Usedli jsme za volant Rolls-Roycu Ghost. Je to opulentní čaroděj, který dokáže vykouzlit tisíce emocí
Pohled na legendu. Vyzkoušeli jsme opulentní luxus Rolls-Roycu Ghost
„Tak jaké to bylo?“ zněla první otázka usmívajícího se Franka Tiemanna v momentě, kdy jsem před ním zaparkoval testovaný Rolls-Royce Ghost. Najít v tu chvíli přesnou odpověď, která by šéfovi komunikace Rolls-Roycu pro polovinu Evropy, Rusko a centrální Asii přesně popsala mé pocity z několika posledních hodin strávených v tak výjimečném voze, bylo v podstatě nemožné.
Designéři a inženýři britské legendy jsou čarodějové, kteří svou prací dovedou vykouzlit obrovské množství emocí. Proto jsem se ve své odpovědi zmohl jen na prostou větu: „Bylo to naprosto úžasné.“ A zbytek jsme šli raději probrat nad dobrým obědem.
Znát zpětnou vazbu všech, kteří si mohli automobil vyzkoušet, je jedním ze základních kamenů fungování celé automobilky z Goodwoodu. Je to také důvod, proč se mě Frank Tiemann ptal nejen na to, co se mi na voze líbilo, ale zajímalo jej i to, s čím jsem spokojen nebyl.
Ghost je do jisté míry reakcí na tisíce odpovědí, které Rolls-Royce v průběhu let na podobné otázky nashromáždil a díky kterým tak trochu překvapivě zjistil, že se tužby zákazníků mohou ubírat i jiným směrem než jen křiklavou demonstrací úspěchu prostřednictvím jejich vozu.
Ladnost na vozovce
Rolls-Royce byl vždy o rafinované opulenci a maximálním luxusu. To stále platí, s modelem Ghost se však k těmto atributům nečekaně přidal také minimalismus. Tak do vozů britské legendy pronikl směr, který designéři nazývají „post-opulencí“. Co si pod tímto pojmem představit? Nejlépe automobil přizpůsobený klientele tak, aby přinášel absolutní dokonalost ve spojení s ničím menším než prostou jednoduchostí.
O co přesně se Rolls-Royce snaží, jsem pochopil hned, jak jsem s Ghostem vyjel. Pražské centrum není pro automobily tím nejpřátelštějším prostředím, a už vůbec ne pro vůz s délkou přesahující 5,5 metru a šířkou téměř dva metry, jehož základní cena převyšuje 7 milionů korun. Představa řídit něco tak velkého v malých uličkách může v člověku budit určité obavy, ve skutečnosti ale stačily tři minuty lehkého osahávání a okamžitě jsem věděl, že jezdit s tímto vozem po městě je vlastně velice snadné.
Ghost, v překladu Duch, nedostal své jméno pro nic za nic. Automobil se pohybuje po vozovce s podobnou plynulostí, jako dokáže plout prostorem nadpřirozená bytost tvořená ektoplazmou. Vše má svůj řád, svůj začátek i konec, mezi kterými neexistuje nic jiného než jen absolutní ladnost. A to i v momentě, kdy jsem plynovým pedálem rozbušil na dálnici srdce vozu ukryté pod kapotou.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs