Tisíce hodin práce na jediném snímku. Český Automobilist přináší jedinečné umění pro fanoušky motorsportu

automobilist5Story

Foto: Automobilist

Automobilist vytváří unikátní grafiky pro všechny automobilové nadšence

0Zobrazit komentáře

Šíření koronaviru má za následek rušení celé řady sportovních akcí, závodů Formule 1 nevyjímaje. Prvních pět Velkých cen plánovaných v Austrálii, Bahrajnu a Evropě bylo zrušeno a otazníky se tak začínají houpat nad celým šampionátem, což mrzí samotné jezdce, jejich stáje i fanoušky. Ti si stesk po královské disciplíně motorsportu mohou vynahrazovat alespoň díky českému studiu Automobilist, které nabízí unikátní automobilové plakáty nejen ze světa F1.

Klasikou dětských pokojů v 90. letech byly stěny vytapetované nejrůznějšími plakáty, mezi kterými nechyběly hvězdy NHL, hudební a seriálové celebrity, plakáty se zvířaty a také automobily. Plakáty vozů často zdobily i zdi dílen tatínků, kteří se díky nim mohli každý den kochat svými vysněnými vozy. Díky české společnosti Automobilist tak mohou navíc činit i dnes.

Tuzemské studio totiž nabízí plakáty zaměřené výhradně na automobilovou tématiku. Ovšem pozor – nejde jen o obyčejné fotky vozů, na které jsme běžně zvyklí. Jedná se o umělecká díla, která v sobě spojují vášeň pro vozy, vrcholnou počítačovou grafiku a obrovské množství práce i na těch nejmenších detailech.

automobilist3

Foto: Automobilist

Obrazy jsou propracované a autentické do posledního detailu

Plakáty pro skutečné fajnšmekry

Za projektem stojí vášnivý milovník motorsportu a expert F1 Pavel Turek, který je spoluvlastníkem společnosti a v současné době ji také celou vede. Spolu s ním se na projektu podílí i kreativec Jan Rambousek a expert na počítačovou grafiku Petr Milerski. Jejich cílem je oživovat prostřednictvím zajímavých plakátů důležité momenty motoristické historie a zároveň vytvářet obrazy oslavující automobilovou současnost.

Automobilist tvoří své obrazy a plakáty kombinacemi reálných fotografií a počítačové grafiky. Vše podléhá důkladnému studiu dobových materiálů s důrazem na veškeré nuance a detaily, které dělají výjevy tolik jedinečné. Díla si našla cestu k zákazníkům z více než 65 zemí světa, kteří je kupují pro designové pozvednutí svých interiérů, ale také za účelem sběratelství. Většina plakátů a obrazů totiž vychází v limitovaných počtech kusů, které rychle mizí.

automobilist7

Foto: Automobilist

Spoluzakladatel firmy Automobilist Pavel Turek

Populární jsou třeba plakáty vytvořené v rámci nového unikátního partnerství mezi Automobilist a F1. Extrémní zájem je o plakáty vyrobené speciálně pro letošní Velké ceny Austrálie a Bahrajnu. A to i z toho důvodu, že byly oba tyto šampionáty zrušeny, čímž se plakáty stávají raritou. Teď už navíc víme, že se ruší i Grand Prix v Nizozemsku, Španělsku a Monaku.

Technologie, inovace a drama, takové jsou znaky víkendových závodů F1. Stejné hodnoty inspirují, ovlivňují a utváří náš umělecký přístup. Je pro nás obrovskou ctí navázat dlouhodobé partnerství právě s tímto ikonickým motoristickým seriálem, ve kterém jsem strávil tolik let,“ říká Pavel Turek, který se po odchodu z F1 několik let věnoval v roli komerčního ředitele leteckým závodům Red Bull Air Race.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Právě díky tomuto partnerství je Automobilist schopen dávat svým uměleckým dílům přidanou hodnotu v podobě zpracování každého detailu monopostu, od jednotlivých šroubků až po polepy na helmách jezdců. Všechno je konzultováno jak se samotným vedením F1, tak i s jednotlivými stájemi a závodníky.

