Startup Vím o všem se mění na Stavario. Hlásí 6 tisíc uživatelů a digitalizovat stavebnictví míří i do Vietnamu
Josef Beneš jako stavař dlouhodobě narážel na opakující se problémy s řízením staveb, až se nakonec rozhodl, že je vyřeší sám s vlastní aplikací. Aby pak svůj startup digitalizující tradiční offline byznys rozběhl, prodal veškerý svůj majetek. Loňská koronavirová krize vlnu digitalizace stavebnictví o to více nakopla, z čehož teď těží i Benešovo Stavario.
Technologický startup na trhu začínal pod názvem Vím o všem, nedávno však i kvůli plánované expanzi do zahraničí prošel rebrandingem na mezinárodně použitelné Stavario. Pod tímto názvem funguje také aplikace, která stavebníkům, stavebním firmám i investorům dává online přehled o průběhu stavby, majetku či docházce dělníků.
Stavario podle vyjádření pro CzechCrunch v loňském roce utržilo nižší jednotky milionů korun. Jako tradiční startup při rozjezdu je zatím ve ztrátě, což mu dovoluje v listopadu oznámená investice od tuzemského venture kapitálového fondu Nation 1 ve výši 15 milionů korun. Prostředky přitom směřuje zejména na vývoj a marketing.
To se projevuje na rostoucích ukazatelích firmy. Aktuálně aplikaci využívá 443 firem, dominantní část z nich je přitom ve fázi testování, což prodlužuje i situace spojená s pandemií. Počet uživatelů od loňského května ale narostl ze čtyř tisíc na přibližně 6 200, ve stejném období došlo i k navýšení celkového počtu stavebních projektů, na nichž se Stavario využívá, ze 2 800 na aktuálních 5 635, z čehož je téměř 3 100 aktivních.
Tady se ovšem Benešův startup nezastavuje a aktuálně rozbíhá expanzi na tři zahraniční trhy, konkrétně do Německa, Velké Británie a Vietnamu. Ve všech těchto zemích má Stavario vybrané partnery, kteří mu se startem pomohou, a to i s hledáním vhodných ambasadorů.
„Německý, britský i vietnamský trh jsou násobně větší než ten náš a od chystané expanze si slibujeme hlavně výrazný nárůst uživatelů. Abych byl konkrétní, například ve Velké Británii je okolo dvaceti tisíc stavebních firem, naším cílem je spolupracovat aspoň s jednou desetinou,“ popisuje plány Beneš, který se kromě budování byznysu věnuje moderování pořadu Fachmani na TV Prima.