Trend longevity dorazil i k domácím zvířatům. Češi je propojují s veterináři a nabízí výživu na míru

Vznikající startup Vetstor propojuje zdravotní dokumentaci zvířat s e-shopem, čímž chce podpořit jejich dlouhodobé zdraví.

Peter BrejčákPeter Brejčák

zakladatele-vetstor-1

Foto: Vetstor

Zakladatelé startupu Vetstor Nikola Šafránek a Lucie Brabcová, s nimi pes Aaron

0Zobrazit komentáře

Často řešíme longevity u lidí, ale co u zvířat? „Humanizace mazlíčků, kdy jsou psi a kočky považováni za členy rodiny, nabízí obrovskou příležitost pro růst takto zaměřených byznysů,“ říká Petr Kováčik ze startupového studia Budeto, kde vznikla prvotní idea na projekt Vetstor. Jako zakladatelé se k němu přidali bývalá šéfka PetCenter Lucie Brabcová a technologický expert Nikola Šafránek. Ve startupu kombinují analýzu zdravotních záznamů s cílem zlepšit zdraví a longevity domácích mazlíčků, kterým přes e-shop nabízí personalizovanou výživu. Vetstor podpořili také investoři, přinášíme souhrn nejdůležitějších informací.

Zainvestovaný startup: Vetstor

Kdo investuje: České fondy Zaka VC a Purple Ventures, původní myšlenka vznikla jako třetí projekt v rámci startupového studia Budeto.

Kolik a v jakém kole: 500 tisíc eur (13 milionů korun) v úvodním, pre-seed kole

zakladatele-vetstor-2

Foto: Vetstor

Nikola Šafránek, Lucie Brabcová a Petr Kováčik z Vetstor

Co Vetstor dělá: Propojuje veterináře a chovatele domácích mazlíčků pomocí personalizovaného online obchodu a profilu zvířete. Platforma umožňuje veterinářům doporučovat a prodávat kvalitní krmiva, doplňky a léčiva přes e-shop, který je napojený na zdravotní dokumentaci. Zákazník tak dostává produkty přímo na míru s jistotou, že nutriční plány byly vytvořeny odborníky a navázány na konkrétní anamnézy. Editovatelné profily mazlíčků, propojení s veterinářem a inteligentní notifikace zároveň zvyšují uživatelskou retenci.

Jaký je kontext: Podle zakladatelů startupu žije v Evropské unii na 340 milionů domácích mazlíčků (z většiny psy a kočky) a trh s krmivem pro mazlíčky dosahuje velikosti přes 38 miliard eur s průměrným ročním růstem o pět procent bez ohledu na krize. Sílí přitom trend chovat se k domácím zvířatům jako k členům rodiny a lidem.

„Chcete pro ně co nejlepší výživu a zdravotní péči a snažíte se o maximální prodloužení krátkých zvířecích životů. Vetstor digitalizuje a automatizuje tradiční veterinární péči a mění ji v datově řízený, personalizovaný e-commerce kanál, který má potenciál stát se standardem pro chytrou péči o mazlíčky,“ komentuje Petr Kováčik.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Zakladatelé: Trojice Lucie Brabcová, Nikola Šafránek a Petr Kováčik. Brabcová jakožto ředitelka přináší zkušenosti z e-commerce i retailu, v předním řetězci pro zvířata PetCenter z pozice šéfky vedla expanzi a digitální transformaci. Předtím působila jako finanční ředitelka v Zootu a Dáme jídlo. Šafránek je technologický expert s patnácti lety zkušeností s digitálními projekty včetně Alzy, Glami a Appliftingu. Kováčik je zakládajícím investorem ze studia Budeto, předtím založil projekty Skrz a Blabu.

Jak je startup velký: Testovací provoz aktuálně probíhá na deseti veterinárních klinikách s více než dvěma tisíci uživateli a stovkami úspěšně zpracovaných objednávek. Po otestování konceptu v Česku se plánuje zaměřit na expanzi po Evropě.

Proč je to zajímavé: „Do Vetstor jsme investovali kvůli jejich inovativnímu propojení veterinářů s majiteli mazlíčků. Platforma díky integraci se zdravotními systémy nabízí personalizované produkty, což přináší hodnotu všem stranám,“ komentuje Jan Davídek z Purple Ventures. „Vetstor přináší hodnotu veterinářům, majitelům zvířat i mazlíčkům. Tým kombinuje zkušenosti z veteriny a e-commerce a jejich model akvizice zákazníků přes veterinární kliniky má velký potenciál,“ doplňuje Andrej Petrus ze Zaka VC.

Na co plánuje využít investici: K rozběhnutí konceptu, který zahrnuje technologický vývoj platformy, vytvoření a zprovoznění e-shopu s kompletním sortimentem produktů, a k navázání spolupráce s veterinárními klinikami s cílem vybudovat systémově škálovatelný model.

Vše o startupových investicích

Advanto pro výběr mzdy kdykoliv vyplatilo již miliardu korun. Zároveň hlásí, že je v zisku

Startup, který v posledních letech od investorů získal desítky milionů korun, kromě Česka působí na Slovensku a v Polsku.

Peter BrejčákPeter Brejčák

zakladatele-advanto_-ceo-martin-fortelny-cto-jan-kolbl-min

Foto: Advanto

Zakladatelé startupu Advanto Martin Fortelný a Jan Kölbl

0Zobrazit komentáře

Zaměstnanec nemusí čekat na výplatní pásku, místo toho si požádá o výplatu odpracované části mzdy kdykoliv v měsíci. Takovou službu zprostředkovává startup Advanto více než sto firmám napříč Českem, Slovenskem a Polskem. Mezi jejich klienty patří například Lagardère, Notino, Linet či franšízy McDonald’s, dohromady má jít o třicet tisíc registrovaných uživatelů. Nyní finančně-technologická firma hlásí dosažení milníku v podobě vyplacené jedné miliardy korun.

Kromě toho spoluzakladatel Martin Fortelný hlásí, že Advanto v letošním roce již každý měsíc vykazuje ziskovost. „Dodává nám to finanční stabilitu, nezávislost na externím financování a zároveň kredibilitu před klienty. Růst ziskově je pro nás cíl na následující roky,“ komentuje s tím, že do budoucna firma bude zkoumat i možnosti akvizice některých menších evropských hráčů. Jak se Advantu byznysově dařilo loni není známé, oficiální účetní závěrku zatím nepublikovalo.

Advanto v posledních letech uzavřelo několik investičních kol, poslední bylo v roce 2023 ve výši 12 milionů korun od Jean-Pascala Duvieusarta a Ladislava Bartoníčka, bývalých spoluvlastníků investiční skupiny PPF. Předtím šlo o 17 milionů korun od V-Sharp Ventures Michala Menšíka a Zdeňka Šoustala, ještě v roce 2020 jej jednotkami milionů korun podpořil fond Nation 1 (dnes N1) a investor David Bystrzycki. Loni pak startup získal téměř sto milionů korun i od Raiffeisenbank či ČSOB, avšak ne ve formě investice, aby výplaty mezd mohl financovat.