Uber postupně odstraní funkci, která ukazuje navýšení ceny jízdy při zvýšené poptávce

The Hamptons Lure Uber Top Drivers Amid NYC Slow Summer Weekends
0Zobrazit komentáře

Nejpopulárnější alternativa dopravy, Uber, která funguje již tařka po celém světě, včetně České republiky, neustále vymýšlí, jak své služby inovovat, a mezitím musí bojovat s překážkami v podobě zákonů a různých omezení. Mnoho zákazníků si ale dlouhodobě stěžuje na tzv. surge pricing, tedy časté změny v ceně jízdy v případě, že je v dané lokalitě o řidiče velký zájem tak, že se cena navýší až několikanásobně.

Takové praktiky u běžných taxislužeb nebo mnoha konkurentů neexistují, ale ve svém základu dávají samozřejmě smysl a pomáhají řidičům vydělat více peněz. Nyní Uber oznámil, že již nadále nebude surge ukazován jako xnásobek standardní ceny, při které je potřeba si orientačně dopočítat cenový rozdíl, ale bude se zobrazovat přímo cena zvýšená, pouze s takřka neviditelnou poznámkou o tom, že je cena vyšší na základě zvýšené poptávky zákazníků.

googleplay

Přečtěte si takéGoogle potvrdil, že bude brát méně peněz vývojářům aplikací z placených předplatnýchGoogle potvrdil, že bude brát méně peněz vývojářům aplikací z placených předplatných

Uber si od toho slibuje zjednodušení a více transparentnosti pro zákazníky. Na druhou stranu to ale vypadá, že chce, hlavně těm nepozornějším, zvýšení ceny schovat tak, aby si mysleli, že jedou za cenu standardní. Problém se pak týká hlavně velkých amerických měst, kde je dnes již takřka nemožné v běžnou denní dobu chytit Uber bez zvýšené ceny.

surge

Jedinou možností, jak naopak cenu jízdy srazit až na polovinu, je využití služby UberPool, která spojí až několik zákazníků do jednoho vozu s podobným směrem cesty a tím jim nabídne fixní, výrazně sníženou, cenu za přepravu. UberPool ale bohužel prozatím není, a v nejbližší době pravděpodobně ani nebude, v Praze.

Foto: Uber

Rubriku Startupy podporujíjt-retina