Univerzita Karlova zakládá vlastní herní studio. Charles Games budou vyvíjet a prodávat vlastní počítačové hry
Z původně okrajové multimediální zábavy se počítačové hry v posledních letech přetransformovaly v plně mainstreamovou záležitost, která se může směle řadit po bok hudby, filmů i knih. A to i u nás v Česku. S raketově rostoucí popularitou počítačového hraní, jde ruku v ruce i větší zájem o samotnou technickou stránku věci – tedy vývoj, které má na našem území dlouholetou tradici.
Ostatně, byli to právě čeští vývojáři, kteří světu dali herní tituly jako Mafia, Hidden & Dangerous, Operace Flashpoint, z těch novějších poté platformovku Machinarium, RPG Kingdom Come: Deliverance nebo VR hudební hit Beat Saber.
A nutno říct, že jim k tomu narozdíl od západních konkurentů, kteří se mohou spoléhat na významnou státní i soukromou podporu, často stačily omezené finanční prostředky. Zejména pokud porovnáme globální úspěch tuzemských herních vývojářů a filmařů, kteří se dlouhodobě těší poměrně výrazné podpory od českého státu. Právě o tomto nepoměru se začíná v poslední době hlasitě mluvit a postupně vznikají iniciativy, které mají za cíl český herní průmysl konečně podpořit.
Vše začíná u vzdělávání, a není tajemstvím, že hned několich tuzemských univerzit v posledních letech dělá konkrétní kroky k podpoře herního průmyslu. Hernímu vývoji se totiž věnují už například na pražském ČVUT a brněnské Fakultě informatiky Masarykovy univerzity, zřejmě nejdále je ale v tomto směru zatím Univerzita Karlova.
Ta nyní prostřednictvím své dceřinné společnosti Charles University Innovations Prague s.r.o zakladá vlastní herní studio Charles Games, které bude separátně vyvíjet a prodávat počítačové hry na globálním trhu a zisky částečně investovat do dalšího rozvoje studia i univerzity.