Mezi osobnosti, které s Automobilist spolupracují a stávají se jejími ambasadory, patří například trojnásobný mistr světa F1 Sir Jackie Stewart, vítěz 13 Velkých cen David Coulthard nebo mistra světa v rallye z roku 2003 Petter Solberg.

automobilist1

Foto: Automobilist

Plakát ke zrušené Velké ceně Austrálie

V seznamu partnerů však můžeme narazit i na nejrůznější nadace a také na celé automobilky, mezi kterými jsou jména jako Ferrari, Maserati či McLaren. „Dělá nám velkou radost, že se mezi našimi zákazníky objevují kromě fanoušků motorismu také lidé, kteří jsou jeho tváří – plakáty a obrazy z dílny Automobilist už zaujaly své čestné místo ve sbírkách několika pilotů F1 nebo členů top managementů automobilek, říká Pavel Turek.

Tisíce hodin práce na jediném snímku

Celý proces vzniku jednoho plakátu je poměrně náročný. Fotografie pro dílo se pořizují přímo v historických lokacích a dohromady na jedné grafice pracuje až 80 lidí včetně herců. Kompletní tvorba může trvat i dva tisíce hodin, díky čemuž je tento proces srovnatelný s vytvářením a postprodukcí filmových záběrů. Kvalitu kompletního výsledku ještě vylepšuje software VirtualRig, jehož autorem je Jan Rambousek.

automobilist

Foto: Automobilist

Spoluzakladatelé firmy Automobilist Jan Rambousek a Petr Milerski

Za dobu existence Automobilistu vzniklo již 45 limitovaných obrazů kategorie Fine Art Prints a řada plakátů, které jsou prodávány buď na místě jednotlivých automobilových akcí, nebo prostřednictvím webových stránek Automobilistu. Jen v minulém roce společnost prodala 28 tisíc uměleckých tisků.

ipadpro2020_2

Přečtěte si takéZ iPadu Pro je laptop, Apple mu dal novou klávesnici s trackpadem. Spolehlivější klávesy dostává i MacBook AirZ iPadu Pro je laptop, Apple mu dal novou klávesnici s trackpadem. Spolehlivější klávesy dostává i MacBook Air

Ceny menších plakátů mohou začínat na necelé tisícikoruně, za velké obrazy, které jsou vysoce limitované, pak může sběratel zaplatit i více než 125 tisíc korun. Jedním z nejvýznamnějších plakátů, které společnost vytvořila, patří plakát oslavující Velkou cenu Číny, jež se jela v minulém roce a představovala tisící Velkou cenu šampionátu. Tento plakát byl vyprodán během několika hodin.

automobilist6

Foto: Automobilist

Automobilist nabízí malé plakáty i velkoformátové obrazy

„Loni jsme společně s Automobilist úspěšně oslavili tisící Velkou cenu. Jsme rádi, že můžeme spolupráci výrazně rozšířit, a to vytvořením nové řady plakátů a fine artů a také jejich prodejem ve speciální sekci F1 Print Store na stránkách Automobilist.com. V roce 2020 si navíc připomeneme 70. výročí závodů Formule 1. Těší nás, že nám Automobilist pomůže oslavit dědictví a historii tohoto seriálu a opět si připomenout hrdiny za volantem F1,“ dodává Joan Carrera López, senior manager z F1.

„Naší dlouhodobou vizí je pak vytvořit platformu pro všechny automobilové fanoušky, kteří na jednom místě najdou vše, co je ohledně motorismu zajímá a co potřebují. Časem začneme prodávat umění a předměty s motoristickou tématikou jiných výrobců, pracujeme na rozvoji našeho blogu a jednáme o dalších strategických partnerstvích,“ uzavírá Turek.

https://www.youtube.com/watch?v=YqeL8A2QhWY&feature=emb_title

Den po Slacku představil zásadní novinky i Microsoft Teams. Jeho počet uživatelů za týden vzrostl o 40 procent

Peter BrejčákPeter Brejčák

microsof-teams

Foto: Microsoft

Microsoft Teams vylepší i videohovory

0Zobrazit komentáře

Nástroj Teams pro týmovou komunikaci z dílny Microsoftu tento týden oslavuje třetí narozeniny od založení a při této příležitosti, shodou náhod den po konkurenčním Slacku, představil vylepšení a nové funkcionality svého produktu. Vzhledem k probíhající pandemii koronaviru a globálnímu růstu počtu lidí pracujících z domova zároveň oznámil raketový nárůst svých uživatelů.

