STRV otevřelo nové designové kanceláře v Brně. Podívejte se, jak to uvnitř vypadá

Michal PtáčekMichal Ptáček

0Zobrazit komentáře

Zhruba před dvěma lety česká technologická společnost STRV, zaměřující se na vývoj mobilních a webových aplikací, otevřela v pražském Karlíně zbrusu nové kanceláře, které si co do zpracování a velikosti plochy dosahující 5 500 metrů čtverečních nezadají se sídly technologických gigantů v Silicon Valley. Nyní pražská společnost, která má mezi klienty firmy jako Tinder, Microsoft nebo amerického výrobce elektrických skateboardů Boosted, otevírá nový kancelářský prostor i v Brně.

Brněnské kanceláře o ploše 300 metrů čtverečních se nacházejí v kancelářském komplexu Vlněna, ve kterém už mimo jiné několik měsíců sídlí i další známý technologický hráč Avast. Ten však v komplexu na rozdíl od vývojářské firmy z Prahy zabral rovnou 8 000 metrů čtverečních.

Po architektonické a designové stránce si brněnské kanceláře STRV vzalo na starost architektonické studio Perspektiv, které se podílelo i na tvorbě zmíněného pražského sídla. Prostory jsou rozděleny tak, aby nabízely místo pro společnou práci, odpočinek i soukromí. Vedle zasedacích místností jsou pro vývojáře a designéry připraveny telefonní budky pro klidnější hovory s americkými klienty. Hlavním místem je multifunkční prostor s kuchyní, určený pro každodenní setkávání a také pro více než 40 návštěvníků pravidelných akcí.

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-2

Breakout zóna a kuchyň nových kanceláří STRV v Brně

„Záměrem bylo navázat na pražské kanceláře, zachovat ducha firmy, a to jenom v menším měřítku a s novými materiály. Centrální bod kanceláře, místo pro setkávání lidí a pořádání komunitních akcí, je v Brně Spacebar, který navazuje na pražský Scrollbar,“ říká architekt a zakladatel Studia Perspektiv Martin Stára.

gooutm

Přečtěte si takéČeský startup GoOut od Mitonu míří se svým přehledem akcí a prodejem vstupenek do BerlínaČeský startup GoOut od Mitonu míří se svým přehledem akcí a prodejem vstupenek do Berlína

Slova Martina Stáry potvrzuje i nynější šéf STRV Lubo Smid: Naším cílem bylo navodit v kanceláři stejnou atmosféru, která již dva roky funguje v naší pražské kanceláři. I proto jsme zvolili stejný styl a kanceláře doplnili ilustracemi Karolíny Strykové inspirované brněnským slangem, naší firemní kulturou a značkou STRV.“

V novém brněnském prostoru vývojářské společnosti prozatím najde útočiště 36 zaměstnanců.

Lokalita: Brno, Česká republika
Datum dokončení: říjen 2018
Velikost: 300 m2
Design: Studio Perspektiv
Foto: Jiří Hloušek

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-11

Lobby

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-24

Chodba

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-17

Open space kanceláře

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-1

Kreslící uzeď

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-5

Kuchyň

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-8

Breakout zóna/kuchyň

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-9

Breakout zóna/kuchyň

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-12

Breakout zóna

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-14

Open space kanceláře

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-15

Open space kanceláře

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-18

Herní místnost

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-21

Jednací místnost

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-22

Jednací místnost

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-20

Koridor

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-23

Pracovní prostor

strv-brno_perspektiv_by_jiri_hlousek-25

Jednací místnost

STRV

STRV je česká technologická společnost zaměřující se na vývoj softwarových…

Klíčoví lidé

lubo-smid3

Lubo Smid

CEO

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Volkswagen, Intel a Mobileye v příštím roce spustí první taxislužbu s elektrickými vozy bez řidičů

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

The Volkswagen Group, Intel’s Mobileye and Champion Motors on Monday, Oct. 29, 2018, announced plans to deploy Israel’s first self-driving ride hailing service in 2019. The Volkswagen Group will provide the electric vehicles and bring in its in-depth knowledge and competency about design and deployment of user-centered mobility services. (Credit: Volkswagen Group)
0Zobrazit komentáře

Vozy bez řidičů, které dokáží jezdit samy díky kombinaci senzorů, kamer a dalších technologií, jsou hudbou budoucnosti, jež je zatím předmětem testování a sbírání zkušeností, jak vlastně takové samořiditelné auto postavit. Možná ale nejsme od autonomních vozidel tak daleko, jak by se mohlo zdát. Volkswagen a Mobileye oznámili ambiciózní plán, v rámci kterého chtějí v příštím roce spustit v Izraeli autonomní taxíky.

