Tekutá historie. Znovuotevřený Alcron Bar zve na výpravu do dějin pražské hotelové ikony
Zdi hotelu Alcron od roku 1932 zažily mnohé. Ty nejzásadnější příběhy mohou nově poznat hosté zdejšího legendárního baru.
Na začátku října se znovuotevřely dveře Alcron Baru, který se nachází ve stejnojmenném ikonickém hotelu v centru Prahy. Dům nechal ve třicátých letech minulého století vybudovat architekt Alois Krofta, jemuž nelze upřít prvorepublikového podnikatelského ducha. Dokázal totiž předpovědět, že se z Prahy stane centrum kultury a obchodu a postavil hotel, který městu pomohl v cestě na výsluní. Právě do této historie se rozhodli v baru ponořit a vytvořili koktejlové menu, které hosty vezme na cestu napříč minulostí.
V Alcron Baru se v průběhu téměř sta let setkávali významné osobnosti z nejrůznějších oborů, hvězdy stříbrného plátna, umělci, zástupci evropské šlechty, obchodníci i zajímavé osobnosti. Ti všichni do do interiéru obloženého dřevem a zeleným mramorem přinesli své příběhy. Hlavní dějovou linku tady ale začal psát Alois Krofta – a právě tou se inspiroval tým barmanů společně s barovým mágem Georgem Němcem, když skládali dohromady nové menu s devítkou signature koktejlů.
„Po dokončení šlo o nejluxusnější hotel nejen v Praze, ale v celém Československu. Tehdy tady totiž žádný takový nebyl, takže pan Krofta chtěl tuto mezeru vyplnit. Pohyboval se ve světě byznysu a věděl, že se o Praze říká, že je to město, ve kterém nikdo nemá přespávat. Ti, kdo sem jezdili za obchodem, ráno přijeli a večer zase odjeli. A pan Krofta si řekl, že to změní,“ vypráví Daniel Prokeš, manažer Alcron Baru.
Alois Krofta si vysnil vlastní hotel, který si sám navrhnul a sám postavil. A i přes to, že byl otevřen v době hospodářské krize v roce 1932, začali do něj proudit movití hosté. První koktejl na menu s názvem Alcron tak vzdává hold právě panu Kroftovi a jde o otisk jeho osobnosti. Díky zelenému jablku a okurce má zelenou barvu, jelikož ji měl hoteliér ve velké oblibě, o čemž svědčí i všudypřítomný zelený mramor.
„Pan Krofta byl zároveň velký člověk, a tak jsme chtěli použít něco, co této charakteristice odpovídá. Proto jsme použili libeček – ten totiž každému jídlu či nápoji dodává plnou chuť. Představujeme si, že když pan Krofta vstoupil do místnosti, okamžitě ji zaplnil svou energií,“ popisuje kreativní proces vymýšlení koktejlů Prokeš.
Na Aloise Kroftu navazuje i další koktejl nazvaný Lincoln 47. Ten je inspirovaný automobilem, který si podnikatel objednal z Ameriky. A podle poznávací značky šlo o 47. registrované vozidlo v tehdejším Československu. Krofta byl bonviván a nic nebylo větším symbolem luxusu než auto z tak dalekého dovozu. Díky autu pan Krofta zaujal také svou budoucí ženu Olgu Rapoportovou – údajně ji ulovil právě na něj. Nejspíš v tom ale sehrál roli i jeho šarm.