Stanici Brno-Královo Pole čeká rekonstrukce. Její součástí bude nový podchod a lávka
Budova, která čeká na obnovu již mnoho let, se jí konečně dočká. Proměna stanice Brno-Královo Pole totiž získala stavební povolení.
Kdo cestuje vlakem a má tu čest se současnou podobou stanice Brno-Královo Pole, dobře ví, jak omšele a bezútěšně vypadá. A to i přes veselou růžovou barvu fasády, která je však po letech přece jen už trochu vybledlá. Výpravní budova zde stojí od 50. let a vedení města skloňuje její rekonstrukci už více než dekádu. Jasné obrysy ale získala až nyní, kdy necelý rok po tom, co město a Správa železnic oznámily plány na opravu, získala nová podoba stanice pravomocné stavební povolení.
Stanice Brno-Královo Pole volá po rekonstrukci už dlouho. Radní dané městské části pro ni v minulosti oslovili architekta Petra Parolka, který navrhl možná až příliš ambiciózní staniční budovu po vzoru organické architektury. Její hmota totiž měla být vytvarována do podoby vážky v rozletu. Samotná studie přišla na sedm milionů korun a stavba měla vyjít na 700 milionů. Zastupitelstvem však byla nakonec zamítnuta kvůli přílišnému megalomanství.
Správa železnic nepřestala o rekonstrukci usilovat a v roce 2019 požádala o vydání územního rozhodnutí. Přišla s o poznání konzervativnějším návrhem dvoupodlažní staniční budovy. S vedením města se Správa železnic dohodla, že zajistí všechny práce a město uhradí náklady spojené se svým záměrem, tedy podchodem, který vznikne souběžně s rekonstrukcí.
„Pro co nejrychlejší a nejkvalitnější provedení rekonstrukce nádraží v Králově Poli včetně našeho záměru vybudování pohodlné, rychlé a bezpečné cesty pro pěší od ulice Myslínova je nezbytné, aby vše probíhalo v úzké koordinaci bez nežádoucích časových prodlev. Dnes schválené řešení, že Správa železnic jako hlavní investor zajistí prodloužení podchodu a město uhradí náklady s tím spojené, je vlastně jediné možné,“ uvedla primátorka Brna Markéta Vaňková.
V současnosti totiž lidé využívají podchod, který se od stanice nachází asi čtvrt kilometru. Představitelé města navíc plánují vybudovat také navazující lávku, která povede přes Ponávku rovněž do Myslínovy ulice. Dokončena by měla být ve stejné době jako podchod. Město plánuje do usnadnění pohybu v oblasti stanice pro pěší investovat v případě lávky 28,6 milionu korun a v případě podchodu 17,6 milionu korun.