Tour de France z obýváku. Jan Barta a spol. kupují českou aplikaci Rouvy pro domácí jízdu na kole

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

rouvy2

Foto: Rouvy / CzechCrunch

Aplikace Rouvy umožňuje domácí cyklistický trénink

0Zobrazit komentáře

Sedíte na kole, máte na sobě přiléhavý trikot a právě ve strmém stoupání předjíždíte soupeře etapového závodu. Nepotřebujete ale na sobě mít helmu a soupeře míjíte jen na obrazovce, protože šlapete na trenažéru ve svém obýváku. Velmi věrný zážitek, jako byste skutečně závodili někde v horských kopcích, zajišťuje česká aplikace Rouvy, která rychle roste a teď získává silného investora.

Popularita indoorového trénování jízdy na kole stoupá. Lidé sice jedou po virtuálních silnicích, ale neochuzují se tím o žádnou fyzickou námahu, naopak. Na propojeném cyklistickém trenažéru si díky tuzemské aplikaci Rouvy mohou upravovat zátěž, náklon i výškový profil trasy, načež při šlapání nemusí jen koukat do zdi, ale sledují reálné scenérie, které kopírují třeba slavné závody jako Tour de France.

„Od počátku jsme motivováni myšlenkou reálného cyklistického zážitku přímo doma. Ušli jsme obrovský kus cesty a nyní tento pocit umožňujeme i díky unikátní technologii Augmented Routes. Jsme přesvědčeni, že nabízíme uvěřitelný zážitek a skvělou zábavu, a to chceme dokázat dalším pokročilým, ale i příležitostným cyklistům, triatlonistům a běžcům po celém světě,“ říká Petr Samek, CEO společnosti VirtualTraining.

Právě vimperská firma VirtualTraining za aplikací Rouvy stojí a nově do ní vstupuje investiční skupina Pale Fire Capital (PFC), kterou řídí Jan Barta, Dušan Šenkypl, David Holý a Petr Krajíček. Majoritní podíl kupují za blíže nespecifikovanou částku, ale podle odhadu CzechCrunche by se mělo jednat o vyšší desítky či nižší stovky milionů korun. Hodnota firmy se totiž dle vyjádření investorů pohybuje v desítkách milionů dolarů.

rouvy2

Foto: Rouvy

Česká aplikace Rouvy nabízí cyklistický trénink z pohodlí domova

„Věříme, že společně vybudujeme silný globální byznys, který dokáže propojit svět indooru a outdooru a přitáhne ke sportu ještě více lidí různých zkušeností a věku,“ doplňuje Petr Samek. Plány nových spolumajitelů sportovní aplikace nejsou vůbec malé. Do pěti let chtějí zvýšit počet aktivních uživatelů na více než dva miliony a stát se jedničkou mezi světovými mobilními aplikacemi virtuálních tréninků pro cyklisty i běžce.

Dosavadním lídrem na trhu online tréninkových aplikací pro cyklisty je americký Zwift, ale Rouvy teď chce i díky nové finanční síle nakopnout svůj růst. V loňském roce uživatelé v tuzemské aplikaci najeli přes 58 milionů kilometrů, letos stihli téměř 49 milionů už za půl roku a na konci roku by chtěli ve Vimperku pomyslné počítadlo ujeté vzdálenosti zastavit na čísle 150 milionů kilometrů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„S Rouvy jsem se jako uživatel seznámil během lockdownu. Že jde o český projekt, jsem zjistil až po ujetí stovek kilometrů ve virtuálním prostředí Alp a Itálie. Petr Samek s kolegy odvádí skvělou práci, která může směle konkurovat těm nejlepším na světových trzích. Ambice dostat se na úplnou světovou špičku a extrémně zábavný a pozitivní produkt nás následně spojily a vyústily v úzkou spolupráci,“ říká Dušan Šenkypl, zakládající partner skupiny PFC.

Nejvíce uživatelů má Rouvy aktuálně ve Spojených státech, Kanadě, Anglii, Německu, Itálii, Francii či Španělsku. V posledních třech zmíněných zemích se jezdí nejslavnější cyklistické etapové závody, přičemž se španělskou La Vueltou už ve Vimperku spolupracují a připravují unikátní koncept digitálního závodu, který ještě více propojí fanoušky a amatérské sportovce s profesionálními jezdci.

pale-fire-capital-min

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Dušan Šenkypl, David Holý a Jan Barta z Pale Fire Capital

Spolupráci má tréninková aplikace navázanou také s největším seriálem triatlonových závodů na světě Ironman, etapovými závody Tour de Suisse a čistě digitálním seriálem závodů Digital Swiss 5. Cyklisté si přitom pro „domácí“ ježdění potřebují vedle aplikace Rouvy, která stojí 325 korun měsíčně, pořídit ještě chytrý trenažér, s nímž aplikaci propojí, připojení k internetu a případně obrazovku, na které svou jízdu sledují.

