Ústecký startup pomáhá firmám se zabezpečením při práci na dálku. Teď k němu putuje velká investice
I díky pandemii rychle roste počet lidí, kteří pracují z domova či z jiných „nekancelářských“ míst, což z pohledu firem přináší výzvy v oblasti zabezpečení přístupu zaměstnanců k firemním nástrojům, datacentrům či cloudům. Řešení tohoto problému nabízí český startup GoodAccess, jenž na posílení vývoje a své pozice na trhu získal přes dvacet milionů korun od tuzemského fondu Nation 1.
Za firmou stojí bratři Michal a Martin Čížkovi s Jiřím Hromádkou. Martin a Jiří se znají ze studií softwarového inženýrství v Plzni a společně podnikají od roku 2009, kdy jako jedni z prvních na světě začali nabízet virtuální privátní síť (VPN) jako službu pro běžné zákazníky. V roce 2014 vznikla společnost Samohyb, přičemž GoodAccess vznikl jako produkt zaměřený na firemní zákazníky před rokem z vlastní potřeby.
„Potřebovali jsme pro naše zaměstnance zřídit bezpečný vzdálený přístup k IT systémům odkudkoliv. Na trhu ale nebylo pro menší a střední firmy, jako jsme my, řešení, které by to umožnilo, aniž bychom museli nákladně budovat hardwarovou infrastrukturu. Začali jsme tedy vyvíjet vlastní řešení, které by bylo flexibilní, méně nákladné a snadno se používalo,“ popisuje ředitel startupu GoodAccess Michal Čížek.
„Zároveň jsme viděli tržní příležitost přinést síťové a IT bezpečnostní funkce, tradičně využívané velkými firmami, do segmentu malých a středních podniků. V roce 2019 jsme pak rozšířili tým, zajistili financování, vytvořili robustní platformu a následně v srpnu 2020 uvedli na trh GoodAccess,“ doplňuje Čížek.
Tým z Ústí nad Labem loni začal nabízet cloudovou službu, díky níž si firmy mohou vytvořit vlastní VPN, skrze kterou se pak mohou zaměstnanci bezpečně a odkudkoliv připojit k aplikacím, nástrojům nebo datům. GoodAccess prezentuje, že jeho klienti nepotřebují investovat do vlastní infrastruktury.
Aktuálně produkt využívá přes tisíc zákazníků v celkem 120 zemích, většina z nich přitom spadá do segmentu menších a středních podniků. Měsíční obrat z prodeje služby vyrostl z 240 tisíc korun na konci loňského roku na nynějších 606 tisíc korun, přičemž za celý letošní rok GoodAccess očekává tržby mezi 6,5 až 8 miliony korun.