Solu: nenápadný počítač ze dřeva, která má vlastní unikátní operační systém a vejde se do kapsy

solu-main
0Zobrazit komentáře

Přenosných počítačů s relativně kompaktními rozměry je na dnešním trhu nespočet, ať už jsou to komerčně známé věci od Applu či Microsoftu, nebo startupy a jednorázové projekty vybírající peníze v crowdfundingových kampaních. Jedna z takových kampaní se právě rozběhla i pro na první pohled nicneříkající gadget Solu.

Ten slibuje za 349 eur, v přepočtu asi 9450 Kč, dodávku kapesního počítače s označením Solu, který běží na vlastním operačním systému, který se snaží přizpůsobit dnešním potřebám. Ovládat ho lze jak připojením ke klasickému monitoru a klávesnici, tak pomocí jednoduchých gest na trackpadu, které ovládají jak celý systém, tak většinu aplikací.

mainImage-850×468

Přečtěte si takéUnikátní cestovní bunda to s 206 miliony korun dotáhla na čtvrtý nejvíce financovaný projekt KickstarteruUnikátní cestovní bunda to s 206 miliony korun dotáhla na čtvrtý nejvíce financovaný projekt Kickstarteru

Systém je založený na cloudové bázi, takže jsou všechna data v případě připojení na internet, neustále synchronizována a zálohována a stejně tak automaticky probíhají i veškeré aktualizace. Úložiště a instalace aplikací probíhá v rámci placeného měsíčního členství. Ve zmíněné ceně 349 eur v Kickstarter kampani je k dispozici 3 měsíční členství, dále bude potřeba platit zatím neznámou částku.

Jádro počítače ukrývá čtyřjádrový 2,3 GHz procesor Nvidia 4-Plus-1, grafickou kartu Nvidia Tegra se 192 grafickými jádry, 4GB paměti, wifi a bluetooth modul a rozlišení displaye 1440 x 1440 s podporou externích 4K monitorů. To vše se vešlo do kompaktní velikosti 10,2 x 10,2 cm.

solu-detail

Za celým projektem stojí 13členný tým z Finska, který se rozhodl, že v rámci svého nápadu obalí počítač do příjemného, dřevěného kabátku a sami se vhrnou na vývoj softwaru, který je na míru určen novému Solu OS. K zákazníkům by se pak první kusy měly dostat již v květnu příštího roku. V kampani, která má za cíl 200 tisíc eur se podařilo za 1,5 dne vybrat již 73 tisíc euro, tedy takřka 2 miliony korun.

Kampaň najdete ZDE.

Startup na ukládání hesel koupila za 2,59 miliardy Kč konkurence. Uživatelům se to ale vůbec nelíbí

lastpass
0Zobrazit komentáře

Pro většinu startupů, které postupně přerostou v korporátní byznys a snaží se z něj finančně vymanit, je prodej společnosti tím nejlepším řešením a úlevou. Bohužel někdy se stane, že s kupcem šlápnou tak trochu vedle a stávající uživatelé s tím ani trochu nesouhlasí – začnou odcházet, jak oni, tak klíčoví zaměstnanci, protože nová struktura nemusí být ideální.

Ideálním příkladem je americká společnost LogMeIn, která provozuje aktuálně již 13 služeb souvisejících s bezpečností při přihlašování, úschovy hesel, ochrany dat v rámci podniku nebo vlastní VPN. Posledním projektem je nově získaný startup LastPass, za který firma zaplatila 110 milionů dolarů, bezmála 2,59 miliardy korun v hotovosti.

Screen Shot 2015-09-23 at 20.57.10

Přečtěte si takéTaxi gigant Uber spouští novou službu, která značně vylepší dopravní situaci ve velkých městechTaxi gigant Uber spouští novou službu, která značně vylepší dopravní situaci ve velkých městech

Na tom by nebylo nic špatného, kdyby LogMeIn neměl tak nedůvěryhodnou historii akvizicí – většina z nadějných projektů, která prodejem prošla, postupně buď úplně změnila směr nebo ztratila velké procento uživatelů kvůli neschopnosti inovace nebo zdražení. Hodně zákazníků tvrdí, že se soustředí hlavně na zisk a ne na spokojenost svých klientů.

solarni-panel

Přečtěte si takéVelká rána pro solární byznys. V úpadku je pionýr oboruVelká rána pro byznys se soláry na střechách domů. V úpadku je pionýr oboru s miliardovými tržbami

A historie se opakuje, podle VentureBeat spadla cena akcií společnosti o jednotky procent a na vlastním blogu a Twitteru se jim objevil nespočet negativních reakcí, včetně rad uživatelů mezi sebou o alternativě za LastPass, který je nebo brzy bude podle nich mrtvý a nedůvěryhodný. Zvláštní přístup vedení LogMeIn potvrzuje fakt, že u článku o akvizici na svém blogu byly nedávno zablokovány komentáře.

Tohle je ideální ukázka toho, jak je potřeba při prodeji myslet i na spokojenost stávajících uživatelů a zaměstnanců, ne jen na peníze, protože obrat z pozitivní pověsti na nenávist se nemusí do budoucna vyplatit.