Podívejte se na samořídící technologii profesora z Princetonu, která využívá pouze běžné kamery

Adam ŠenkAdam Šenk

ff2
0Zobrazit komentáře

Mohlo by se zdát, že v oblasti samořiditelných aut je tolik velkých a silných hráčů, že zde není prostor pro malé startupy. To si ovšem nemyslí Jianxiong Xiao, zakladatel a CEO firmy AutoX, který se rozhodl konkurovat společnostem jako Tesla, Uber nebo Google. Dr. Xiao ještě na jaře minulého roku pracoval v akademické sféře.

Svým studentům a kolegům z laboratoře počítačového vidění a robotiky na Princetonské univerzitě byl známý pod přezdívkou “Profesor X”. O půl roku později se ovšem odstěhoval z New Jersey do Silicon Valley, kde začal pracovat na unikátním projektu – společnosti AutoX, která získala kalifornskou licenci pro testování samořiditelných vozidel a zařadila se tak po bok dalších 20 společností, které ji mají.

jancharouz

Přečtěte si takéJan Charouz o připravovaném startupu SmileCar: Do roka chceme být největší carsharing v ČeskuJan Charouz o připravovaném startupu SmileCar: Do roka chceme být největší carsharing v Česku

Před několika dny pak AutoX na svém webu představila video, ve kterém ukazuje prototyp jejich systému v akci. Zajímavé je, že vidíme auto jak v běžném provozu, tak v různě ztížených podmínkách, jako je déšť nebo oblačná noc – to jsou totiž situace, které běžně dělají samořiditelným vozidlům potíže. Auto navíc není vybaveno žádnými drahými komponenty, jako je například lidarový senzor, radar nebo GPS modul.

Vozidlo je osazeno jen několika obyčejnými kamerami, každá v ceně pouhých 50 dolarů, což jde naproti jednomu z hlavních cílů Profesora X, který chce, aby jejich řešení bylo co nejlevnější. Společnost AutoX nechce vyrábět auta, chce připravit “operační systém”, který bude moci jakýkoliv výrobce osobních i nákladních automobilů integrovat do svých produktů. Bude určitě zajímavé sledovat, jestli se tato vize povede Profesoru X a jeho týmu naplnit.

princeton
Foto: Princeton, Faraday Future

Rubriku Startupy podporujíjt-retina