The Boring Company Elona Muska začíná testovat napojení hyperloopu na garáže pro auta

Filip HouskaFilip Houska

theboringcompany_091318x1_cc

Foto: The Boring Company

Návrh speciálního výtahu pro auta do podzemního železničního systému

0Zobrazit komentáře

Elon Musk se svým ambiciózním startupem pro vybudování městského hyperloopu The Boring Company získává další důležité povolení. Ač v poslední době tlačil zejména revoluční, ultrarychlou přepravu lidí pomocí speciálních modulů, nezapomíná ani na původní plány v podobě podzemního transportu aut s cílem nabídnout řidičům možnost, jak se vyhnout ucpaným losangeleským silnicím. A nyní začíná testovat to nejzásadnější: metodu, jak se do podzemních tunelů řidiči vůbec dostanou.

Rada kalifornského města Hawthorne (poblíž Los Angeles) dala The Boring Company oficiálně zelenou pro postavení speciální garáže s výtahem, který by auta s řidiči dostával do podzemní tunelové sítě. Tam by byla umístěna na kovové platformy, které by využívaly vybudovaného železničního systému a přepravovaly je z bodu A do bodu B.

V tomto konkrétním případě bude bod A soukromá plocha s postavenou garáží a bod B hawthornské ústředí vesmírné společnosti SpaceX, za kterou Musk také stojí. Mezi těmito destinacemi má být již nyní vybudovaný podzemní tunel, který bude primárně využíván pro tyto testovací účely.

tbc

Zkušební proces bude tedy poměrně prostý: vůz z ústředí SpaceX sjede do 1,6kilometrového tunelu, jenž vede přímo do oné soukromé rezidence, kterou si The Boring Company pronajala. Na konci tunelu pak vůz najede na příslušný výtah, pomocí kterého se dostane do garáže. A naopak.

Celý projekt, o němž informoval server The Mercury News, má však stanovena jasná pravidla, bez kterých by jej městská rada Hawthornu neschválila. V první řadě nesmí být tato iniciativa zpřístupněna pro veřejnost, pouze pro příslušné zaměstnance (a vozy) The Boring Company, potažmo SpaceX. V řadě druhé nesmí testovaná auta nikdy vyrazit do běžného provozu (myšleno po vyjetí z tunelu), aby nezatěžovala již tak přehuštěnou dopravu.

vinkle

Přečtěte si takéBratři Winklevossovi, kteří žalovali Facebook, spustili vlastní stabilní kryptoměnu Gemini dollarBratři Winklevossovi, kteří žalovali Facebook, spustili vlastní stabilní kryptoměnu Gemini dollar

Zatím není jisté, kdy přesně první zkoušky tohoto revolučního přepravního systému započnou. Nicméně až začnou, blízké sousedství o tom pravděpodobně bude vědět – záležitost nemá být úplně tichou, a tak The Boring Company již přibližně stovku lidí informovala, že mohou slyšet hluk, který však má být „minimální“.

Vize ultrarychlé přepravy lidí

The Boring Company toho má v plánu mnohem více. Vedle přepravy aut chce své know-how a prostředky přeměnit i v systém, který by převážel běžné lidi. Ideálním příkladem je před třemi měsíci oznámený krok k vybudování přepravní sítě mezi centrem Chicaga a tamním letištěm O’Hare International Airport, ve které by jezdily speciální elektrické kapsle.

The Boring Company

Design kapsle od The Boring Company, která má současně pojmout až 16 cestujících

Ty by díky rychlosti až 240 km/h měly cestujícím tuto zpravidla velice frekventovanou a pomalou trasu až čtyřikrát zrychlit. V ideálním světě by tak celá cesta trvala zhruba 12 minut namísto 50 minut, což je doba, za kterou auta (respektive taxi) tuto 28kilometrovou trasu v průměru jezdí. K tomu všemu má jedna cesta stát v rozmezí mezi 20 až 25 dolary, tedy polovinu, co běžně stojí taxi.

The Boring Company

Takto by měla vypadat hlavní stanice chystaného podzemního systému na letišti O’Hare

Foto: The Boring Company