Stagnující výrobce kamer GoPro kupuje za několik miliard korun dva startupy na editaci videí
V polovině roku 2014 zamířilo americké GoPro na burzu, díky které získalo nižší stovky milionů dolarů, jenže jen za posledních 12 měsíců se firmě nepodařilo odvrátit stabilní pád akcií, které snížily svojí hodnotu o neuvěřitelných 70%. Problém byl totiž v tom, že GoPro, které bylo kdysi absolutním hitem, zůstalo víceméně u jednoho, ne tolik inovovaného produktu a marketingové masáže, která po čase mezi konkurencí přestala tolik fungovat.
Včera navíc její CEO, Nicholas Woodman, oznámil, že se GoPro pustilo do akvizice dvou startupů na editaci videí – Stupeflix a Austin’s Vemory, za které dohromady nabídlo 105 milionů dolarů, tedy 2,6 miliardy korun, které se chystá zaplatit částečně v hotovosti a částečně ve formě akcií.
Zmíněné startupy stojí za aplikacemi Replay a Splice, díky kterým mohou uživatelé přímo na obrazovce mobilního telefonu editovat a publikovat svoje natočená videa. To je totiž něco, co GoPro zásadně chybí a v čem zaostalo za konkurencí, která nabízí v rámci natáčení jak manuální, tak automatizovaný střih videozáznamu.
Obě aplikace by se měly dočkat spojení s platformou GoPro a samostatně zaniknou. Společnost zároveň získá něco mezi 30-50 zaměstnanci, kteří se připojí k jejich týmu, což trochu vyváží fakt, že GoPro v minulém měsíci propustilo zhruba 7% všech zaměstnanců, informoval Forbes.
Vypadá to tedy, že výrobce kamer začíná s problémy aktivně bojovat a stále má k dispozici stovky milionů korun v hotovosti, které má od konce minulého roku k arzenálu. V tomto roce pak očekává příjmy v relacích přibližujících se 1,4 až 1,5 miliardám dolarů.
Foto: GoPro