Startup herce Josepha Gordon-Levitta získal v nové investici přes 6 milionů dolarů na podporu kreativců

gordon-1
0Zobrazit komentáře

Startupy se nedotýkají jen mileniálů a běžných podnikatelných nadšenců, ale také celebrit z řad hudebníků nebo herců a hereček, kteří často různými podnikatelskými záměry, pokud tedy rovnou neinvestují do cizích projektů, diverzifikují své portfolio. Jedním z takových příkladů je i herec Joseph Gordon-Levitt, který je znám pro své role ve filmech jako Muž na laně, 50/50, Snowden, Počátek a především z jeho prvního velkého snímku Deset důvodů, proč tě nenávidím.

Gordon-Levitt se ovšem vedle filmů věnuje také svému vlastnímu startupu HitRecord, který původně založil v roce 2004 společně se svým bratrem Danielem jako produkční společnost a o necelou dekádu později z něj udělal klasický startup, respektive lépe řečeno platformu. HitRecord pomáhá různým kreativcům, ať už kolem filmů, literatury nebo hudby, spojit své síly dohromady a vytvořit společně dílo, které se může dostat až na festivaly, do kin nebo do tisku či prodat licenci, z čehož pak získají jednotliví kreativci svůj podíl.

O HitRecord nebylo delší dobu pořádně slyšet, až nyní získává startup první větší investici ve výši 6,4 milionu dolarů, respektive 144 milionů korun, převážně od fondu Javelin Venture Partners a Crosslink Capital, ale také od spoluzakladatele YouTube Steva Chena či spoluzakladatele streamingové platformy Twitch Kevina Lina.

hitrecord

Dnes již relativně velká technologická firma má pod sebou 24 zaměstnanců a komunitě od roku 2010 vyplatila více než 3 miliony dolarů na jednotlivých odměnách. Nikdy předtím investice nebyla třeba, šlo o vlastními silami financovaný a již profitabilní projekt. V posledních pěti letech podle dostupných informací HitRecord skončil pravidelně v černých číslech.

Gordon-Levitt sám upozorňuje, že HitRecord není ani zdaleka o penězích, je primárně o samotné spolupráci, při které se mohou tvůrci od druhých učit a společně vytvořit něco, co by vlastními silami nedokázali. Původní myšlenka v hlavě tehdy ještě velmi mladého Josepha vznikla na základě toho, že nedostával takové filmové role, ve kterých by si sám sebe dokázal představit. Kvůli jeho předchozím úspěchům na poli komedie se mu nedostávalo vážnějších rolí, a tak začal tvořit sám. V té souvislosti ho napadlo, že podobný problém řeší i mnoho dalších lidí.

porsche-taycan-back

Přečtěte si takéElektrické Porsche Taycan se bude rychle dobíjet. Na 100 kilometrů dojezdu mu stačí 4 minutyElektrické Porsche Taycan se bude rychle dobíjet. Na 100 kilometrů dojezdu mu stačí 4 minuty

I díky tomu se vymanil ze škatulky „toho zábavného kluka z televize“ a začal tvořit nezávislá videa či nahrávat krátké skladby. S bratrem službu postupně vytvořili takzvaně od píky a nevložili do ní ani dolar – webovou stránku udělal bratr Daniel a Joseph se věnoval budování obsahu a komunity. Původně nešlo o vůbec komerční projekt, to vzniklo až postupně.

Když se magazín TechCrunch zeptal Gordon-Levitta na to, jak s nově získanými prostředky naloží, poukázal na ještě větší a zajímavější produkci, která bude díky financím možná, a to bez přísného hlídání nákladů a omezování.

Zapojení v projektech, na které je těžké dosáhnout

Jak vlastně HitRecord vydělává peníze? Všichni umělci na platformě, včetně vlastních zaměstnanců startupu, se mohou spojit na jeden z projektů například pro větší produkční společnost nebo herní či filmové studio a vytvořit obsah, který bude dále licencován do televizních pořadů nebo i do her. Nedávno to například bylo zahájení spolupráce s herním gigantem Ubisoft, pro který se prostřednictvím HitRecord tvořil obsah do herního titulu Beyond Good and Evil 2. A další takové spolupráce budou přibývat.

levitt2

Možností propojení s komerční stránkou věci je nicméně nespočet a teď teprve bude mít startup plno času se tím i mimo nezávislé tvorby zabývat. Výhledově se chce dostat až do fáze, kdy nebude filmy tvořit pro ostatní společnosti v Hollywoodu, ale film rovnou kolaborativně vytvoří na své platformě a poté ho vypustí do světa. K tomu je ale ještě cesta daleká. Ostatně již jedna ze show, která vznikla na HitRecordu, byla oceněna cenou Emmy.

Foto: Web Summit / Flickr, David Bryan Photography / Flickr

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Slack překonal před vstupem na burzu další milník. Denně ho využívá přes 10 milionů aktivních uživatelů

Michal PtáčekMichal Ptáček

slack-apps-top2
0Zobrazit komentáře

Populární komunikační platforma Slack, která na sebe v posledních týdnech strhla pozornost zejména v rámci kontroverzního redesignu svého loga, pokračuje ve fenomenálním růstu. Teprve pět let stará společnost na svém blogu prozradila, že její služby už využívá přes 10 milionů aktivních uživatelů denně. To je o dva miliony více než loni v květnu, kdy se Slack chlubil s tímto ukazatelem naposledy.

Rychle rostoucímu startupu se pod vedením zakladatele a CEO Stewarta Butterfielda podařilo navýšit i další a v konečném důsledku ještě důležitější metriku, a to počet firemních platících zákazníků. Meziročně jejich počet vyrostl o 50 procent na 85 tisíc. Celkový počet platících uživatelů ovšem nyní Slack neprozradil, naposledy v květnu loňského roku oznámil, že jejich počet dosahoval tří milionů.

slack-daily-active-users-10m

Nárůst uživatelů Slacku za 5 let

Pro Slack je získávání nových uživatelů důležité, protože má před sebou velký rok. Zatímco loni ještě získal investici ve výši 427 milionů dolarů, která posunula jeho valuaci na 7,1 miliardy dolarů, letos se už chystá kalifornský startup vstoupit na burzu. Pro letošní rok plánuje Slack v tržbách dosáhnout na 640 milionů dolarů, zároveň už téměř miliardu dolarů drží v hotovosti a vstup na burzu ho může posunout do skutečné první ligy technologických gigantů.

V posledních měsících již ostatně svádí velký souboj s konkurenčním řešením Teams od Microsoftu, které sice existuje teprve dva roky, ale už v počtu uživatelů Slack předběhlo. Podle posledního zveřejněného údaje z loňského roku využívá Microsoft Teams přes 329 tisíc firem. Microsoft navíc svou komunikační platformu, která byla původně pouze pro předplatitele Office 365, loni v létě otevřel i zdarma, což na Slack vyvíjí ještě větší tlak. I proto pak Stewart Butterfield krátce nato oznámil akvizici konkurenčních HipChatu a Stride od Atlassianu.

stewart-butterfield-slack

Stewart Butterfield, spoluzakladatel a CEO Slacku