The Boring Company Elona Muska začíná testovat napojení hyperloopu na garáže pro auta

Filip HouskaFilip Houska

theboringcompany_091318x1_cc

Foto: The Boring Company

Návrh speciálního výtahu pro auta do podzemního železničního systému

0Zobrazit komentáře

Elon Musk se svým ambiciózním startupem pro vybudování městského hyperloopu The Boring Company získává další důležité povolení. Ač v poslední době tlačil zejména revoluční, ultrarychlou přepravu lidí pomocí speciálních modulů, nezapomíná ani na původní plány v podobě podzemního transportu aut s cílem nabídnout řidičům možnost, jak se vyhnout ucpaným losangeleským silnicím. A nyní začíná testovat to nejzásadnější: metodu, jak se do podzemních tunelů řidiči vůbec dostanou.

Rada kalifornského města Hawthorne (poblíž Los Angeles) dala The Boring Company oficiálně zelenou pro postavení speciální garáže s výtahem, který by auta s řidiči dostával do podzemní tunelové sítě. Tam by byla umístěna na kovové platformy, které by využívaly vybudovaného železničního systému a přepravovaly je z bodu A do bodu B.

V tomto konkrétním případě bude bod A soukromá plocha s postavenou garáží a bod B hawthornské ústředí vesmírné společnosti SpaceX, za kterou Musk také stojí. Mezi těmito destinacemi má být již nyní vybudovaný podzemní tunel, který bude primárně využíván pro tyto testovací účely.

tbc

Zkušební proces bude tedy poměrně prostý: vůz z ústředí SpaceX sjede do 1,6kilometrového tunelu, jenž vede přímo do oné soukromé rezidence, kterou si The Boring Company pronajala. Na konci tunelu pak vůz najede na příslušný výtah, pomocí kterého se dostane do garáže. A naopak.

Celý projekt, o němž informoval server The Mercury News, má však stanovena jasná pravidla, bez kterých by jej městská rada Hawthornu neschválila. V první řadě nesmí být tato iniciativa zpřístupněna pro veřejnost, pouze pro příslušné zaměstnance (a vozy) The Boring Company, potažmo SpaceX. V řadě druhé nesmí testovaná auta nikdy vyrazit do běžného provozu (myšleno po vyjetí z tunelu), aby nezatěžovala již tak přehuštěnou dopravu.

vinkle

Přečtěte si takéBratři Winklevossovi, kteří žalovali Facebook, spustili vlastní stabilní kryptoměnu Gemini dollarBratři Winklevossovi, kteří žalovali Facebook, spustili vlastní stabilní kryptoměnu Gemini dollar

Zatím není jisté, kdy přesně první zkoušky tohoto revolučního přepravního systému započnou. Nicméně až začnou, blízké sousedství o tom pravděpodobně bude vědět – záležitost nemá být úplně tichou, a tak The Boring Company již přibližně stovku lidí informovala, že mohou slyšet hluk, který však má být „minimální“.

Vize ultrarychlé přepravy lidí

The Boring Company toho má v plánu mnohem více. Vedle přepravy aut chce své know-how a prostředky přeměnit i v systém, který by převážel běžné lidi. Ideálním příkladem je před třemi měsíci oznámený krok k vybudování přepravní sítě mezi centrem Chicaga a tamním letištěm O’Hare International Airport, ve které by jezdily speciální elektrické kapsle.

The Boring Company

Design kapsle od The Boring Company, která má současně pojmout až 16 cestujících

Ty by díky rychlosti až 240 km/h měly cestujícím tuto zpravidla velice frekventovanou a pomalou trasu až čtyřikrát zrychlit. V ideálním světě by tak celá cesta trvala zhruba 12 minut namísto 50 minut, což je doba, za kterou auta (respektive taxi) tuto 28kilometrovou trasu v průměru jezdí. K tomu všemu má jedna cesta stát v rozmezí mezi 20 až 25 dolary, tedy polovinu, co běžně stojí taxi.

The Boring Company

Takto by měla vypadat hlavní stanice chystaného podzemního systému na letišti O’Hare

Foto: The Boring Company

Brněnští Y Soft dosáhli v tržbách téměř na miliardu korun a chystají další expanzi v Číně

muchna

Foto: Y Soft

Spoluzakladatel a CEO Y Softu Václav Muchna

0Zobrazit komentáře

Brněnská technologická společnost Y Soft, pod kterou spadá také investiční fond Y Soft Ventures, hlásí zásadní nárůst obratu, který ve fiskálním roce od července 2017 do července letošního roku dosáhl 45 milionů dolarů, respektive zhruba 980 milionů korun. To představuje 45% nárůst oproti předcházejícímu období.

Za strmý růst vděčí Y Soft především většímu zapojení byznys modelu SaaS (software jako služba). Většina jeho služeb se ovšem stále týká správy tisku, výroby tiskáren a optimalizace tiskových řešení. V loňském roce Y Soft rozšířil svoji výrobu v Brně, do které investoval kolem 30 milionů, jež má mít výhledově na starosti veškerou produkci tiskáren. Na místě má brněnská firma k dispozici prostory o velikosti zhruba 1 200 metrů čtverečních.

Rozdělení obratu se pohybovalo následovně: klíčový software Y Soft SafeQ stále představoval zhruba 31 procent z celých 45 milionů dolarů, zákaznické služby a podpora poté 40 procent, z 21 procent to byl samotný hardware, u kterého Y Soft částečně konkuruje například Josefu Průšovi a jeho Prusa Research, a nakonec 8 procent směrem z předplatných služeb.

Y Soft eDee – photo

3D tiskárna eDee od Y Softu

Právě předplaceným neboli spíše SaaS cloudovým službám se chce Y Soft věnovat v následujícím fiskálním roce ještě více. A i když je pro Y Soft momentálně nejsilnějším trhem Evropa, jež představuje 69 procent všech tržeb, plánuje další zahraniční expanzi. Po oťukávání oblasti Asie a Pacifiku, která představuje zhruba 15 procent tržeb, Y Soft již loni vstoupil do Číny, kde má momentálně nízkou penetraci, ale chce z ní výhledově udělat podobně silný trh, jako jsou Spojené státy.

System_001_Launch_4_web

Přečtěte si takéMasivní čištění oceánů začalo. The Ocean Cleanup spustil první část svého plovoucího mechanismuMasivní čištění oceánů začalo. The Ocean Cleanup spustil první část svého plovoucího mechanismu

Růst zaznamenaný v tomto fiskálním roce je důkazem tvrdé práce všech YSofterů, naší partnerské komunity a naslouchání zpětné vazby od našich zákazníků. Naší strategii průběžně vyhodnocujeme a zároveň jsme nadšeni z budoucích výsledků naplánovaných pro platformu a rozvoj firmy v podobě inovací, které jsme zavedli s cílem zajistit, abychom našim partnerům a zákazníkům dodávali stále nová řešení a příležitosti,“ říká k výsledkům spoluzakladatel a šéf Y Softu Václav Muchna.