Startup na ukládání hesel koupila za 2,59 miliardy Kč konkurence. Uživatelům se to ale vůbec nelíbí
Pro většinu startupů, které postupně přerostou v korporátní byznys a snaží se z něj finančně vymanit, je prodej společnosti tím nejlepším řešením a úlevou. Bohužel někdy se stane, že s kupcem šlápnou tak trochu vedle a stávající uživatelé s tím ani trochu nesouhlasí – začnou odcházet, jak oni, tak klíčoví zaměstnanci, protože nová struktura nemusí být ideální.
Ideálním příkladem je americká společnost LogMeIn, která provozuje aktuálně již 13 služeb souvisejících s bezpečností při přihlašování, úschovy hesel, ochrany dat v rámci podniku nebo vlastní VPN. Posledním projektem je nově získaný startup LastPass, za který firma zaplatila 110 milionů dolarů, bezmála 2,59 miliardy korun v hotovosti.
Na tom by nebylo nic špatného, kdyby LogMeIn neměl tak nedůvěryhodnou historii akvizicí – většina z nadějných projektů, která prodejem prošla, postupně buď úplně změnila směr nebo ztratila velké procento uživatelů kvůli neschopnosti inovace nebo zdražení. Hodně zákazníků tvrdí, že se soustředí hlavně na zisk a ne na spokojenost svých klientů.
A historie se opakuje, podle VentureBeat spadla cena akcií společnosti o jednotky procent a na vlastním blogu a Twitteru se jim objevil nespočet negativních reakcí, včetně rad uživatelů mezi sebou o alternativě za LastPass, který je nebo brzy bude podle nich mrtvý a nedůvěryhodný. Zvláštní přístup vedení LogMeIn potvrzuje fakt, že u článku o akvizici na svém blogu byly nedávno zablokovány komentáře.
Tohle je ideální ukázka toho, jak je potřeba při prodeji myslet i na spokojenost stávajících uživatelů a zaměstnanců, ne jen na peníze, protože obrat z pozitivní pověsti na nenávist se nemusí do budoucna vyplatit.