Už čtyři roky virálním trendem. Tašku přes rameno od Uniqla udržuje naživu TikTok a její exotický vibe
Japonský fast fashion vede prodeje. O tom, čím to je a jak dlouho mu to ještě vydrží, mluví pro CzechCrunch odbornice na módu.
Není zvykem, aby kousky z fast fashion byly na vrcholu oblíbenosti nějak výrazně dlouhou dobu. Popírá to už jejich samotné zařazení, rychlá móda se nenosí dlouho a její trendy se často mění. Stejně jako obsah na sociální síti TikTok, kde hype na produkty nejen z módní branže v poslední době, hlavně pro generaci Z, vzniká. Poslední čtyři roky ale tohle pravidlo boří taška Mary Poppins nebo chcete-li banana bag.
Tak se totiž říká tašce přes rameno japonské značky Uniqlo, která navrhuje a vyrábí fast fashion oblečení a doplňky pro volný čas. Tašku Uniglo na trh uvedlo už v roce 2020, okamžitě se vyprodala a firma ji dokonce nestíhala do svých obchodů dodávat. Její popularitu už čtyři roky pomáhá udržovat také snaha firmy neustále přicházet s novými materiály a barevnými variacemi. Aktuálně se dá pořídit zhruba v osmnácti barevných variantách, v přepočtu za zhruba 350 korun.
Jak dlouho ještě bude Uniqlo bag vedoucím trendem, je otázkou. Trendspotterka Pavlína Louženská říká, že už ho postupně nahrazují různé jiné kabelky. I tak má už teď ale za sebou nezvykle dlouhou trvanlivost, která výrazně prospěla hlavně firmě Fast Retailing Co. Ta brand Uniqlo vlastní a v posledním kvartále loňského roku hlásila pětadvacetiprocentní skok v tržbách – během nich utržila miliardu dolarů (zhruba dvacet miliard korun), a to hlavně na tržbách v západních zemích.
„Dobře kombinuje praktičnost a nadčasovým designem, který si spojujeme s japonskou estetikou. V Japonsku jde o běžnou záležitost, pro nás může jít pořád o něco „lepšího“ než například kousek z H&M a podobně, i když to je také fast-fashion,“ odpovídá editorka české Vogue Jana Patočková na otázku proč je taška od Uniqla i po čtyřech letech od uvedení na trhu pořád ještě trendem.