U softwaru je jedno, odkud jste. Do Y Combinatoru jsme jeli rovnou z Ostravy, říká Jiří Třečák v CzechCrunch Podcastu
Začalo to jako nápad několika kluků v čele s Jiřím Třečákem a Oskarem Kořistkou, které už nebavilo jen tvořit aplikace pro klienty, ale chtěli část své práce automatizovat a umožnit to i ostatním. Když se navíc podíváte na web startupu Supernova, ani nepoznáte, že je z Česka, protože už jde dávno o globální produkt s tisícovkami uživatelů, který si prošel nejen několika investičními koly, ale také prestižním akcelerátorem Y Combinator v San Francisku, kam startup zamířil rovnou z Ostravy.
„Jakákoliv automatizace, kterou do práce dokážeme přinést, programátorům pomáhá. Není to tak, že by jim brala práci, spíš si jí mohou vzít víc a ušetřit čas, nebo mít volno,“ popisuje ambice svého startupu Jiří Třečák v nejnovějším CzechCrunch Podcastu a zároveň přiznává, že se o podobnou věc snažilo už množství firem, ale prakticky nikdo neuspěl.
I kvůli tomu nebyl start Supernovy zrovna nejjednodušší. První rok Třečák a jeho tým vyvíjel základ technologie, aby s ní vůbec mohli za prvními investory a zvládli jim ukázat reálné obrysy toho, co by měl nástroj umět. V roce 2017 tak vyrazili do Prahy za investičním fondem Credo Ventures, který do startupu v začátcích poslal 10 milionů korun.
„Před schůzkou s Credem jsme si řekli, že jen prezentace nestačí, a tak jsme ve vlaku na cestě z Ostravy do Prahy vytvořili během 10 minut šestistránkovou Credo aplikaci, kterou jsme vytvořili jen pro ně,“ vzpomíná s úsměvem Třečák. „V té době jsme přemýšleli, že se buď přesuneme do Prahy, nebo zkusíme něco v zahraničí. Nakonec jsme krok se stěhováním do Prahy přeskočili a jeli jsme z Ostravy rovnou do Y Combinatoru.“
To, jak se startup z Ostravy až do startupové Mekky dostal, jak dokázal přesvědčit už v prvních letech investory k získání podstatné investice, ale i o odhodlání, budoucnosti vývoje nebo o aktuálním stavu programátorů a designérů na trhu, si můžete poslechnout v aktuálním CzechCrunch Podcastu.
Poslechnout si ho můžete v přehrávači níže nebo ve vašich podcastových aplikacích včetně Spotify, Apple Podcastů a Google Podcastů:
***
O čem dalším se Jiří Třečák v CzechCrunch Podcastu rozpovídal?
Podle devětadvacetiletého ostravského rodáka stojí za úspěchem Supernovy ve světě a postupným vybudováním globálního produktu práce s komunitou. Dnes má Supernova v rámci komunity kolem tří tisíc lidí, kteří pravidelně testují nové funkce, dávají zpětnou vazbu a především startupu pomohli s úvodní validací. „Pro nás je tisíc projektů od tisíce freelancerů mnohem hodnotnějších než například projekty od jedné agentury, protože budou velmi různé,“ říká Třečák.
To je pro vývoj nástroje, jako je Supernova, to nejdůležitější, protože i on využívá strojové učení. Nejde totiž pouze o editor, který by převáděl grafiku do kódu aplikace, ale jde o to, jak dokáže chápat souvislosti mezi různými elementy a jak pochopí funkčnost aplikace – to se dá naučit jen z obrovského množství dat.
„Na vytvoření něčeho takového by nemělo řešení ani třeba Adobe,“ říká Třečák a znovu připomíná komplexitu produktu, na kterou narazilo množství firem předtím. Komunita kolem vývoje a designu je totiž na podobné softwary a ulehčení poměrně senzitivní, jelikož už se mnohokrát v minulosti spálila.
„Pokud bychom vydali produkt, který není plně funkční nebo tam není jasně viditelný potenciál, znamenalo by to automaticky, že nebudeme úspěšní. A proto nám trvalo zhruba dva roky vytvořit základní technologii, než jsme si byli jistí, že aspoň tyto základní věci budeme schopni lidem vydat,“ vysvětluje Třečák.