StartupYard v novém akceleračním kole investoval do 7 startupů. Jeden je z Česka, hned tři řeší kryptoměny

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

startupyard10

Foto: StartupYard

Účastníci loňského akceleračního kola StartupYardu

0Zobrazit komentáře

Nejstarší středoevropský akcelerátor StartupYard, který sídlí na pražském Smíchově, oznámil jména nových startupů, které si vybral pro své desáté akcelerační kolo. Mezi sedmi startupy, které od StartupYardu získají investici a další mentoring, je jeden český projekt. Další jsou z Indie, Izraele, Spojených států, Velké Británie, Srbska a Slovenska.

Český prapor v desátém akceleračním kole StartupYardu drží karlínský Vistag, který vyvíjí nástroj pro tagování produktů na fotografiích. Celkem se do nejnovějšího kola přihlásilo 154 startupů z celého světa a hned tři vybrané projekty se zaměřují na kryptoměny.

StartupYardem prošlo za jeho historii už 72 firem z 20 zemí a mezi nejúspěšnější zainvestované projekty se zařadily například české firmy zaměřené na umělou inteligenci Rossum a Neuron Soundware nebo vyhledávač a platforma pro elektronické obchodování Gjirafa, která se stala nejrychleji rostoucí technologickou firmou na Balkáně.

startupyard2016-4235

Ředitel StartupYardu, Cedric Maloux

Níže naleznete přehled všech sedmi startupů, které si StartupYard vybral pro své 10. akcelerační kolo:

Yanda.io (Velká Británie)

Yanda je sada nástrojů pro nadšence do kryptoměn, kteří mají problém s řízením svých investic. Yanda nabízí automatizované obchodování, sociální obchodování a správu majetku. Na rozdíl od služeb jako Cryptohopper a Acorns je Yanda zcela transparentní, zcela přizpůsobitelný a nedrží prostředky obchodníků.

foto

Přečtěte si takéČeský startup ShipMonk získal ve svém prvním investičním kole přes 220 milionů korunČeský startup ShipMonk získal ve svém prvním investičním kole přes 220 milionů korun

PayoWallet (Slovensko)

PayoWallet je určen pro malé a střední obchodníky, kteří chtějí, aby se k nim zákazníci pravidelně vraceli. Jde o platformu pro komplexní mobilní marketing, která nabízí řadu nástrojů jako digitální věrnost, mobilní platby nebo personalizované nabídky pro malé a střední obchodníky jako kavárny nebo prodejny potravin, s cílem motivovat jejich zákazníky k častějším návštěvám. Na rozdíl od proprietárních řešení pro velké korporace je PayoWallet snadno použitelné pro firmy všech velikostí.

PayoWallet1

Slovenský startup PayoWallet

PrintSYSt (Izrael)

PrintSYSt je učen pro firmy, které tisknou ve 3D, ale nemají dostatek vlastních zkušeností. Jedná se o řešení založené na umělé inteligenci, které nabízí kompletní automatizovaný postup pro 3D tisk. Na rozdíl od běžných řešení nevyžaduje PrintSYSt žádné speciální dovednosti, což uživatelům umožňuje zaměřit se na samotný design, nikoliv produkci.

ShufflUp (Indie, Estonsko)

ShufflUp je určen pro nezkušené investory, kteří nemají dostatek dovedností, aby začali aktivně obchodovat s kryptoměnami. Jde o plně automatizovanou obchodovací platformu, která je založena na principu strojového učení a umožňuje malým investorům využít tržní volatilitu při zachování nízkého rizika. Na rozdíl od většiny platforem pro obchodování kryptoměn nebo nástrojů pro komplexní obchodní strategie ShufflUp nevyžaduje od investorů žádné zásahy a jeho cílem je dosáhnout stabilní návratnosti kapitálu.

Urbigo (Srbsko)

UrbiGo pomáhá obyvatelům měst pěstovat jejich vlastní čerstvé suroviny doma a zároveň žít udržitelně. Nabízí malou domácí zahrádku, která je plně automatizovaná. Na rozdíl od kutilských a další interiérových řešení přichází UrbiGo navíc s mobilní aplikací, která vám pomůže stát se úspěšným městským zahradníkem zábavnou a jednoduchou formou.

urbigo

Pěstovatelský produkt srbského startupu UrbiGo

Vistag (Česko)

Vistag je nástroj na označování produktů na webových fotografiích. Funkce takzvaných shoppable images, která byla dlouho doménou sociálních sítí, se díky Vistagu dostává do rukou e-shopům a dalším webům, jejichž obchodní model zcela nebo zčásti závisí na přímém prodeji obsahu. I díky snadné implementaci a intuitivnímu ovládání zvyšuje nástroj konverzní poměr i konverze samotné až o třicet procent.

