Spotify má přes čtvrt miliardy posluchačů. Počet předplatitelů rostl nejrychleji v historii a letí také podcasty
Ve spojitosti se streamovacími službami se teď hovoří více spíše o televizních seriálech než hudbě. Vlastně to neznamená nic jiného, než že se teď už jedná o naprostou samozřejmost, kterou používá každý. Přesto se Spotify podařilo za poslední rok o téměř třetinu navýšit počet předplatitelů a o čtvrtinu navýšit příjmy. Pomohly mu v tom například vlastní podcasty.
Platforma švédské firmy, o jejímž rozpoutání revoluce v hudebním průmyslu vznikne pro Netflix seriál, má v současnosti 271 milionů uživatelů, z toho 125 milionů platících. Oproti předchozímu roku to je o 31 %, respektive 29 % více. Spolu s předplatiteli rostou pochopitelně také příjmy, které za poslední kvartál roku 2019 dosáhly dvou miliard dolarů neboli 24 % více než za stejné období loni.
Zásadní růst lze pozorovat nejen ve srovnání s minulým rokem, ale také s minulým čtvrtletím. Tehdy služba hlásila 113 milionů platících posluchačů, za tři měsíce tedy získala přes 10 milionů nových. Šéf a spoluzakladatel Spotify Daniel Ek řekl, že poslední kvartál byl z hlediska růstu uživatelské základny firmy nejrychlejší, co kdy zaznamenali, a nikdy dříve se jim nepodařilo získat 10 milionů předplatitelů v tak krátkém čase.
Všechny výsledky poměrně přesně odpovídají jak předpokladům samotného Spotify, tak nezávislých analytiků, které realita jen mírně zklamala. Poměrně vysoké byly při 85 milionech dolarů provozní ztráty a také letošní rok se má nést v duchu investic, zvyšujících dluhy firmy. Přesto hodnota jejích akcií poskočila nahoru. I nadále totiž Spotify zůstává zdaleka největším hráčem ve svém oboru, následován Apple Music s přibližně 60 milion a Amazon Music s 55 miliony předplatitelů.
Podcasty vyrostly o 200 procent
Jak informuje magazín TechCrunch, rychleji než na západě roste konkurence Spotify v rozvojových zemích jako Indie. Zdejší nejpopulárnější hudební služba Gaana má až 152 milionů aktivních uživatelů. Společnost pod vedením Daniela Eka se na zdejší trh vydala až loni a zatím není jasné, jak si povede. Právě výrazná expanze mimo Spojené státy a Evropu nicméně stanoví další velkou příležitost, jak získávat předplatitele a důvěru investorů.