Tour de France z obýváku. Jan Barta a spol. kupují českou aplikaci Rouvy pro domácí jízdu na kole
Sedíte na kole, máte na sobě přiléhavý trikot a právě ve strmém stoupání předjíždíte soupeře etapového závodu. Nepotřebujete ale na sobě mít helmu a soupeře míjíte jen na obrazovce, protože šlapete na trenažéru ve svém obýváku. Velmi věrný zážitek, jako byste skutečně závodili někde v horských kopcích, zajišťuje česká aplikace Rouvy, která rychle roste a teď získává silného investora.
Popularita indoorového trénování jízdy na kole stoupá. Lidé sice jedou po virtuálních silnicích, ale neochuzují se tím o žádnou fyzickou námahu, naopak. Na propojeném cyklistickém trenažéru si díky tuzemské aplikaci Rouvy mohou upravovat zátěž, náklon i výškový profil trasy, načež při šlapání nemusí jen koukat do zdi, ale sledují reálné scenérie, které kopírují třeba slavné závody jako Tour de France.
„Od počátku jsme motivováni myšlenkou reálného cyklistického zážitku přímo doma. Ušli jsme obrovský kus cesty a nyní tento pocit umožňujeme i díky unikátní technologii Augmented Routes. Jsme přesvědčeni, že nabízíme uvěřitelný zážitek a skvělou zábavu, a to chceme dokázat dalším pokročilým, ale i příležitostným cyklistům, triatlonistům a běžcům po celém světě,“ říká Petr Samek, CEO společnosti VirtualTraining.
Právě vimperská firma VirtualTraining za aplikací Rouvy stojí a nově do ní vstupuje investiční skupina Pale Fire Capital (PFC), kterou řídí Jan Barta, Dušan Šenkypl, David Holý a Petr Krajíček. Majoritní podíl kupují za blíže nespecifikovanou částku, ale podle odhadu CzechCrunche by se mělo jednat o vyšší desítky či nižší stovky milionů korun. Hodnota firmy se totiž dle vyjádření investorů pohybuje v desítkách milionů dolarů.
„Věříme, že společně vybudujeme silný globální byznys, který dokáže propojit svět indooru a outdooru a přitáhne ke sportu ještě více lidí různých zkušeností a věku,“ doplňuje Petr Samek. Plány nových spolumajitelů sportovní aplikace nejsou vůbec malé. Do pěti let chtějí zvýšit počet aktivních uživatelů na více než dva miliony a stát se jedničkou mezi světovými mobilními aplikacemi virtuálních tréninků pro cyklisty i běžce.
Dosavadním lídrem na trhu online tréninkových aplikací pro cyklisty je americký Zwift, ale Rouvy teď chce i díky nové finanční síle nakopnout svůj růst. V loňském roce uživatelé v tuzemské aplikaci najeli přes 58 milionů kilometrů, letos stihli téměř 49 milionů už za půl roku a na konci roku by chtěli ve Vimperku pomyslné počítadlo ujeté vzdálenosti zastavit na čísle 150 milionů kilometrů.