Zakladatelé firmy Jiří a Petr Samkovi se nyní v rámci rozvoje chystají rozšířit z Vimperka a Prahy také do Brna, protože plánují zvětšit svůj tým na všech frontách. Spolupráce s PFC jim nabídne nejen finanční kapitál, ale také zkušenosti investorů z online prostředí, kde se Jan Barta a spol. dlouhodobě pohybují. Aktuálně mají v portfoliu například Aukro, Favi, Scuk, Davinci Travel System či Mobilní rozhlas, přičemž ani do sportu se nepouští poprvé. Nedávno investovali do české aplikace Sportlito.

Vytěžit z televizní reklamy co nejvíc. J&T Ventures investuje do chorvatského AdScanneru, ten celkem získal 46 milionů

Peter BrejčákPeter Brejčák

adscanner_founders_1-min

Foto: AdScanner

Zakladatelé chorvatského startupu AdScanner

0Zobrazit komentáře

Způsob plánování, nákupu a měření televizní reklamy se za čtvrt století prakticky nezměnil, přitom se ukazuje, že televize má stále velký potenciál. S tímto přístupem si na mezinárodním trhu buduje svoji pozici chorvatský startup AdScanner, který se pomocí vlastní technologie a big data snaží do reklamního světa přinést co největší efektivitu. Na další rozvoj a expanzi teď získává investici.

Celkem 1,8 milionu eur, asi 46 milionů korun, do AdScanneru posílá výměnou za nespecifikovaný podíl tuzemský venture kapitálový fond J&T Ventures a německý Laughing Tuna. Aktuální investiční kolo přitom navazuje na předchozí investice fondu South Central Ventures ve výši 2,7 milionu eur, v přepočtu bezmála 70 milionů korun.

V současnosti AdScanner působí na bulharském, chorvatském, německém, srbském a rakouském reklamním trhu, nově získaný kapitál chce startup využít především na další posílení své mezinárodní pozice. Konkrétní země, kam plánuje expandovat, však zatím firma odmítla komentovat.

V letošním prvním čtvrtletí tržby AdScanneru překonaly výsledek za celý loňský rok, kdy podle vyjádření firmy dosáhly jednotek milionů korun. Společnosti se dále daří získávat významné klienty na evropském mediálním trhu a díky tomu plánuje letošní tržby už v řádu vyšších jednotek milionů eur, tedy v nižších stovkách milionů korun.

adscanner-marketing-cockpit

Foto: AdScanner

Nástroj AdScanner

„Společnost je prozatím ztrátová, primárně je to dáno investicemi do dalšího růstu a vývoje a s tím spojenými odpisy. Překlopení do zisku se očekává při zdvojnásobení tržeb oproti současným,“ přibližuje pro CzechCrunch Martin Kešner, investiční ředitel J&T Ventures.

„AdScanner do televizní reklamy přináší standardy z digitálního prostředí a všem účastníkům od mediálních agentur, inzerentů a televizních společností až po telekomunikační operátory umožňuje co nejefektivněji kapitalizovat data,“ popisuje Marin Ćurković, generální ředitel a spoluzakladatel AdScanneru.

Startup přitom využívá vlastní technologii Rapid Data Vectoring, pomocí níž sbírá a integruje data o sledovanosti a preferencích diváků na různých televizních platformách. K tomu ji doplňuje algoritmem pro automatické rozpoznávání obrazu, což je součástí řešení pro novou generaci obchodních modelů v televizním ekosystému.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Podle jejích tvůrců tak technologie AdScanneru umožňuje například rychle a přesně synchronizovat kampaně v televizním a online prostředí a v jednom přehledném rozhraní poskytuje ucelený přehled o datech týkajících se sledovanosti. „Technologie AdScanneru nás nadchly od prvního setkání,“ uvedla Zuzana Ondrejová, investiční manažerka J&T Ventures.

„Stojí za nimi ostřílený tým s velkým přehledem o trhu a schopností realizovat svou vizi. Jak je naším zvykem, kromě samotných peněz chceme firmě aktivně pomáhat i s vyhledáváním obchodních příležitostí a řešením problémů. Proto nás těší, že budeme v dobré společnosti inspirativních zakladatelů a koinvestorů s bohatými zkušenostmi ze střední, východní i západní Evropy,“ dodala Ondrejová.

Zajímavostí je, že v případě J&T Ventures jde v poslední době o druhou investici do chorvatského startupu. V květnu fond podpořil 23 miliony korun tamní Robotiq.ai, konkurenta mnohamiliardového UiPath. Mezi další podpořené firmy pak patří český Aptien, jenž pomáhá s firemní agendou, nebo taktéž tuzemský Born Digital vyvíjející řešení pro automatizaci komunikace se zákazníky pomocí umělé inteligence.