Telekomunikační gigant Sprint kupuje třetinu streamovací služby Tidal amerického rappera Jay Z
Na poli hudebních streamovacích služeb proti sobě stojí především dva silní hráči – Spotify a Apple Music, kteří mají desítky milionů platících uživatelů. Mnohdy se však zapomíná i na Tidal, hudební platformu od amerického rappera Jay Z, která se snaží těmto gigantům konkurovat. I když má své fanoušky, uživatelskou základnou se Spotify a Apple Music nemůže rovnat. Alespoň prozatím.
Sprint, americká telekomunikační společnost, která čítá okolo 59 milionů klientů, nyní ohlásila zajímavou novinku v podobě koupě 33procentního podílu v Tidalu za částku pohybující se okolo 200 milionů dolarů. V tiskové zprávě také stojí, že klienti tohoto operátora dostanou neomezený přístup k veškerému hudebnímu obsahu.
Dá se předpokládat, že tímto krokem chce zaútočit na své hlavní konkurenty, konkrétně již zmíněné Spotify a Apple Music. Boj to však bude náročný: švédské Spotify se pyšní přibližně 40 miliony platících uživatelů a jablečná platforma o polovinu méně. A Tidal je „zaseknutý“ na zhruba 1,1 milionech.
Tidal těží z exkluzivního obsahu
Streamovací služba Tidal pod taktovkou amerického rappera Jay-Zeho má velkou sílu především v oblasti hudební exkluzivity, respektive nabízení takového obsahu, který jinde není (alespoň oficiálně a v daný moment) dostupný. Svůj exkluzivní debut tam například měla zpěvačka Beyonce s albem „Lemonade“ nebo Kanye West s deskou „The Life of Pablo“. Své výhradní místo tam mají i umělci jako Chris Martin nebo Jack White.
A pojem „exkluzivita“ by se měl projevit i po této částečné akvizici. Lze očekávat, že klientela Sprintu (při určitých podmínkách) bude mít možnost neomezeně poslouchat, popřípadě sledovat, hudební obsah včetně toho exkluzivního, aniž by si musela tvořit účet a následně za něj platit měsíční předplatné, které stojí deset dolarů. Na povrch se však zatím nedostaly informace, jež by toto tvrzení potvrzovaly.
K celé situaci se vyjádřil i Jay-Z, majitel Tidalu:
„Sprint sdílí naši vizi týkající se revoluční změny kreativního průmyslu, která by dovolovala umělcům se přímo spojit s jejich fanoušky a naplnit jejich potenciál.“
Na jeho slova navázal i Marcelo Claure, CEO společnosti Sprint a nový člen představenstva Tidalu:
„Tato vášeň, kterou tito umělci a zároveň majitelé mají ke svým fanouškům, umožní Sprintu nabízet novým a stávajícím klientům neomezený přístup k veškerému obsahu, a to včetně takových zážitků, které jim jiná služba nemůže poskytnout.“
O Tidal měl zájem i Apple
O skutečnosti, že Tidal je poměrně „horké“ zboží, pojednávaly i informace z minulého roku od listu The Wall Street Journal. Podle něj chtěl službu koupit i Apple, což se nakonec nenaplnilo. Ostatně měl k této záležitosti své slovo i rapper Kanye West, spoluvlastník Tidalu, který na Twitteru poměrně kontroverzně (jak je u něj zvykem) poukazoval na to, ať Apple Jay-Zeho hudební platformu koupí.
https://twitter.com/kanyewest/status/759449038097747968?ref_src=twsrc%5Etfw
Foto: Tidal