„Zaznamenali jsme bezprecedentní růst užívání Teams. Aktuálně máme více než 44 milionů denních aktivních uživatelů, přičemž tohle číslo jen za posledních sedm dní narostlo o 12 milionů. Tito uživatelé na Teams dohromady vytvořili přes 900 milionů meetingů a provolaných minut každý den v tomto týdnu,“ uvedl viceprezident pro Microsoft 365, Jared Spataro.

„Myslím si, že se to zapíše jako zlom v historii toho, jak lidé pracují. Nemyslím si, že se někdy vrátíme k starému způsobu práce,“ dodal Spataro pro britský deník Financial Times.

Potlačení okolního hluku i psaní offline

V rámci představených produktových novinek se Microsoft držel dvou hlavních oblastí – budování co nejlepšího online meeting zážitku pro své zákazníky a zároveň přinášení technologických řešení pro většinou spíše zanedbávané pracovníky včetně zdravotnického personálu či dalších lidí nasazených v „prvních liniích“.

popup

Foto: Microsoft

Microsoft Teams nově umožní například vytvoření samostatného chatovacího okna

Mezi největší novinky patří schopnost softwaru v reálném čase potlačovat okolní zvukový ruch, což během meetingů pomůže zlepšit srozumitelnost. S podobnou funkcionalitou přitom tenhle týden přišla na trh nová chatovací aplikace Around s českými a slovenskými kořeny a investicemi v desítkách milionů.

Mezi další novinky v Teams patří možnost přihlásit se během meetingů pomocí speciálního tlačítka „zvednout ruku“, což má být vizuálním signálem pro ostatní, že daná osoba chce něco říct. Aplikace Bookings v Teams, kterou Microsoft představil již dříve, má dále zjednodušit plánování a organizování schůzek.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Později během letošního roku mezi nové funkcionality přibude například možnost číst a reagovat na zprávy i bez připojení k internetu, či také schopnost vyčlenění chatu do samostatného nového okna, což by mělo ulehčit přepínání mezi konverzacemi.

Válka pokračuje

Microsoft se novými funkcemi dále snaží posilovat svoji pozici v boji o vítěze nejpoužívanějšího týmového komunikačního nástroje. Zdá se, že oproti zmiňovanému konkurentovi v podobě Slacku, který má podle posledních publikovaných čísel z října loňského roku 12 milionů uživatelů, má s více než 40 miliony uživateli výrazný náskok.

bookings-app-schedule-step-1

Foto: Microsoft

Novinky zahrnují také Bookings App v Microsoft Teams

V akvizici nových klientů se Microsoft opírá o fakt, že produkt Teams nabízí zdarma pro všechny zákazníky využívající jeho balíček služeb 365. Takových jsou přitom minimálně desítky tisíc po celém světě. Za Slack jako samostatně fungující software firmy musí platit (pokud se nespokojí s verzí zdarma s omezenými funkcemi).

Konkurenční boj se přitom vyostřuje zejména v posledních týdnech, kdy kvůli pandemii koronaviru nespočet firem po celém světě přešlo na režim práce z domova včetně naší redakce. A zatímco Microsoft Teams vyrostl o přibližně 40 procent za poslední týden, počet uživatelů Slacku ve stejném tempu vyrostl od začátku února, prozradila firma pro Financial Times. Většinou však takovým tempem roste za celý kvartál.

slack-top

Přečtěte si takéSlack představil svůj největší redesign v historii. Chce ulehčit práci nováčkům, kteří přicházejí kvůli práci z domovaSlack představil svůj největší redesign v historii. Chce ulehčit práci nováčkům, kteří přicházejí kvůli práci z domova

Nevýhodou Slacku je, že ve většině jde o neplatící uživatele využívající jeho bezplatnou verzi, dopady nárůstu uživatelů na byznys tak zatím nejsou jasné. Oproti Microsoft Teams, který jsou zvyklé využívat spíš velké a stabilní firmy, navíc Slack tratí i v této rovině – většina jeho zákazníků jsou především menší firmy a startupy.

„Existuje možnost, že v následujících šesti měsících zbankrotuje pět tisíc našich zákazníků,“ přiznal CEO Slacku Stewart Butterfield. Celkový počet platících klientů je přitom na úrovni 110 tisíc, což může firmě, která loni vstoupila na burzu, přinést problémy.