Supersport made in Czechia. Praga představila svou kapesní raketu určenou na silnice
Kdo bude mít zájem o českou novinku, v jejíž DNA je hlavně rychlost, musí si připravit pár desítek milionů a obrnit se trpělivostí. Tohle bude limitka.
Když se řekne Praga, mnozí si představí nádherné veterány, které za první republiky vozily hvězdy stříbrného plátna na premiéry jejich filmů. Dnes však pod tímto jménem vznikají přísně moderní vozy, které by se ve své jeskyni nebál parkovat ani sám Batman. Ostatně nejnovější počin firmy Praga-Export, jak se dnes dědic odkazu staré Pragovky nazývá, nabízí výkon minimálně 710 koňských sil a vzhled, který prozrazuje, že tohle auto je stvořeno pro rychlost.
Je z karbonu, jeho srdcem je motor z Nissanu GT-R a již brzy s ním bude možné brázdit i české silnice. Přesně takový je model Bohema od společnosti Praga. Ta je znovuzrozením legendární automobilky, na jejíž odkaz ovšem nenavazuje opulentními limuzínami, jak bylo u Pragy zvykem, ale motokárami a závodními speciály určenými na okruh.
Nyní se však Praga rozhodla vytvořit český supersport, se kterým půjde vyjet i na silnice. Již při prvním pohledu je jasné, že rychlosti se zde podřizuje úplně vše, byť lze do vozu naložit i menší bagáž, pro kterou bylo vyhrazeno 100 litrů prostoru na bocích vozu. Tohle auto je zkrátka relativně malou, ale zatraceně rychlou raketou, kterou pohání kupředu přeplňovaný šestiválec původně vyvinutý pro model GT-R od Nissanu. Ten navíc inženýři upraví tak, aby dokonale odpovídal požadavkům vozu i nových majitelů.
Motor dokáže poskytnout výkon 710 koňských sil. Kdo by však měl zájem, lze jej přeladit až na neortodoxních 1000 koní. Celý vůz váží necelou tunu, a to i díky karbonovému šasi a karoserii. Praga prozatím neupřesnila přesné schopnosti auta, ale je jasné, že tak brutální výkon spolu s nízkou hmotností bude znamenat skutečnou dynamiku. Hovoří se o akceleraci z nuly na 100 km/h pod 3,5 sekundy, přičemž maximální rychlost by měla atakovat 305 km/h.
„Jsem absolutně nadšený z toho, co dokáže Bohema na okruhu a jak se chová v běžném provozu na silnici. Jde to úplně hladce a bez nutnosti jakéhokoliv přenastavování, což je výjimečné,“ nešetří chválou na adresu vozu Romaine Grosjean, bývalý závodník F1 a jezdec IndyCaru. „V jednu chvíli si na silnici užíváte plynulou jízdu, bavíte se se spolujezdcem a auto přitom ,žehlí‘ nerovnosti jakoby nic. Vše naprosto v klidu. Najednou se ocitnete na okruhu, všechno se rázem změní a vy auto tlačíte na samou hranu výkonu a sbíráte jeden rychlejší čas na kolo za druhým,“ dodává Grosjean.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs