Telegram v ICO pro svoji novou kryptoměnu vybral již 850 milionů dolarů z cílové miliardy

durovx
0Zobrazit komentáře

Komunikační aplikace Telegram, za kterou stojí zakladatelé sociální sítě VKontakte, Pavel Durov a Nikolai Durov, vznikla teprve před 4 roky, ale ke konci loňska zaznamenala již přes 180 milionů aktivních uživatelů. Telegram má navíc nyní vcelku netradiční cíl, konkrétně největší ICO (nabídku vlastní, nově vytvořené kryptoměny) s cílem získat ohromnou 1 miliardu dolarů.

ICO by mělo proběhnout příští měsíc, ale už nyní se Telegramu podařilo z výsledné částky vybrat 850 milionů dolarů. Konkrétně od velkých investičních firem a solo investorů, kterých bylo dle dostupných informací lehce přes 80 – částku potvrzuje i oficiální zápis u Americké komise cenných papírů (SEC).

cdn77

Přečtěte si takéČeští CDN77 spouští novou samostatnou službu pro „live“ streamingČeští CDN77 spouští novou samostatnou službu pro „live“ streaming

Firma by chtěla vytvořit svůj vlastní blockchain s názvem TON, na kterém bude fungovat vydávaná kryptoměna Gram, úložiště souborů podobné například Filecoinu, decentralizované služby VPN, mikroplatby mezi uživateli v rámci aplikace a v neposlední řadě samozřejmě samotný vývoj Telegramu.

ton

Původní cíl byl vybrat prostřednictvím ICO zhruba 1 miliardu dolarů, s tím, že v tzv. „pre-sale“, který slouží zmíněným investičním firmám a vybraným investorům měl mít maximální částku nastavenu na 600 milionů dolarů – pro obrovský zájem byla ale navýšena o dalších 250 milionů. Očekává se tak, že by celkově mohl Telegram navýšit ICO celkem až na 2 miliardy dolarů, kdy by 1,15 miliard vybíral přímo od svých uživatelů a menších investorů.

První financování Telegramu vůbec

Bratři Pavel a Nikolai Durov se pustili do vývoje Telegramu po prodeji většinového podílu ve své sociální síti VKontakte, z čehož získali kolem 300 milionů dolarů. Co bylo vždy trochu zvláštní je to, že Telegram i přes svůj rapidní vývoj a rostoucí náklady nechtěl externí financování, stejně jako dle slov jeho CEO Pavla Durova firma není v žádném případě na prodej, ani za několik miliard.

Zmíněné ICO je tak vůbec první forma financování, která by měla krýt nejen tvorbu blockchainu a rozvoj nových technologií, ale také stávající vývoj Telegramu a rozšiřování týmu. Oficiální whitepaper pro TON si pak můžete prohlédnout zde.

Foto: TechCrunch / Flickr

Na testovací trati v Kalifornii byl spatřen prototyp nové Tesly Roadster

roadster

Chystaný Tesla Roadster

0Zobrazit komentáře

Několik let vývoje, o kterém nevěděla veřejnost, ani většina zaměstnanců – tak nějak by se daly označit dlouho utajované přípravy odhalení nové verze Tesly Roadster, která má nahradit vůbec první auto, které kdy Tesla vyrobila. Elon Musk novinku společně s několika parametry odhalil během listopadové akce, která měla původně být zaměřena pouze na odhalení kamionů Tesla Semi.

Faceliftovaný Roadster by měl začít brázdit silnice již v roce 2020 s kapacitou dojezdu až na 1000 kilometrů a ohromným zrychlením z nuly na 60 mil za hodinu během 1,9 vteřin. Ohromná má být i cena, která začíná pro prvních tisíc zákazníků na 250 tisících dolarech. Až doteď jsme ovšem auto neviděli jinde, než v ústředí společnosti, kde je momentálně vystaveno pro návštěvníky.

tom-krcha

Přečtěte si takéČeský designer Tom Krcha odchází z Adobe a stává se CEO v novém startupu FacemojiČeský designer Tom Krcha odchází z Adobe a stává se CEO v novém startupu Facemoji

Na video ho před několika dny zachytil jeden z fanoušků na testovací dráze poblíž továrny Tesly v kalifornském Fremontu, kde je evidentně vůz podrobován jak komplexnímu testování, tak představení zaměstnancům, protože většina z nich zatím dle slov lidí v Tesle neměla šanci vůz vidět vůbec – pravděpodobně v rámci utajování informací.

ocean-with-david-attenborough

Přečtěte si takéViděli jste nový dokument Davida Attenborougha? Dojme vásViděli jste nový dokument Davida Attenborougha? Má dojemné poselství, které umí předat málokdo

Začátkem ledna se navíc Roadster objevil také v Malibu u Los Angeles, kde se dle serveru Electrek s vozidlem něco stalo a nemohl pokračovat dál v jízdě, byť Tesla později tvrdila, že bylo vše v pořádku a vůz odjel „po svých“. Dle Elona Muska bychom se navíc v době kolem reálné produkce elektromobilu měli dočkat lepších parametrů, než kterých dosahuje auto nyní.

roadster3

Foto: Tesla