Starbucks získal nejlukrativnější místo v Česku, řetězec otevřel novou kavárnu na Pražském hradě

Restaurace se nachází v objektu Nového probošství za katedrálou sv. Víta. Budova prošla v posledních letech nákladnou rekonstrukcí.

Luboš KrečLuboš Kreč

Pražský hrad je sídlem českého prezidenta

1Zobrazit komentáře

Kavárenský řetězec Starbucks přistoupil po fázi obléhání k regulérnímu vpádu do prostor Pražského hradu. Dosud měl svou restauraci na dohled sídlu českého prezidenta, nyní jednu ale otevřel přímo v areálu za katedrálou sv. Víta. Půjde sice o rozlohou nepříliš velkou kavárnu, dovnitř se vejde jen 54 lidí, ale zato na dost možná nejlukrativnějším místě nejen Prahy.

Starbucks už na Hradčanech byl, z jeho restaurace na Hradčanském náměstí naproti Salmovskému paláci je vidět na hlavní bránu se sousoším Souboje titánů. Jenže nyní se dostal přímo do středu památky UNESCO – kavárna je umístěna v těsném sousedství katedrály svatého Víta, konkrétně na nádvoří historické budovy Nového proboštství na náměstí U Svatého Jiří.

Nové proboštství se v roce 2016 vrátilo v rámci vyrovnání státu s církvemi Pražské kapitule a prošlo nákladnou rekonstrukcí, která skončila letos. Novogotická budova původně vznikla v letech 1877 až 1878 podle plánů architekta Josefa Mockera.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Nedávno dokončená renovace Nového proboštství počítala s tím, že se unikátní nádvoří na severní straně Pražského hradu s výhledem do Jeleního příkopu otevře veřejnosti 
a v jedné z budov bude kavárna. Z provozovatelů, kteří o prostor projevili zájem, byl Starbucks nejlepší volbou, má s obdobnými lokalitami se specifickými nároky zkušenosti,” okomentoval příchod Starbucks Marek Stříteský z Metropolitní kapituly u sv. Víta v Praze.

Restaurace Starbucks se rozléhá na 302 metrech čtverečních a dovnitř se vejde 54 hostů, dalších 72 míst nabídne letní zahrádka s výhledem na Jelení příkop. „Lokalita Pražského hradu je pro nás splněným snem a také velkým závazkem. Neopakovatelná historická atmosféra posune kávový zážitek ve Starbucks na zcela novou úroveň. Věřím, že naši věrní zákazníci i zahraniční turisté budou nadšeni stejně jako my,” uvedl Grzegorz Kazmierczak, regionální provozní ředitel Starbucks pro Českou republiku a Slovensko.

V kavárně na Pražském hradě se také objeví novinka, která se postupně začne rozšiřovat i do dalších poboček, a to digitální menuboard, jaké jsou známé například z McDonald’s či z Bageterie Boulevard.

Prezidentem Lasvitu se stane Miroslav Lukeš. Chce z něj udělat světovou značku luxusu

Vedení Lasvitu posílí z pozice prezidenta Miroslav Lukeš, který dříve působil v Mastercard či J&T Bance. Má zúročit byznysové zkušenosti.

miroslav-lukes

Foto: Lasvit

Miroslav Lukeš, nový prezident Lasvitu

0Zobrazit komentáře

Když Lasvit v září oznámil, že v jeho čele po šestnácti letech končí Aleš Stýblo, který firmu spolu s Leonem Jakimičem zakládal, okamžitě se nabídla otázka, kdo jej v pozici nahradí. Nyní Lasvit potvrdil, že se novým prezidentem společnosti stane Miroslav Lukeš, který dříve působil například v Mastercard či J&T Bance, zatímco pozice CEO se již v srpnu ujal Jiří Jaroš. Jeho úkolem bude proměnit sklářskou firmu v první českou globálně milovanou značku luxusního segmentu.

Zatímco Aleš Stýblo nově posílí Direct coby menšinový akcionář skupiny Vigo Investment, top management v Lasvitu od 1. ledna posílí muž s bohatými zkušenostmi ze světa financí a strategií. Z pozice konzultanta v McKinsey & Company Miroslav Lukeš vytvářel růstové strategie pro světové firmy, osm let vedl český, slovenský a rakouský Mastercard a pracoval také v investičním a privátním bankovnictví v J&T Bance. V Lasvitu bude mít na starosti koordinaci činnosti regionálních generálních ředitelů a ředitelů divizí, zatímco Jiří Jaroš se z pozice CEO zaměří na efektivní řízení společnosti především z pohledu vývoje a výroby.

I přes své dosavadní zaměření je Lukeš milovníkem kultury, designu a technologií. „Naším hlavním cílem je společnými silami vybudovat první českou značku nového luxusu, která zdůrazňuje zážitek a kvalitu před vlastnictvím a statusem a jíž znají a uznávají lidé po celém světě,“ vysvětluje Lukešův nástup do čela firmy Leon Jakimič.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Sám Jakimič nadále zůstává v Lasvitu v roli jednatele, neměnná je i pozice Maxima Velčovského coby uměleckého ředitele. Podle Jakimičových slov vidí společnost s hlavním sídlem v Novém Boru a dalšími ateliéry po celém světě svou příležitost v oblasti uměleckých skleněných fasád, designových kolekcí svítidel a bytových doplňků.

„Míru jsme vybrali proto, aby Lasvit vedl právě k těmto příležitostem. Přináší k nám mnohaleté zkušenosti z globálního i českého byznysu a vedení komplexních týmů, ale sdílí s námi nadšení pro umění a sklo,“ dodává Jakimič, který v rozhovoru pro CzechCrunch začátkem loňského roku řekl, že je plánem do roku 2025 překročit metu dvou miliard korun v obratu.