Studenti stanovili nový rekord hyperloopu, kapsle dosáhla rychlosti 467 km/h
Zatímco dvě největší společnosti v oblasti komerčního využití konceptu hyperloopu, Virgin Hyperloop One a Hyperloop Transportation Technologies, se aktivně snaží o dohody o stavbě tohoto futuristického přepravního systému, inovace probíhají i v mnohem menším měřítku u studentských vývojářských týmů. Ty se i letos sešly v ústředí společnosti SpaceX, kde se konala soutěž Hyperloop Pod Competition, které přihlížel sám Elon Musk.
V ní se již potřetí soutěžilo o nejrychlejší stroj, který se dokáže v kilometr a čtvrt dlouhé vakuové komoře pohybovat. Do Kalifornie se proto sjelo více než 40 týmů z 20 zemí světa, které v prvotním testování musely prokázat funkčnost a bezpečnost v testovacím tubusu, který je 150 metrů dlouhý. Vítěz však mohl být jen jeden a stejně jako minulý rok se jím i tentokrát stal mnichovský tým Warr Hyperloop.
Kapsle, kterou Warr Hyperloop sestrojili, byla schopna dosáhnout rychlosti 467 km/h, čímž předčila svůj předchozí rekord o téměř 50 %. Zároveň je však výrazně rychlejší, než kapsle firmy Virgin Hyperloop One, která minulý rok v prosinci, která překonala 386 km/h. Pro srovnání, vítězný stroj prvního ročníku akce (který také patřil Warr Hyperloop) zvládl cestovat rychlostí pouze 93 kilometrů v hodině.
https://twitter.com/WARR_Hyperloop/status/1021256781106835457?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1021256781106835457&ref_url=https%3A%2F%2Ftechcrunch.com%2F2018%2F07%2F23%2Fspacex-hyperloop-pod-competition-winner-breaks-speed-record%2F
Jedná se tak o velké pokroky, přičemž majorita firem angažujících se v této oblasti doufá, že časem bude docíleno rychlosti až 1000 km/h. Ještě minulý rok navíc soutěžící mohli na pomoc využít k větší akceleraci zařízení, které zkonstruovalo SpaceX – takzvaný “pusher”. Letos však již musely všechny stroje být poháněny samy.
Hyperloop je koncept, který jako první navrhl v roce 2013 Elon Musk. Sám však žádné konkrétní stroj nezačal tvořit, místo toho dal šedesátistránkový dokument veřejně k dispozici a nechal komunitu, ať předvede vlastní verze tohoto zařízení. Zůstal však aktivním zájemcem o tento způsob přepravy a právě prostřednictvím soutěže podporuje nové projekty.