Mobileye je původem izraelský startup, který od loňského roku patří Intelu, a na systémech pro autonomní řízení dlouhodobě pracuje. Svou technologii by měl v příštím roce nasadit do elektrických vozů Volkswagen, které pak vytvoří síť taxislužby, jež by měla začít v roce 2019 fungovat v Izraeli.

„Nejde o pilotní projekt. Společný podnik je první svého druhu, který cílí na komerční MaaS (mobilita jako služba) úrovně 4/5,“ uvedl pro magazín The Verge mluvčí Intelu. Ve společném podniku nazvaném „New Mobility in Israel“ je společně s Intelem a Volkswagenem ještě Champion Motors, druhý největší importér a prodejce vozů v Izraeli, který bude mít na starost provoz revoluční služby. Bezpilotní taxislužba chce mít již začátkem příštího roku na silnicích pár desítek vozů a do roku 2022 rozšířit flotilu na stovky samořiditelných elektrických taxíků a plně ji zkomercionalizovat.

Discretely mounted, the 12 cameras offer a 360-degree configuration for long-range surround view and parking in the Intel Mobileye autonomous car. Intel and Mobileye, an Intel Company, announced on May 17, 2018, that they are testing the first cars in a 100-car autonomous vehicle fleet on the streets of Jerusalem to demonstrate Intel’s approach to making safe autonomous driving a reality. (Credit: Intel Corporation)

Intel a Mobileye již testují autonomní vozy se 12 zabudovanými kamerami v Jeruzalémě

Zmíněnou mobilitou jako služba (MaaS) je myšlen nastupující trend, kdy lidé přestávají vozy přímo vlastnit, ale budou si je půjčovat nebo přivolávat na vyžádání. Jde například o carsharingy nebo právě podobné autonomní taxislužby. Úrovně 4 a 5 zase představují dva nejvyšší stupně bezpilotního řízení, jak je definuje Společnosti automobilových inženýrů (SAE). Úroveň 4 znamená auto bez řidiče s určitými omezeními, úroveň 5 už je pak zcela autonomně fungující bezpilotní vůz.

Úroveň 4 splňuje AV Kit, který Mobileye vyvíjí a kombinuje v něm pro bezpilotní provoz hardware, bezpečnostní software, mapová data a pravidla řízení. Nejpokročilejší úrovně 5 ale podle některých odborníků bude minimálně v nejbližší době nereálné dosáhnout.

ostrava-elektrobus

Přečtěte si takéV Ostravě nově jezdí elektrobusy s rychlým dobíjením. Pět minut na nabíječce zajistí hodinu provozuV Ostravě nově jezdí elektrobusy s rychlým dobíjením. Pět minut na nabíječce zajistí hodinu provozu

Klíčové pochopitelně je, že s celým projektem souhlasí Izrael, který je připraven poskytnout potřebnou regulatorní a infrastrukturní podporu, aby mohla autonomní auta v ulicích vůbec jezdit. Bez řidiče totiž zatím auta v běžném provozu jezdit nemohou. Prozatím nicméně není jasné, v jakém městě by měla nová služba začít fungovat. Zmíněná izraelská podpora se nicméně bude týkat i případně jakýchkoliv dalších zájemců o provozování mobility jako služby.

Intel-2018-CES-Keynote-Amnon-Shashua1

Foto: Intel

Amnon Shashua, spoluzakladatel a CTO Mobileye

Zřejmě nejzajímavějším členem nového společného podniku je německá automobilka Volkswagen. Úspěšné spuštění podobné služby by ji mohlo vrátit zpátky do hry v tom smyslu, že v oblasti samořiditelných technologií zatím nebylo VW příliš vidět. Nejvíce se pochopitelně mluví o Tesle, Waymu od Alphabetu nebo o platformě Cruise od GM, ale ani Volkswagen evidentně nechce zůstat pozadu.

Spolupráce Volkswagenu s Mobileye je zajímavá i tím, že tato divize Intelu také aktivně spolupracuje s jinou německou automobilkou BMW a ještě spolu s Fiat Chryslerem rovněž pracují na autonomních systémech. I ty již mají v testovacím provozu a chtějí postavit škálovatelnou architekturu, kterou by mohli nasazovat i ostatní výrobci. Ve spolupráci s Volkswagenem se ale dostane technologie Mobileye do komerčního provozu zřejmě rychleji.

Foto: Volkswagen Group, Intel