Tvůrci podcastu Kecy & politika dali sbohem Křetínského domu. Chceme 10 tisíc předplatitelů, říká Michopulos
Někdejší politický marketér popisuje byznysové pozadí populárního podcastu. Inspiraci pro jeho vznik našel ve Spojených státech.
První epizoda podcastu Kecy & politika se objevila na konci dubna 2021. Komentátor Reflexu Bohumil Pečinka a podnikatel a expert na politický marketing Petros Michopulos v ní rozebírali dopady kauzy Vrbětice. Byl to vlastně experiment, jestli bude mít někdo zájem o nekorektní povídání dvou chlápků po padesátce. Výsledek překonal i jejich nejsmělejší očekávání: podcast týden co týden poslouchá přes 100 tisíc lidí. Teď se rozhodli osamostatnit, rozloučili se s mediálním domem Czech News Center a pořad dělají sami za sebe.
Ambice přitom nemají malé. Formát nezávazného klábosení dvou kamarádů o politice, jejích spletitostech a lidech, kteří ji vytváří, zrál Michopulosovi v hlavě delší dobu. „Můj nápad byl rozšířit kontextovou část kolem informací z politiky,“ vysvětluje jednapadesátiletý podnikatel v novém dílu CzechCrunch Podcastu, který si můžete pustit v přehrávači níže nebo ve vašich podcastových aplikacích, včetně Spotify, Apple Podcastů, Google Podcastů a nově také v audioformě na YouTube.
V českém marketingu se Michopulos proslavil především jako stratég mimořádně úspěšné volební kampaně ČSSD z roku 1998. Po ní se Miloš Zeman stal sice premiérem, vztahy obou mužů ale postupně ochladly a nynější prezident je často předmětem ostré Michopulosovy kritiky. Ale zdaleka nejen on.
Od něj a od o něco uměřenějšího Pečinky to schytávají také Andrej Babiš nebo Tomio Okamura, čím dál častěji ovšem i vláda Petra Fialy, a to kvůli tomu, jak (ne)řeší zdražující se energie, sílící inflaci a doutnající riziko sociálních problémů. Zjevně s tím mají úspěch a jejich podcast patří k nejposlouchanějším a nejvlivnějším v Česku.
„Mě i Bohouše překvapilo, kolik lidí nás poslouchá,“ přiznává Michopulos v podcastu s tím, že na platformách Gazetisto a Pickey si Kecy & politiku předplácí několik tisíc lidí. V plánu je dostat se až na 10 tisíc podporovatelů, což, jak sami autoři připouštějí, bude náročné.
Jenže poté, co se rozešli s vydavatelstvím Czech News Center z impéria čtvrtého nejbohatšího Čecha Daniela Křetínského, se musí na svůj podcast začít dívat i byznysovýma očima. „S CNC jsme se nepotkali na tom, jaké by měly být parametry, abychom byli všichni spokojení. Jestli to budeme v budoucnu s někým zase dělat, nevím. Teď to budeme ale zkoušet sami,“ říká Michopulos.