mateřstvím? I to je téma konference Femme Palette

Kromě panelových diskuzí budou mít účastníci možnost zaměřit se s mentory třeba na téma kariérního růstu nebo změny zaměstnání.

Jiří BlatnýJiří Blatný

femmepaletteEvent

Foto: Femme Palette

Klára Holíková a Lucie Neumanová, zakladatelky platformy Femme Palette

0Zobrazit komentáře

Kariéra, nebo rodičovství. Takové dilema musí v průběhu života řešit mnoho žen. Mateřství je sice spojené s pocity štěstí a radosti, je ale také někdy důvodem, proč je žena nucena přemýšlet, jestli si vybrat jedno, nebo druhé. Jak mezi oběma cestami najít rovnováhu? I na toto téma se mohou těšit účastníci kariérní konference platformy Femme Palette, která se koná v druhém říjnovém týdnu v Praze. CzechCrunch je mediálním partnerem akce.

Konference se bude konat 8. října v budově WPP Campus v pražských Holešovicích. Dopolední program nabídne přednášky a panelové diskuze na různá témata. V té první ředitelka agentury H1.cz Veronika Burešová, šéfka produkce ve vývojářské firmě STRV Kateřina Dousková a marketingová manažerka společnosti Mattel Lenka Helena Koenigsmark spolu rozeberou autentické a inkluzivní vedení lidí. Mentorka Cristina Muntean, která je zakladatelkou společnosti Vornica zaměřené na rozvíjení žen ve schopnosti vést lidi, promluví o tématu budování osobního brandu.

Konference je určena všem, kteří se zajímají o téma leadershipu, osobní značky, rodičovství a kariéry, říká spoluzakladatelka Femme Palette Lucie Neumanová. Cílem akce je podle ní otevřít prostor pro diskuzi o kariérních tématech a inspirovat ty, co chtějí kariérně růst. Platforma Femme Palette nabízí svým členům personalizovaný mentoringový program. Tím prošlo přes šest set lidí, a to nejen žen. V jejich růstu je podporuje komunita více než sedmi set mentorů, kteří jsou profesionálové v různých oborech z celého světa. Globální komunitu iniciativy tvoří dohromady přes dva tisíce členů.

Další bodem diskuze bude hledání rovnováhy mezi kariérou a mateřstvím. O tom promluví šéfka diverzity v České spořitelně Petra Ondrušová, advokátka a zakládající partnerka advokátní kanceláře Sedlakova Legal Jana Sedláková a výkonná ředitelka komunikační agentury VMLY&R Iva Welker. Diskuzi bude moderovat Ursa Pejovnik, obchodní ředitelka pro veřejný sektor pro střední a východní Evropu v Hewlett Packard Enterprise. „Následovat bude diskuze na téma budování vlivu nejen v manažerské roli,“ uvádí Neumanová.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

O tipy se podělí viceprezidentka společnosti Wrike Ekaterina Syromyatnikova, ředitel české odnože Barclays Miloš Broulík a HR specialistka Eva Prokšová z Fortuna Entertainment Group. První část programu uzavře diskuze o tom, jak mohou rovné příležitosti pro ženy podporovat všichni na pracovišti. Moderátorka Klára Losert, spoluzakladatelka a ředitelka Talkbase, zde vyzpovídá provozní ředitelku Wunderman Thompson Kristýnu Šimonovou, regionální ředitelku marketingu YouTubu Pavlu Grigarovou a šéfa organizace Czechitas Ondřeje Čejku.

Tento rok děláme konferenci i více interaktivní,vysvětluje Neumanová. Odpoledne se účastníci podle své volby rozdělí do pěti tematických skupin, ve kterých je čekají série workshopů či skupinového mentoringu s mentory Femme Palette. „Vybrat si přitom mohou ze zaměření na kariérní růst, kariérní změnu, leadership, nebo mentoring zaměřený na obecné kariérní poradenství či leadership mentoring,“ vysvětluje Neumanová. „Během konference bude také dostatek příležitostí k navazování kontaktů,dodává.

Zakladatelky Femme Palette Lucie Neumanová a Klára Holíková „věří v sílu diverzity a inkluzivity na pracovišti a také v to, že nejlepší cesta k profesnímu růstu vede skrze sdílené zkušenosti lidí, kteří byli kdysi ve stejné situaci,“ píše Neumanová. Letošní pražská konference, která se koná v prostorách WPP Campus Bubenská, bude v pořadí druhou. Poprvé do Prahy zavítala minulý rok.