Intelligent Trading Foundation (USA)

Intelligent Trading Foundation (ITF) je určen investorům, kteří chtějí být aktivní v oblasti kryptoměn, ale nevědí, jak vytvořit strategii pro své obchodování. ITF je předplacená služba, která používá princip strojového učení k vytváření obchodních příležitostí. Na rozdíl od služeb jako Wealthfront nebo Betterment se ITF specializuje výhradně na trh s novými kryptoměnami.

premysl-koudela-vistag

Přemysl Koudela, zakladatel Vistagu

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Český startup GoOut od Mitonu míří se svým přehledem akcí a prodejem vstupenek do Berlína

Michal MarekMichal Marek

gooutm

Foto: GoOut

Mobilní aplikace GoOut

0Zobrazit komentáře

Český startup GoOut, spadající do portfolia investiční skupiny Miton, který funguje jako průvodce pro kulturní akce od hudby přes divadlo až po výstavy včetně nákup vstupenek, expanduje do v pořadí již páté země. Konkrétně do Německa, přičemž cesta GoOutu začne nejdříve mapováním kulturního dění v Berlíně a festivalů po celé zemi. Prodej vstupenek a přehledy akcí pro další německá města budou následovat v průběhu příštího roku.

GoOut v minulosti expandoval do Polska, Finska či Estonska a na české verzi portálu si každý měsíc koupí vstupenku bezmála čtvrt milionu lidí. Nyní tedy chce GoOut na domácí úspěchy navázat i v sousední zemi. Česká služba má 300 tisíc registrovaných uživatelů a její mobilní aplikaci si dosud stáhlo bezmála 70 000 lidí.

„Berlín je logický první krok – intenzita kulturního dění je tam opravdu neuvěřitelná. Zároveň je to město, kam míří za kulturou spousta fanoušků z Čech i Polska, kde již působíme. Berlínská kulturní scéna je navíc těžká na orientaci, protože spousta míst nemá standardní web – dozvědět se o některých akcích vyžaduje skoro detektivní práci a výbornou znalost prostředí,“ říká k expanzi šéfka německé části projektu Emily Brandi.

GoOut.cz_zakladatele_Otevrel_Knyttl

Foto: GoOut

Zakladatelé GoOutu Vojtěch Otevřel a Vojtěch Knyttl

„Berlín je kulturní metropole par excellence, s obrovským množstvím lokálních fanoušků i zahraničních návštěvníků – a přitom postrádá službu podobnou té naší. Kromě prodeje vstupenek totiž lidé na GoOutu najdou i špičkově zpracované kulturní inspirace v kompletní šíři, můžou si ukládat své oblíbené akce a umělce, zvát na ně další lidi… Přidaná hodnota „kulturního marketplace“ nám získala širokou uživatelskou základnu v Česku, věříme tudíž, že s tímto modelem uspějeme i v Německu,“ dodává Vojtěch Otevřel, jeden ze spoluzakladatelů a CEO společnosti.

cyril-klepek-1

Přečtěte si takéCyril Klepek: Ekonomické zpomalení je na obzoru. Záchranným kruhem může být cirkulární ekonomikaCyril Klepek: Ekonomické zpomalení je na obzoru. Záchranným kruhem může být cirkulární ekonomika

Zákazníci podle něj na GoOut nechodí jen kvůli nákupu vstupenek, ale hlavně zjistit, co se kde děje. S tímto cílem chce GoOut uspět nejen v Česku a okolí. „Německem to samozřejmě nekončí, naším plánem je stát se kulturní službou číslo jedna i za Kanálem a dál,“ doplňuje Otevřel.

goout

GoOut má například pro Prahu v databázi během jednoho roku přes 210 tisíc akcí. Další statisíce pak pokrývá redakce GoOut v Brně, Ostravě, Plzni a čtyřech největších polských městech. Společnost působí také ve Finsku a Estonsku, kde se stará o prodej vstupenek na tři největší pobaltské festivaly.